Gå til innhold

Utskrevet dagen etter suicidforsøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv har jeg aldri opplevd å bli skrevet ut etter å ha gjort hverken selvmordsforsøk eller selvskading under innleggelse (på lukket avdeling, men ikke akuttavdeling), men førstnevnte har jeg gjort svært sjelden. De få gangene har det vært alvorlig og bakvakt har måttet komme for å vurdere fysisk tilstand.

Kan det være det at de mer vurderer det som et rop om hjelp eller å bli sett mens man er innlagt og at det dermed tjener mot sin hensikt dessverre. At det blir sett på som at man ikke klarer å nyttiggjøre seg av en innleggelse på en konstruktiv måte, at man t.o.m. blir verre ved å være innlagt, og at personalet anser det som mest formålstjenelig at man forsøker å klare seg hjemme? Det er jo tross alt det beste om det går uansett.

Vil understreke at jeg her ikke mener å bagatellisere et selvmordsforsøk som "ikke alvorlig nok". Jeg forsøker bare å se for meg årsaker til utskrivelse. Håper det går bra med deg, TS.

Det er vanskelig å si med så lite info, men jeg kan skjønne at det ikke føles særlig greit. Har du noen du kan være hos noen dager så du ikke sitter alene? Jeg vet ikke om omstendighetene rundt forsøket ditt, men uansett om det var slik eller sånn så trenger du jo noen som kan være der for deg. 

Jeg har aldri blitt skrevet ut dagen etter selv, men kan tenke meg hvor vondt det måtte være. 

Har du noen annen oppfølging som psykolog på VOP eller kommunal psykiatritjeneste? 

Annonse

8 minutter siden, Glitter skrev:

Det er vanskelig å si med så lite info, men jeg kan skjønne at det ikke føles særlig greit. Har du noen du kan være hos noen dager så du ikke sitter alene? Jeg vet ikke om omstendighetene rundt forsøket ditt, men uansett om det var slik eller sånn så trenger du jo noen som kan være der for deg. 

Jeg har aldri blitt skrevet ut dagen etter selv, men kan tenke meg hvor vondt det måtte være. 

Har du noen annen oppfølging som psykolog på VOP eller kommunal psykiatritjeneste? 

Nei jeg har ingen familie og ingen venner så er helt alene. 

Anonymkode: 41171...fa9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...