AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Hei, Er det noen her inne som har erfaringer med terapiformen ISTDP - Intensiv Dynamisk Korttidsterapi ? Anonymkode: 1f154...c46 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 19. august 2020 Skrevet 19. august 2020 En gang jeg var innlagt, hadde jeg fastvakt av en som drev og utdannet seg innen ISTDP. Etter hva han fortalte og jeg senere leste om terapiformen, tenkte jeg at dette hørtes overfladisk ut og nok et resultat hvor man ønsker å få pasienter raskest mulig ut av systemet igjen. Ikke at jeg er for overbehandling i psykiatrien, men terapiformen skal jo også ta tak i problemet og ikke danse rundt grøten. Men om man er redd for ubehagelige følelser, kan nok denne terapien ha noe for seg om jeg husker riktig om den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 Veldig krevende og utfordrende å være i denne terapiformen, men den er den eneste terapien som har hjulpet meg. Jobbinga er absolutt verdt strevet, men man må være forberedt på å gå langt ut av komfortsonen og virkelig kjenne på det som man forsøker å unngå. Jeg har personlighetsforstyrrelser. Anonymkode: 5b985...4e9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 Ok, jeg trodde formålet med terapiformen var nettopp å gå rett på sak, og snakke om det underliggende vanskelige med en gang, og slippe å gå rundt grøten? Min erfaring med annen terapi har vært at alt skal prates om, så det er nettopp det jeg håper med ISTDP, at det spisses mot det man konkret sliter med med en gang? Erfaringer med behandlere eller steder som praktiserer dette? Jeg har vært i i kontakt med IPR.no og vurdrerer også klinikken.istdp.no, noe kjennskap til disse? Anonymkode: 1f154...c46 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.