Gå til innhold

Jeg er så ustabil, trenger råd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til TS: Du har gjort det viktigste: Søkt hjelp for problemet og innsett at du har et alvorlig problem. Så blir du henvist til en spesialist for utredning/diagnostisering. Basert på resultatet av dette vil det bli foreslått en behandling. Dette kan ta tid, men vil hjelpe deg hvis du følger opp terapien.

Inntil dette har virket, har du en viktig løsning som du bør benytte deg av: Time-out. Forlat situasjonen og gå deg en lang tur før du vender hjem igjen.

1 minutt siden, kupton skrev:

Til TS: Du har gjort det viktigste: Søkt hjelp for problemet og innsett at du har et alvorlig problem. Så blir du henvist til en spesialist for utredning/diagnostisering. Basert på resultatet av dette vil det bli foreslått en behandling. Dette kan ta tid, men vil hjelpe deg hvis du følger opp terapien.

Inntil dette har virket, har du en viktig løsning som du bør benytte deg av: Time-out. Forlat situasjonen og gå deg en lang tur før du vender hjem igjen.

Jeg er helt enig med deg! :)

9 minutter siden, kupton skrev:

Ja jeg har innsett lenge at jeg trenger hjelp, og kjenner faktisk en lettelse nå som det på en måte er i gang. Føler en del skam rundt dette og jeg vet jeg kommer til å ende opp med en diagnose. 
men jeg skal følge opp behandling og alt, for jeg vil ha det bra.

og jeg skal absolutt prøve mitt aller beste på time-out!:)

synes du dette ligner mest på bp eller personlighetsforstyrrelse? 

Anonymkode: 95530...6b0

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes du dette ligner mest på bp eller personlighetsforstyrrelse? 

Det er ikke meg du spør, men jeg kan svare at etter min forståelse av eupf og bipolar, så ligner symptomene dine mer på eupf -emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg har bipolar selv, og symptomene er ikke slik du beskriver. 

Anonymkode: eef44...a96

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du spør, men jeg kan svare at etter min forståelse av eupf og bipolar, så ligner symptomene dine mer på eupf -emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg har bipolar selv, og symptomene er ikke slik du beskriver. 

Takk for svar :) 

1 minutt siden, kupton skrev:

Det ligner definitivt mest på personlighetsproblematikk. Jeg klarer ikke å lese noe BP i dette. 

Okei, takk for svar :) Har lest at terapi kan ha god effekt isåfall!

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan dine symptomer er da? Om du vil svare..

Ikke for å skremme deg, men jeg ville sluttet med å gjøre det slutt med mannen din var jeg deg. Det er slik oppførsel som oppleves manipulerende når det ikke er reellt dagen etter. Jeg mistet en kjæreste på den måten en gang. Da jeg var ung og mye mindre moden.

Det er slikt som kan ødelegge forhold helt og holdent. Og da er det du som sitter igjen som svarteper.

Anonymkode: aba98...eac

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan dine symptomer er da? Om du vil svare..

Jeg har ikke så lyst til å fortelle akkurat hvordan jeg har det, men generelt kan en si at bipolare symptomer og ustabilitet opptrer episodisk og periodisk, mens ustabilitet ved eupf er kronisk og mer eller mindre tilstede hele tida. 

Okei, takk for alle svar. Jeg gleder meg til å komme igang med utredning og få hjelp.. slitsomt å ha det slik. 
jeg føler selv at jeg har mye fra både bp og eupf, så blir «spennende» å se... jeg ønsker såklart ingen diagnose men jeg ser at det er ikke noe tvil om at noe er det..

grunnen til at jeg kjenner meg igjen i bipolar er fordi jeg har dype depresjoner, og høye perioder. Med og uten antidepressiva. Men med antidepressiva blir jeg kjempehøy.. da fyller jeg kriteriene for hypomani for å si det slik.  Skulle ønske det fantes en mirakelkur som gjorde meg helt frisk

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...