Gå til innhold

Glitter, er du her?

Anbefalte innlegg

1 time siden, Glitter skrev:

Jeg tror jeg kan ha begge deler ja. Men jeg har jo gått på Lamictal siden februar så får jo samme medisin som de med bipolar. Så vet ikke hvor viktig det er å få en sekundær mening. Jeg har en veldig god relasjon til min behandler så jeg har ikke lyst til å gå til noen andre. Orker det ikke heller. 

Takk dere andre også som har kommet med støttende ord. 

Vil bare si at medisiner mot bipolar lidelse omfatter mye mer enn bare Lamictal. Jeg kunne nesten ønske for deg at du fikk bipolardiagnose (høres fælt ut, men er ikke vondt ment), og at det da kunne prøves ut ulike medikamenter. Om du ikke har særlig effekt av Lamictal aleine, så finnes det mye annet å enten supplere med, eller erstatte det med. Jeg har fått det inntrykket at bipolare profitter bra på både SS og AP, og noen ganger også AD i kombinasjon. Så hvis du har bipolar lidelse så er det altså håp, og nok å velge i når det gjelder medisiner. Mange får et helt nytt liv når de begynner med riktige medisiner, så jeg ville ikke ha gitt opp å få dem til å utrede deg mtp bipolar. 🙂

Anonymkode: 133b0...9b7

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at medisiner mot bipolar lidelse omfatter mye mer enn bare Lamictal. Jeg kunne nesten ønske for deg at du fikk bipolardiagnose (høres fælt ut, men er ikke vondt ment), og at det da kunne prøves ut ulike medikamenter. Om du ikke har særlig effekt av Lamictal aleine, så finnes det mye annet å enten supplere med, eller erstatte det med. Jeg har fått det inntrykket at bipolare profitter bra på både SS og AP, og noen ganger også AD i kombinasjon. Så hvis du har bipolar lidelse så er det altså håp, og nok å velge i når det gjelder medisiner. Mange får et helt nytt liv når de begynner med riktige medisiner, så jeg ville ikke ha gitt opp å få dem til å utrede deg mtp bipolar. 🙂

Jeg går på Truxal i tillegg, og har prøvd en del antidepressiva uten særlig effekt desverre. Og grunnen til at jeg til slutt har knekt helt sammen har med en utrolig vanskelig livssituasjon å gjøre og ikke sykdom i seg selv. Vel, det er sykdom som har gjort at jeg har havnet i den situasjonen, men. Jeg har mistet framtiden min. Kommer til å miste nesten alt jeg har. Og det kombinert med all sykdom jeg sliter med så har jeg mistet styrken eller lysten til å kjempe videre. 

43 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg håper du velger livet og barna dine. 

Har så lite å tilby dem. Vet ikke hva bra jeg kan gjøre for livet deres. Spesielt ikke mtp at jeg mye mulig mister huset og ikke vil ha råd til en bolig hvor det er plass til dem. 

Annonse

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Prøv å overse sånne kommentarer.noen folk er rett og slett bare ondskapsfulle 💚

Ja noen er nettopp det. Ondskapsfulle. Er vanskelig å overse når forsvaret mitt er nede. Skjoldet er borte og jeg blir veldig sårbar. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene slike angrep. 

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja noen er nettopp det. Ondskapsfulle. Er vanskelig å overse når forsvaret mitt er nede. Skjoldet er borte og jeg blir veldig sårbar. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene slike angrep. 

Det er vel kanskje derfor de gjør det, mobbere har jo en tendens til å gå for det de vet er noens såre punkt.

Og til info til de som eventuelt vil komme med flere frekke kommentarer. Jeg har absolutt ikke lyst til å være her. Jeg sa til kontrakten min at jeg egentlig angrer på at jeg kom, men alternativet til å ikke komme hadde vært veldig veldig dårlig. Og kontakten min brukte en stund på å motivere meg til å bli værende. Fordi de ser hvor dårlig jeg er. Jeg bruker ikke denne plassen som noen form for hotell. Jeg drar ikke hit med en gang det blir litt vanskelig. Jeg er faktisk veldig dårlig og til fare for meg selv. Og jeg har egentlig lyst til å dra hjem igjen, men prøver å bite tennene sammen og tvinge meg til å bli fordi jeg vet det ikke går bra hvis jeg drar hjem. 

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg går på Truxal i tillegg, og har prøvd en del antidepressiva uten særlig effekt desverre. Og grunnen til at jeg til slutt har knekt helt sammen har med en utrolig vanskelig livssituasjon å gjøre og ikke sykdom i seg selv. Vel, det er sykdom som har gjort at jeg har havnet i den situasjonen, men. Jeg har mistet framtiden min. Kommer til å miste nesten alt jeg har. Og det kombinert med all sykdom jeg sliter med så har jeg mistet styrken eller lysten til å kjempe videre. 

Huff, det er så leit å lese! 😢 Unnskyld for at jeg sporet av med bipolar-prat. Jeg hadde bare så inderlig håpet at det var noe som kunne bli gjort for at du skulle få det bedre! 💔

Annonse

12 minutter siden, Glitter skrev:

Og til info til de som eventuelt vil komme med flere frekke kommentarer. Jeg har absolutt ikke lyst til å være her. Jeg sa til kontrakten min at jeg egentlig angrer på at jeg kom, men alternativet til å ikke komme hadde vært veldig veldig dårlig. Og kontakten min brukte en stund på å motivere meg til å bli værende. Fordi de ser hvor dårlig jeg er. Jeg bruker ikke denne plassen som noen form for hotell. Jeg drar ikke hit med en gang det blir litt vanskelig. Jeg er faktisk veldig dårlig og til fare for meg selv. Og jeg har egentlig lyst til å dra hjem igjen, men prøver å bite tennene sammen og tvinge meg til å bli fordi jeg vet det ikke går bra hvis jeg drar hjem. 

Ikke bry deg om sånne idioter/sadister som liker å plage andre. Du gjorde et riktig og klokt valg med å be om innleggelse. Det er der du trenger å være akkurat nå. Ønsker deg alt godt! ❤️ Klem 

2 timer siden, Glitter skrev:

Har så lite å tilby dem. Vet ikke hva bra jeg kan gjøre for livet deres. Spesielt ikke mtp at jeg mye mulig mister huset og ikke vil ha råd til en bolig hvor det er plass til dem. 

Styrkeklem til deg ❤ det er det som er problemet. Skjønner at det er vanskelig. Vet du at det går an at du sover i stua og så er soverommet guttenes rom når de er på besøk hvis du må leie leilighet med et soverom. Det fins løsninger selv om det ser vanskelig ut nå. Går ut fra at barnevernet godtar dette?Kanskje er du heldig og finner en litt rimeligere leilighet med to soverom hvis du må leie. Kan du søke om et eller annet som betalingsutsettelse/forlenge tiden du betaler ned lånet/om du bare kan betale renten en stund på huset/leiligheten du har nå? Er det noen som kan hjelpe deg med dette? Du har nok godt av en innleggelse. Det kommer til å ordne seg en gang selv om du må stå i det tøffe nå.

Anonymkode: 8ebef...71c

6 timer siden, Glitter skrev:

Skulle så ønske det fanst en "ikke-liker"-knapp. Ikke mot dette du har skrevet, men er då mange dumme kommentarer mot deg og andre her.

Endret av Villanda
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om sånne idioter/sadister som liker å plage andre. Du gjorde et riktig og klokt valg med å be om innleggelse. Det er der du trenger å være akkurat nå. Ønsker deg alt godt! ❤️ Klem 

Takk. Det er vel kanskje her jeg burde være, sånn fra et fornuftig perspektiv. Men følelsesmessig så vil jeg ut herfra fortere enn fort. Jeg har nesten bare ligget i sengen i dag. Korte turer ut på stua og en kjøretur på butikken. Så kanskje totalt en time ute av senga. Klarer ikke gjøre noen ting. Kroppen min brytes ned. Jeg som har brukt så mye tid på å trene den opp, men siste to uker har jeg bare latt meg selv forfalle. Tror ikke jeg har dusjet siden tirsdag eller noe..

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Styrkeklem til deg ❤ det er det som er problemet. Skjønner at det er vanskelig. Vet du at det går an at du sover i stua og så er soverommet guttenes rom når de er på besøk hvis du må leie leilighet med et soverom. Det fins løsninger selv om det ser vanskelig ut nå. Går ut fra at barnevernet godtar dette?Kanskje er du heldig og finner en litt rimeligere leilighet med to soverom hvis du må leie. Kan du søke om et eller annet som betalingsutsettelse/forlenge tiden du betaler ned lånet/om du bare kan betale renten en stund på huset/leiligheten du har nå? Er det noen som kan hjelpe deg med dette? Du har nok godt av en innleggelse. Det kommer til å ordne seg en gang selv om du må stå i det tøffe nå.

Anonymkode: 8ebef...71c

Joda jeg kan i verste fall sove i stua, men det er jo ikke sånn jeg og guttene skulle ha det. Jeg skulle jo kunne tilby dem sitt eget rom med sine leker, plass til å leke i stua og ikke følelse av at mamma er fattig...

Jeg tror ikke jeg vil kunne klare å unngå å måtte selge og leie i stedet. Og det er slik for meg at jeg sliter med å trives hjemme i utgangspunktet. Jeg er nødt til å ha et sted å bo hvor det er mulig å trives. Pluss at bare det med å miste alt jeg har. Å gå fra det jeg har til det andre. Jeg orker det ikke. 

Vil bare vekk. Jeg har gitt opp. Pappa spurte meg i går, da jeg sa at han også burde gi meg opp, om det var virkelig det jeg ville. At alle skulle gi meg opp. Jeg svarte nei, men at når jeg ikke klarer å holde ut mer og gir etter for det alle frykter så er det det de blir å gjøre. Han påstår han aldri vil gi meg opp. Det kan jeg ikke tro på. Alle har vel sin tålegrense. Jeg trenger å forsvinne. Tror ikke det finnes noen som kan hjelpe meg lenger. Ikke en gang min behandler som jeg har så stor tillit til og så godt samarbeid med. 

Så typisk at jeg kom hit rett før det ble helg. Går bare rundt og surrer for meg selv med helgeansatte osv som ikke kjenner meg. Det er mange pasienter her nå og jeg forsvinner i mengden. Når jeg trenger tettere oppfølging enn på lenge. For jeg er på kanten av stupet. Og jeg har ikke motivasjon til å ikke kaste meg ut. Enten det er til rusen eller til døden. 

Har så lyst til at det skal være en annen løsning. Som ikke innebærer å fortsette å være i denne lidelsen. 

Men jeg føler meg ikke som et menneske lenger. Jeg føler meg som et skall som ikke har noe godt å tilby denne verden. Har ikke orket å skrive noe på DOL heller fordi jeg føler meg bare så...Jeg vet ikke. Men ikke verdig denne plassen. 

58 minutter siden, Villanda skrev:

Skulle så ønske det fanst en "ikke-liker"-knapp. Ikke mot dette du har skrevet, men er då mange dumme kommentarer mot deg og andre her.

Takk. Ja det er det virkelig. 

Endret av Glitter
8 timer siden, Glitter skrev:

Hvorfor risikerer du å miste huset ditt? Har du mye gjeld? Har du undersøkt mulighetene for økonomisk hjelp? 

Hvordan hadde du reagert (som barn) hvis en av dine foreldre valgte å ta livet sitt? Hvordan hadde du taklet det? Er ikke barna  verdt å kjempe for? 

Det er ingen kritikk i mine svar, jeg vil bare at du skal tenke deg om samt få hjelp til den vanskellge situasjonen du åpenbart er i.  Hold ut. 

3 minutter siden, dolmio skrev:

Hvorfor risikerer du å miste huset ditt? Har du mye gjeld? Har du undersøkt mulighetene for økonomisk hjelp? 

Hvordan hadde du reagert (som barn) hvis en av dine foreldre valgte å ta livet sitt? Hvordan hadde du taklet det? Er ikke barna  verdt å kjempe for? 

Det er ingen kritikk i mine svar, jeg vil bare at du skal tenke deg om samt få hjelp til den vanskellge situasjonen du åpenbart er i.  Hold ut. 

Har ikke gjeld per nå. Men vil nok få det. Av grunner jeg ikke vil gå inn på. 

Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert, men jeg bodde jo med mine foreldre. Mine barn har jo på en måte allerede mistet meg. De har sitt liv med sin far, stemor og nye valp. De trenger ikke meg. 

Det er kanskje tanker preget av sykdom. Jeg vet ikke. Men jeg tror det er sånn det er. De vil komme over meg. De vil lide mye mindre av å miste meg enn jeg vil lide av å fortsette å ha det sånn her resten av livet. Egoistisk. Jeg vet det, men jeg orker bare ikke mer. Hver time er så stor og stille. Tiden tikker mens jeg sover. Den dype evige søvnen eller gode rusen er alt jeg lengter etter. Rusen er jo en form for sakte selvmord i grunn. 

40 minutter siden, dolmio skrev:

Det er kritikk i mange svar

Endret av Villanda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...