Gå til innhold

Fastlege

Anbefalte innlegg

SÅ glad for å ha bytta fastlege. Hun stiller noen få spørsmål. Ikke noe "avhør".  Stilte bare noen få spm., nok.

Ingen kritiske/frekke kommentarer. Vennlig. Brukte kort tid, var hjemme 20 min. etter jeg hadde time. Men virka ikke stressa som min gamle. Kort tid, men følte meg minst like godt ivaretatt som hos min gamle som var forsinka og brukte lang tid. Effektiv på en rolig måte.

Inntrykk så langt.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456399-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Villanda skrev:

SÅ glad for å ha bytta fastlege. Hun stiller noen få spørsmål. Ikke noe "avhør".  Stilte bare noen få spm., nok.

Ingen kritiske/frekke kommentarer. Vennlig. Brukte kort tid, var hjemme 20 min. etter jeg hadde time. Men virka ikke stressa som min gamle. Kort tid, men følte meg minst like godt ivaretatt som hos min gamle som var forsinka og brukte lang tid. Effektiv på en rolig måte.

Inntrykk så langt.

Så bra du er fornøyd 😊 viktig med god fastlege. Har opplevd både det ene og det andre med fastleger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456399-fastlege/#findComment-3993775
Del på andre sider

39 minutter siden, aa-k-j skrev:

Så bra du er fornøyd 😊 viktig med god fastlege. Har opplevd både det ene og det andre med fastleger.

Jeg står på venteliste til ny fastlege nå som jeg har vært til akuttime hos et par ganger og ser frem til å få byttet. Ikke det at jeg har vært svært misfornøyd med ham jeg har hatt de siste årene, for vi har hatt et godt samarbeid, men jeg håper at den nye legen kan være bedre på noen punkter. Det å være fornøyd med fastlegen sin er utrolig viktig, for det er hos fastlegen alt begynner dersom det er noe som oppstår med helsen enten det gjelder fysisk eller psykisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456399-fastlege/#findComment-3993804
Del på andre sider

52 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja.., vært borti forskjellig også. Hun jeg hadde syntes jeg var grei før. Men så oftere at hun ikke var så vennlig. Syntes noen ganger hun var frekk. Det er noe som kalles "Motiverende intervju". Synes (eller syntes, men jeg synes og mener det fremdeles) hun holdt på med det motsatte. Lurer på jeg en dag anonymt skal sende henne noe teori om MI. 

Føltes som et avhør. 

Snakk om gråting i en tråd. Gått noen ganger grinende derfra. Noen ganger var hun fortsatt grei, andre ganger ikke, og det ble flere av de dårlige møtene. En stund forsvarte jeg henne med at når hun var "sur", var det bare fordi hun var stressa eller ble usikker. Lett å tru det var egentlig jeg som var ustabil og ikke henne. Siden jeg er "syk". Men far til barna var enig.  Mange på www.legelisten. Der skrives akkurat det samme.  Om avhør. Frekk. En visste ikke om man møtte den vennlige og forståelsesfulle legen eller den frekke (samme person altså)

Nå har jeg valgt litt  etter omtale, men de var få. I en av omtalene står det at hun forsker. Tenkte at da er hun en som holder seg oppdatert da.  Har forska til og med på noe med Quetiapin (og metabolske bivirkninger) og noe med bp hvis jeg husker rett.

Mange ledige plasser.  Kanskje folk lar seg skremme av navnet, men hun snakker flytende. Trudde det pga skrivemåten/ordvalg i en av omtalene. Eller kanskje st hun jobber bare tre dager i uken. Men er jo et pluss om hun forsker de to andre ukedagene.

Vikaren var veldig hyggelig og behagelig også.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456399-fastlege/#findComment-3993808
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...