Gå til innhold

Hva om autisme min egentlig er schizofreni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den tanken bør du jo virkelig drøfte for din behandler i psykiatrien. for helt usannsynlig er det ikke, mange psykiske lidelser blandes sammen, og det er noe psykiatrien bør se nærmere på.  Det er det beste rådet jeg kan gi.

Mvh ph med Aurstad

16 timer siden, phmedaurstad skrev:

Den tanken bør du jo virkelig drøfte for din behandler i psykiatrien. for helt usannsynlig er det ikke, mange psykiske lidelser blandes sammen, og det er noe psykiatrien bør se nærmere på.  Det er det beste rådet jeg kan gi.

Mvh ph med Aurstad

Tror ikke det er lov å titulere seg som, eller utgi seg for å være, helsearbeider her inne. Det kan være med på å gi en falsk trygghet for andre. 

Anonymkode: 2ea82...58d

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tanken har slått meg et par ganger. Jeg har i tillegg til de autistiske symptomene også slitt med paranoia og vrangforestillinger helt siden jeg startet å få de autistiske symptomene. 

Anonymkode: d3e0b...b25

Da min datter var liten med autisme sa de at det kunne utvikle seg til schizofreni når hun ble voksen, har lurt litt på om det kan være noe schizo nå. Det er ikke lite hun sliter med ting. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men h ordan skiller dem autisme og schizofreni når paranoia og vrangforestillingerer er tilstede? 

paranoia og vrangforestillingerer er ikke typiske autisme symptomer.

Anonymkode: e7629...23c

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Da min datter var liten med autisme sa de at det kunne utvikle seg til schizofreni når hun ble voksen, har lurt litt på om det kan være noe schizo nå. Det er ikke lite hun sliter med ting. 

Hva sliter hun med? Hun har også paranoia og vrangforestillinger i tillegg til de autistiske symptomene? 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor har ikke hun schizofreni diagnosen da hvis hun sliter med det? 

Har ikke hatt så mye oppfølging i voksen alder, hun ringer til meg med alt og er hysterisk. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hun har autismediagnose? 

Ja har hatt det siden hun var fire år, men hadde det nok før det også. Født med det. Hun var mye paranoid i oppveksten også og rett og slett gal. 

Worrisome Plenty
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tanken har slått meg et par ganger. Jeg har i tillegg til de autistiske symptomene også slitt med paranoia og vrangforestillinger helt siden jeg startet å få de autistiske symptomene. 

Hvor gammel var du da du fikk autistiske symptomer da? Er det autisme kommer det vel veldig tidlig?

Annonse

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja har hatt det siden hun var fire år, men hadde det nok før det også. Født med det. Hun var mye paranoid i oppveksten også og rett og slett gal. 

Jeg Var også rett og slett gal i oppveksten. Gjorde mye klin kokos ting. Tror mange av tingene ikke har noe med autisme å gjøre. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Var også rett og slett gal i oppveksten. Gjorde mye klin kokos ting. Tror mange av tingene ikke har noe med autisme å gjøre. 

En psykiater min datter hadde trodde all utageringen hadde med autisme å gjøre. 

34 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Hvor gammel var du da du fikk autistiske symptomer da? Er det autisme kommer det vel veldig tidlig?

Ja jeg ble født sånn tror jeg. Eller jeg har hatt symtpomer siden jeg var 3. Men på den annen side så kan man få schizofreni som 3åring også. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

En psykiater min datter hadde trodde all utageringen hadde med autisme å gjøre. 

Jeg Var også forferdelig utagerende og aggressiv som liten. Utrolig sta og trassig også. Men hadde også psykotiske symptomer tidlig i barndommen, hadde din datter det? 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Var også forferdelig utagerende og aggressiv som liten. Utrolig sta og trassig også. Men hadde også psykotiske symptomer tidlig i barndommen, hadde din datter det? 

Minner meg om min datter, ja de mente hun hadde masse psykotiske symptomer. 

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Minner meg om min datter, ja de mente hun hadde masse psykotiske symptomer. 

Men hvorfor fikk hun ikke noen psykosediagnose da? Regner de liksom psykose inn i autismediagnosen? Egentlig så er jo ikke paranoia noe som har med autisme å gjøre. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig så er jo ikke paranoia noe som har med autisme å gjøre. 

Det tror jeg, ettersom autister lett kan mistolke ting. Vennlige ord og handlinger fra andre kan derfor oppfattes som fiendtlige. 

Anonymkode: 2ea82...58d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...