Gå til innhold

Litt fornøyd

Anbefalte innlegg

Jeg har klart meg. Fått 7,5 mg Imovane i tillegg til litt økning av Quetiapin, og sykmelding. 3 korte timer hos fastlege/fastlegevikar (med.endring og sykmelding og litt spm om hvordan det går, oppfordring om å ta kontakt mellom timene hvis behov. Nå tenkte jeg flere timer his fastlege enn jeg hadde, ikke ville ha noen hensikt, men fint å, tja.., ikke mest at jeg KUNNE, men følte meg kanskje mer tatt på alvor, ivaretatt og mindre masete av den beskjeden. Så helt korte samtaler, medisinendring for å sikre søvn, og sykmelding. Ellers har jeg greid meg selv, hvilket jeg var redd jeg ikke ville. NOEN få dager tatt anna med. i tillegg til den jeg skulle ta. Noen få dager hvor jeg mest lå i sengen. Noe lenger tid i sengen var det nok de fleste dager. Men greide også de fleste dager å være LITT sosial og å gå, riktig nok korte, turer.

Så har greid meg ganske bra selv 😊

Er mye bedre i hodet.  Ikke lenger noe ønske om å sove bort tiden. Det som mest henger igjen er "fysiske" symptomer (energiløsheten. Vanskelig å komme i gang. Blir trøtt av små gjøremål) og konsentrasjon.  Har orka å gjøre ting sammen med barna. Ting som kanskje de fleste barn ikke forventer av sine foreldre. 

Litt mindre sliten av å være sammen med andre, selv om jeg nå ser fram til litt alenetid. Hatt barna siden søndag. Hatt besøk, men de har også hjelpt til med oppvask og barna. Kan være jeg nå automatisk har tatt meg sammen denne uka, så merker det når jeg blir alene, men trur ikke det. Neste uke har jeg uansett time med behandler og mulighet for å bli henvist til TMS. 

Akkurat nå ambivalent til om jeg vil ha den timen på DPS, eller.., ikke til om jeg skal ta den, mem om jeg har LYST. Det er i midten av ferieuka, og jeg har heller lyst å reise til hytta til kollega sammen med en annen kollega. Helga er besatt. Selvsagt tar jeg den timen uansett. Får kanskje utsatt ferien. Er det en ok ting å gjøre når den timen ødelegger for ferieplaner? Kan jeg si ferieplan ble forskipla pga behandling? Tenker kun på denne ene uka. De andre ukene har ikke det påvirka hva jeg har gjort, kun den ene hvordan jeg har følt meg.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456401-litt-forn%C3%B8yd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...