Gå til innhold

Hei dere friske her på forumet

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Som flere andre så henger jeg her inne mest av gammel vane, fant dol i august 1997 og har liksom aldri klart å komme meg ut igjen. :) Men i det siste har det blitt mindre, delvis fordi jeg driver med andre ting (jeg elsker facebook!) og fordi forumet har forandret seg veldig så det er ikke så mye som er interessant lengre, men det skyldes nok også at min livssituasjon er endret i forhold til for 20 år siden.

Dol blir ikke det samme uten deg. Så du må ikke forsvinne herfra 😃

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du massen tar feil om?

Anonymkode: ad1cd...186

Huff, er litt komplisert og blir litt offtopic (SORRY TS :P)... men kortversjonen er noe slik, og gjelder mange temaer, egentlig alle temaer, men hovedsakelig rettet mot "svake" grupper, som er definert som alle grupper bortsett fra menn med "hvit" hudfarge og hetro sexdrift:

1. Gjør en observasjon, f.eks X% i ett yrke er kvinner
2. Fastslå at dette dermed beviser sexisme/rasisme etc, fordi det burde vært 50% siden alle er like (logical fallacy)

Så sørger en for at "alle" viser støtte for dette, og får politikerne til å innføre det fordi folket tilsynelatende mener at dette er viktig

3.1 Virtue signaling online/fine fraser på twitter/i venne flokken, for å late som hvor mye en bryr seg om dette en har oppdaget, dermed øker en inntrykket av at dette er noe alle er enig i, så da må det jo være sant.

3.2 Innfør EKTE rasisme/sexisme/diskriminering, for å løse problemet du tror du har oppdaget. Kall det et fint ord, så ingen merker det, f.eks "positiv særbehandling", dermed innser ikke folk at, om du positivt særbehandler en person, går det jo ut over andre personer negativt. Positiv særbehandling er bare et annet ord for rasisme.

Samtidig er det viktig å ødelegge debatten/motsvar/vinne

4. Kall alle som kritiserer de nevnte taktikkene ovenfor, for stygge ord, og forsøk få dem sparket fra jobben, gjerne ved å late som de ved å kritisere, egentlig er tilhengere av rasisme/sexisme/ etc

5. Vinn. Uten kritikk og motsvar, fordi alle er for redde, og med tilsynelatende overveldende støtte for "saken" vinner en kampen og får politikken innført, på tross av at alle egentlig om de ble tilstrekkelig informert om fakta i saken, og hvordan det er logiske feilslutninger bak mange av konklusjonene som er vedtatt sanne, ville motsatt seg dette.

En vinner tross av at hele bevegelsen er bygd på løgn og skittent spill. Det minner om hvordan religiøse grupper har spredt sin religion i gamle dager. og selv idag er over 50% av kloden religiøse og tror på en eller annen spesifikk gud. Men dette kan føre til mye verre ting enn religioner. Det er vanskelig for meg å spå eksakt hva som vil skje med samfunnet, men at ting vil gå i dass om vi fortsetter slik, er det ingen tvil om.

Lykke til :) 

Anonymkode: c5d40...259

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke. Er ikke dine meninger i smørøyet for hva som er ikke bare akseptert men hyllet av meninger, og spredt av alle store bedrifter uansett. Skulle være rimelig trygt da? Du virker, som det vi kaller på fagspråket, som "woke".

Har du virkelig det inntrykket? Jeg har ingen meningen man får sparken for, men er veldig langt unna "woke", "cancel culture" etc. Jeg er veldig kritisk til identitetspolitikk.

9 timer siden, Grendel skrev:

Det betyr ikke  problemfritt liv, men hvis jeg ligger søvnløs så er det med god grunn.

Har tenkt litt på det du skrev. Samme for meg. De periodene jeg sover dårlig,  grubler fælt eller er lei meg, så er det som regel veldig forståelig - og sikkert ganske naturlig.

Nicklusheletida
8 timer siden, laban skrev:

Jeg har vært her i over 20 år, fra dengang det var høy aktivitet på alle delfora og jeg selv bare brukte de som hadde med barn og familie å gjøre. Derfor "kjenner" jeg noen av de andre faste brukerne som har vært her siden 90-tallet. Så det er gammel vane, kombinert med at jeg liker å skrive og diskutere. Jeg holder meg unna mer tidsslukende sider som Facebook og Kvinneguiden så lenge jeg har DOL.

Dessuten gir trådene her litt innsikt i temaer som ellers ville vært ganske ukjente for meg, og det er alltid nyttig. 

Jeg har også vært her i 20 år nå. 

Da jeg startet på dol handlet det for min del om å bli gravid, graviditet og skolebarn.

Nå handler det om plagsomme svettetokter 😆

Livet går ALT for fort 😟

Endret av Nicklusheletida
.
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har også vært her i 20 år nå. 

Da jeg startet på dol handlet det for min del om å bli gravid og graviditet og skolebarn.

Nå handler det om plagsomme svettetokter 😆

Livet går ALT for fort 😟

Ja - livet går fort avgårde! Om å gjøre å få med seg gode opplevelser som gir gode minner. Jeg er på tur med datter og min mor. Håper jeg sitter med samme mengde gode minner om 30 år som min mor har - selv om livet hennes slett ikke har vært noen dans på roser.

Nå er det mine som skal ut i verden og utfolde seg - uten meg 😄😮😄 Og vi blir færre og færre hjemme i huset - jeg klager over trafikkstøy, som min svigerfar gjorde for 15-20 år siden der han bodde...

Min svetting er heldigvis helt overkommelig, foreløpig 😊

Annonse

Nicklusheletida
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja - livet går fort avgårde! Om å gjøre å få med seg gode opplevelser som gir gode minner. Jeg er på tur med datter og min mor. Håper jeg sitter med samme mengde gode minner om 30 år som min mor har - selv om livet hennes slett ikke har vært noen dans på roser.

Nå er det mine som skal ut i verden og utfolde seg - uten meg 😄😮😄 Og vi blir færre og færre hjemme i huset - jeg klager over trafikkstøy, som min svigerfar gjorde for 15-20 år siden der han bodde...

Min svetting er heldigvis helt overkommelig, foreløpig 😊

Du har nok ikke helt kommet i den alderen enda. Jeg er 54 nå og svettinga begynte for alvor i år. Jeg har alltid tenkt at de som klager over svettetokter bare overdriver. Men dette er jo et handicap faktisk. Utrolig slitsomt. Jeg trodde jeg skulle gå fri. Har alltid vært frosten av meg og fleipet med at jeg gledet meg til jeg begynte å få svettetokter 🙂

Ellers er jeg nok mye lik deg. Opptatt av å samle på gode minner, men i det siste har jeg begynt å tenke på at man ikke får med seg minnene i graven. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, er litt komplisert og blir litt offtopic (SORRY TS :P)... men kortversjonen er noe slik, og gjelder mange temaer, egentlig alle temaer, men hovedsakelig rettet mot "svake" grupper, som er definert som alle grupper bortsett fra menn med "hvit" hudfarge og hetro sexdrift:

1. Gjør en observasjon, f.eks X% i ett yrke er kvinner
2. Fastslå at dette dermed beviser sexisme/rasisme etc, fordi det burde vært 50% siden alle er like (logical fallacy)

Så sørger en for at "alle" viser støtte for dette, og får politikerne til å innføre det fordi folket tilsynelatende mener at dette er viktig

3.1 Virtue signaling online/fine fraser på twitter/i venne flokken, for å late som hvor mye en bryr seg om dette en har oppdaget, dermed øker en inntrykket av at dette er noe alle er enig i, så da må det jo være sant.

3.2 Innfør EKTE rasisme/sexisme/diskriminering, for å løse problemet du tror du har oppdaget. Kall det et fint ord, så ingen merker det, f.eks "positiv særbehandling", dermed innser ikke folk at, om du positivt særbehandler en person, går det jo ut over andre personer negativt. Positiv særbehandling er bare et annet ord for rasisme.

Samtidig er det viktig å ødelegge debatten/motsvar/vinne

4. Kall alle som kritiserer de nevnte taktikkene ovenfor, for stygge ord, og forsøk få dem sparket fra jobben, gjerne ved å late som de ved å kritisere, egentlig er tilhengere av rasisme/sexisme/ etc

5. Vinn. Uten kritikk og motsvar, fordi alle er for redde, og med tilsynelatende overveldende støtte for "saken" vinner en kampen og får politikken innført, på tross av at alle egentlig om de ble tilstrekkelig informert om fakta i saken, og hvordan det er logiske feilslutninger bak mange av konklusjonene som er vedtatt sanne, ville motsatt seg dette.

En vinner tross av at hele bevegelsen er bygd på løgn og skittent spill. Det minner om hvordan religiøse grupper har spredt sin religion i gamle dager. og selv idag er over 50% av kloden religiøse og tror på en eller annen spesifikk gud. Men dette kan føre til mye verre ting enn religioner. Det er vanskelig for meg å spå eksakt hva som vil skje med samfunnet, men at ting vil gå i dass om vi fortsetter slik, er det ingen tvil om.

Lykke til :) 

Anonymkode: c5d40...259

Jeg er enig med deg i at dette er en bekymringsfull samfunnsutvikling, hvor selve ytringsfriheten står under press. 

Min unge, voksne datter er engasjert, type «woke». Relativt moderat riktignok, men like fullt ender vi stadig opp i opphetede diskusjoner. Vi har alltid kunnet snakket om det meste og også stått i uenighet. Når det gjelder påberopt krenking av ulike minoriteter i øst og vest, blir frontene svært steile, derimot. Etter sist diskusjon, sa jeg at vi kanskje burde la visse tema ligge framover, ettersom det kun fører til dårlig stemning. Hun var enig. Og jeg kunne ikke la være å tenke at «woke» nå har trengt inn i min egen kjernefamilie, og jeg har gitt meg selv munnkurv. Trist og skremmende utvikling, på både mikro- og makronivå. Jeg ser heller ingen umiddelbare gode løsninger, eller hvem som skal våge å fronte dem. 

Anonymkode: 3a825...feb

Det du beskriver minner meg om lbgtq-kampen. 

Nøyaktig samme fremgangsmåte som du beskriver over, har denne lobbyen/disse aktivistene brukt. Det som i utgangspunktet var unormalt er blitt så innafor, normalt og allment akseptert at vanlige cis-personer rødmer over at de føler seg som det kjønnet de er født i, og at de er heterofile. Og nåde den som sier noen skjeve ord om det....

Anonymkode: 3a285...ffd

Nøyaktig samme fremgangsmåte som du beskriver over, har denne lobbyen/disse aktivistene brukt. Det som i utgangspunktet var unormalt er blitt så innafor, normalt og allment akseptert at vanlige cis-personer rødmer over at de føler seg som det kjønnet de er født i, og at de er heterofile. Og nåde den som sier noen skjeve ord om det....

Ja, det kjennes gjerne slik når majoritesnormer blir utfordret. De fleste av oss mennesker har godt av å få brynt seg litt :- ) 

Det heter forøvrig lhbtq+. 

22 timer siden, bibben skrev:

Min mor har vært i jobb, vært gift, hatt barn og et aktivt sosialt liv og har samtidig utsatt oss for overgrep, fysisk, psykisk, løyet, skapt intriger, truet, vært alt fra hypoman til svært deprimert i mange år. Etter at jeg ble såpass voksen at jeg ikke trodde at alt var min skyld så ser jeg på denne atferden som syk. Selv om man innehar de ytre faktorer du nevner er man ikke nødvendigvis frisk.

Flott kommentar bibben, dette er viktig.

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du her og hva driver deg? 

Jeg kan nevne navn, men dere vet jo selv hvem dere er. 

Jeg var også innom her som ung og lovende rundt 99 pga interesse for medisin. Så sporadisk og så ganske mye de siste 9 årene. 

Jeg blir nok her mye pga de faste som er her inne og interessante diskusjoner. Selv skulle jeg gjerne startet mange flere tråder, hehe, men har blitt redd for å bli gjenkjent rett og slett. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte en sak: Stemple andre meninger som syke - fobi. Fobi er en sykdom. Det er stor forskjell på islamofobi og islamkritisk. Fobi brukes som hersketeknikk også i en annen sammenheng. 

40 minutter siden, kupton skrev:

Du glemte en sak: Stemple andre meninger som syke - fobi. Fobi er en sykdom. Det er stor forskjell på islamofobi og islamkritisk. Fobi brukes som hersketeknikk også i en annen sammenheng. 

Ja, som i transfobi.
Jeg bare sa det høyt, jeg. 

Anonymkode: e6706...e2b

53 minutter siden, kupton skrev:

Ja, jeg vet. Homofob blant annet. Man er homofob (altså har fobi mot homofile, som igjen må bety at det er en sykdom å synes at homofili er unaturlig). Eller annet som har med den "bevegelsen" å gjøre og som går innunder regnubueflaggets "mangfold". Jeg kjenner at dette provoserer meg en del. Det må være lov å synes at slikt er unaturlig, og til og med kvalmt og ekkelt. Men hvis jeg sier det høyt, så er jeg altså psykisk syk. 

Worrisome Plenty
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at dette provoserer meg en del. Det må være lov å synes at slikt er unaturlig, og til og med kvalmt og ekkelt. Men hvis jeg sier det høyt, så er jeg altså psykisk syk. 

Du er ikke psykisk syk, men du har fordommer. Du har antipatier til noe som har eksistert i alle år, som utøves mellom samtykkende voksne. Hvis du sier det høyt så støter du folk. Homofile og de som bryr seg om de homofile. Du kan ikke si at innvandrere er unaturlige, kvalme og ekle, uten å bli tatt for å være rasist. For det er du da vitterlig da. Å si det høyt att en gruppe mennesker er vederstyggelige er ikke gjengs mynt. Det er hat... Og det bør det også være regnet som.

Jeg synes heller ikke det er noen piknikk å se feks to gutter kline, men det er da bare skifte kanal....

2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Du er ikke psykisk syk, men du har fordommer. Du har antipatier til noe som har eksistert i alle år, som utøves mellom samtykkende voksne. Hvis du sier det høyt så støter du folk. Homofile og de som bryr seg om de homofile. Du kan ikke si at innvandrere er unaturlige, kvalme og ekle, uten å bli tatt for å være rasist. For det er du da vitterlig da. Å si det høyt att en gruppe mennesker er vederstyggelige er ikke gjengs mynt. Det er hat... Og det bør det også være regnet som.

Jeg synes heller ikke det er noen piknikk å se feks to gutter kline, men det er da bare skifte kanal....

Som nevnt så er fobi en psykisk sykdom, og de som mener at noen f.eks er homofobe, mener da også at disse er psykisk syke.

Fordommer har jeg nok, men jeg hater da ingen. Folk får gjøre som dem vil bare det utøves mellom to eller flere voksne samtykkekompetente mennesker.

Det jeg nok reagerer mest på er at seksualitet på død og liv skal være så synlig. Sex og seksualitet er helt naturlig og normalt, men jeg likte bedre tidene da slikt var forbeholdt privatsfæren. Hvorfor det er blitt så in å forkynne for alle hva man liker å gjøre i senga, skjønner jeg ikke. Slike opplysninger angår ikke meg, og sånn vil jeg fortsette å ha det for mitt eget vedkommende. 

Ang. homofili: Jeg vet at folk blir født homofile, og jeg synes selvfølgelig at de må få leve ut det. Jeg kan godt bli kvalm av tanken på at to av samme kjønn har sex, men det raker ikke meg. Jeg tror også at homofile kan vemmes over tanken på å ha sex med en av motsatt kjønn. Det er ikke unormalt, og ingen er verken homofob eller "heterofob" av den grunn. 

Man er heller ingen "hater" om man synes at mange av parafiliene er ekle og kvalme. Jeg synes f. eks at det er både unormalt, kvalmt og ekkelt at Kurt-Kristian liker å smøre pikken sin inn med sirup for så å stikke den inn i et vepsebol eller å sette seg i en maurtue (entomofil og masochist). Eller at Kari blir kåt av å løpe naken rundt i skogen og gni seg mot råtne trestubber (dendrofil) (Men for all del; dette er ikke de verste, og ingen blir skadet av det, og jeg har ikke noe med det.

Det er videre trist at barn og unge blir utsatt for kjønnskorrigering på feil premisser. Osv. Lista er ikke utfyllende, men eksemplene bør kunne gi en pekepinn på hva jeg mener. Til slutt: Jeg synes disse tingene er litt interessante, men det betyr ikke at jeg har behov for å få slikt inn på meg uten at jeg ber om det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...