Gå til innhold

Bp2 ustabil selv om jeg bruker medisiner

Anbefalte innlegg

Det forventes at jeg er frisk når jeg bruker medisiner. Men jeg har fremdeles perioder jeg er ustabil. Spesielt ved mye påkjenninger. Bruker lithionit. Skal det være slik, og er det noe jeg kan gjør for å få det bedre?

Anonymkode: 8f92f...531

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456485-bp2-ustabil-selv-om-jeg-bruker-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke. Er du blitt utredet for EUPF? Det er ganske vanlig å ha begge deler, altså både bp2 og eupf. 

(Og det sier jeg ikke for å være slem, den siste tids uthenging av eupf tatt i betraktning) 

Anonymkode: 01602...ab1

Ikke alle blir 100% stabile bare på medisiner. En må se om det også er andre måter å fremme god psykisk helse på Det er fornuftig å ha en dialog med behandler rundt dette med hva man gjør om krisa er der. Mestringsplan, kriseplan, selvhjelpsplan. Kjært barn har mange navn. 

EUPF skiller seg fra bp ved at svingningene er raske og tilstede nokså konstant. Ved bp er det mer klart definerte sykdomsperioder av en viss varighet. Jeg generaliserer nok en del her, for jeg tror overgangene kan være glidende for en del. PTSD, bp, pf-er. Alle tilstandene kan gjøre en emosjonelt ustabil. Det samme kan både angstlidelser og depresjon. Derfor tror jeg det kan være en "smakssak" hvilken diagnose en behandler mener er riktig. Jeg hører jo historeier om folk som får tre ulike diagnoser av tre ulike behandlere. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forventes at jeg er frisk når jeg bruker medisiner. Men jeg har fremdeles perioder jeg er ustabil. Spesielt ved mye påkjenninger. Bruker lithionit. Skal det være slik, og er det noe jeg kan gjør for å få det bedre?

Jeg har også bp2 og jeg har gitt opp håpet om å bli helt symptomfri. Jeg har ikke hatt det bra siden jeg kom fra ferie og psykiateren min sier nå jeg er i en depressiv fase. Hadde det ikke vært for lokket av medisiner hadde jeg vært skikkelig dårlig. Med jevne mellomrom plages jeg av tankekjør og paranoide forestillinger (har også paranoid personlighetsforstyrrelse). Øker da på ap, står på den forhøyede dosen i en uke og så er det borte. For den gangen. Føler ikke at det er noe jeg kan gjøre annerledes.

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Ikke alle blir 100% stabile bare på medisiner. En må se om det også er andre måter å fremme god psykisk helse på Det er fornuftig å ha en dialog med behandler rundt dette med hva man gjør om krisa er der. Mestringsplan, kriseplan, selvhjelpsplan. Kjært barn har mange navn. 

EUPF skiller seg fra bp ved at svingningene er raske og tilstede nokså konstant. Ved bp er det mer klart definerte sykdomsperioder av en viss varighet. Jeg generaliserer nok en del her, for jeg tror overgangene kan være glidende for en del. PTSD, bp, pf-er. Alle tilstandene kan gjøre en emosjonelt ustabil. Det samme kan både angstlidelser og depresjon. Derfor tror jeg det kan være en "smakssak" hvilken diagnose en behandler mener er riktig. Jeg hører jo historeier om folk som får tre ulike diagnoser av tre ulike behandlere. 

Ikke glem ADHD. Jeg er også veldig ustabil i perioder og det kan svinge fra dag til dag.

Anonymkode: 4d53a...b5e

Jeg var relativt stabil på medisiner da jeg var yngre, nå fungerer det dårlig. Svingningene er nok ikke så store som uten medisiner, så det hjelper jo men ikke nok til at jeg fungerer særlig bra. 

Anonymkode: fdcbe...466

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. Forstår at det ikke er alle som blir helt friske selv om de bruker medisiner.

Nei, helt frisk blir man nok ikke. Men jeg lurer på hvorfor noen blir verre med tiden? 

Anonymkode: 01602...ab1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...