Gå til innhold

Kommer hvor psykisk syk du er ann på funksjonsnivået ditt eller diagnosen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du hele tida på det? Har ikke svarene på dette vært gode nok tidligere?

Anonymkode: e33f5...be3

Unnskyld? Jeg har ikke spurt om dette før. Har ikke vært på denne siden lenge heller... 

Anonymkode: 95864...362

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unnskyld? Jeg har ikke spurt om dette før. Har ikke vært på denne siden lenge heller... 

Anonymkode: 95864...362

Oki, da er det bare å beklage! 🙂

Anonymkode: e33f5...be3

Annonse

Det er vel en kombinasjon, men funksjonsnivå er vel det som er viktigst når det gjelder å vurdere hvor syk en er. 

Er jo et vidt spenn på mange diagnoser. For eksempel EUPF. Du har de som fungerer greit i hverdagen, som klarer å holde hodet over vannet. Så har du de som er helt skakkjørte på omtrent alle områder i livet sitt. Også alt der i mellom. 

Samme vil jeg si gjelder alle psykiske lidelser. Det er så mange grader og kombinasjoner av symptomer så man kan ikke vite om noen er alvorlig syk kun basert på diagnose. 

Dette synes jeg sier seg selv. 

Har en person MS så betyr ikke det at man automatisk sitter i rullestol. Mange klarer fint å jobbe 100% feks. Mens en med fibromyalgi kan være helt arbeidsufør. 

En med bipolar kan jobbe fullt, mens en med angst klarer ikke å gå ut døra. 

Det er funksjonen i hverdagen og ikke diagnosen.. 

Anonymkode: 6564f...e9d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...