Gå til innhold

Nå er jeg fortvilet!

Anbefalte innlegg

Burde det være lov for brukere å gi så presis info om at de vil dø? Det er en her som sier hun har gitt opp, og at hun kommer til å ta livet sitt straks hun drar hjem fra innleggelse. 

Hva gjør det med oss andre her? Jeg kjenner for min egen del at jeg blir dypt fortvilet, for jeg vet at det ikke er noe jeg kan få gjort! Jeg og andre har prøvd å styrke vedkommende, men det nytter jo ikke. Jeg er skikkelig bekymret, og jeg kjenner at jeg ikke klarer å forholde meg til dette lenger. Jeg kan rett og slett ikke greie å være her mer. 

Selv om vedkommende ikke forteller om metode, bortsett fra mulig rusoverdose, så lurer jeg på om dette egentlig er regelbrudd? 

Prisen for alle som bryr seg er rimelig høy å betale følelsesmessig om vedkommende tar livet sitt...

Jeg synes at selvmordskandidater med et så klart budskap bør tenke seg om flere ganger før de velger å skrive noe sånt. 

Takk for meg. 

Anonymkode: 989f8...f15

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456540-n%C3%A5-er-jeg-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er meg du sikter til så har jeg ikke sagt at jeg blir å ta livet mitt når jeg skrives ut. Jeg har sagt at rus eller døden er de eneste alternativene jeg kan se akkurat nå. Men jeg valgte nå å legge meg inn. Jeg leter etter andre alternativ. Men ja det er veldig dystert. Det må vel være lov å være ærlig om at det er det en sliter med og ikke klarer å se noen bedre løsning. Jeg har holdt meg unna forumet i det siste fordi jeg er på et såpass mørkt sted, men så var det noen som etterlyste meg da og da svarte jeg og forklarte hvordan jeg har det. 

Du trenger ikke bli redd eller fortvilet. Jeg har et helsesystem rundt meg som tar jobben med å prøve å unngå at slike ting skjer. Og jeg er dønn ærlig med dem. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare slapp av, vedkommende du snakker om har skrevet at hun skal ta livet sitt i flere år nå og hun har fortsatt ikke Gjort noe. 

Anonymkode: c40b5...51e

Jeg har aldri snakket om at jeg skal ta livet mitt. Jeg har vært åpen om mine selvmordstanker, men ALDRI sagt at jeg skal gjøre det. Jeg kjemper i mot den trangen så godt det lar seg gjøre. Og jeg er langt fra alene om å ha vært åpen om det. Ei heller om å ha vært åpen om å ha forsøkt. 

Orker ikke videre diskusjon om dette. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare slapp av, vedkommende du snakker om har skrevet at hun skal ta livet sitt i flere år nå og hun har fortsatt ikke Gjort noe. 

Det synes jeg var en veldig upassende kommentar. Og du har tydeligvis ikke lest innleggene noe særlig. 

Annonse

1 minutt siden, Glitter skrev:

Jeg har aldri snakket om at jeg skal ta livet mitt. Jeg har vært åpen om mine selvmordstanker, men ALDRI sagt at jeg skal gjøre det. Jeg kjemper i mot den trangen så godt det lar seg gjøre. Og jeg er langt fra alene om å ha vært åpen om det. Ei heller om å ha vært åpen om å ha forsøkt. 

Orker ikke videre diskusjon om dette. 

Jeg håper varmen og støtten du får her inne veier tyngre enn de usedvanlige kjipe kommentarene. Det vrenger seg i magen min over hva enkelte kan få seg til å skrive... 

Styrkeklem og ønske om at lyset i enden av tunnelen snart vil komme til syne!🙏🏻❤️

1 time siden, Glitter skrev:

Hvis det er meg du sikter til så har jeg ikke sagt at jeg blir å ta livet mitt når jeg skrives ut. Jeg har sagt at rus eller døden er de eneste alternativene jeg kan se akkurat nå. Men jeg valgte nå å legge meg inn. Jeg leter etter andre alternativ. Men ja det er veldig dystert. Det må vel være lov å være ærlig om at det er det en sliter med og ikke klarer å se noen bedre løsning. Jeg har holdt meg unna forumet i det siste fordi jeg er på et såpass mørkt sted, men så var det noen som etterlyste meg da og da svarte jeg og forklarte hvordan jeg har det. 

Du trenger ikke bli redd eller fortvilet. Jeg har et helsesystem rundt meg som tar jobben med å prøve å unngå at slike ting skjer. Og jeg er dønn ærlig med dem. 

Jeg tenker tre ting her nå:

1. Hva er forskjellen på å si at rus eller døden er eneste alternativene når du blir skrevet ut og det St du kommer til å ta livet ditt? 

2. Jeg tenker at en sånn ærlighet ble du dele med de som hjelper deg i virkeligheten. Du er innlagt nå, og bør bruke dem i stedet for å bruke sårbare mennesker som også sliter med sitt. Vet du hva slik adferd kan gjøre med andre her inne? Skjerpings! 

3. Etterlysning av personer her er en uting. Tenk om du ikke hadde svart, og hva det ville ha ført til av engstelse, bekymring og redsel hos andre. Dette punktet er ikke myntet på deg, men til @Pragmatikeren. Tenkte du over følgene som ville ha kommet om hun ikke hadde svart? Shame on you! 

Ja, jeg er sint! 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var en unødvendig og stygg kommentar. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde det være lov for brukere å gi så presis info om at de vil dø? Det er en her som sier hun har gitt opp, og at hun kommer til å ta livet sitt straks hun drar hjem fra innleggelse. 

Hva gjør det med oss andre her? Jeg kjenner for min egen del at jeg blir dypt fortvilet, for jeg vet at det ikke er noe jeg kan få gjort! Jeg og andre har prøvd å styrke vedkommende, men det nytter jo ikke. Jeg er skikkelig bekymret, og jeg kjenner at jeg ikke klarer å forholde meg til dette lenger. Jeg kan rett og slett ikke greie å være her mer. 

Selv om vedkommende ikke forteller om metode, bortsett fra mulig rusoverdose, så lurer jeg på om dette egentlig er regelbrudd? 

Prisen for alle som bryr seg er rimelig høy å betale følelsesmessig om vedkommende tar livet sitt...

Jeg synes at selvmordskandidater med et så klart budskap bør tenke seg om flere ganger før de velger å skrive noe sånt. 

Takk for meg. 

Husk at du leser på et forum for psykiatri. Dette er ikke et strikkeforum, det er mennesker som kjemper med livene sine. Om det blir for vanskelig for deg kan du lese på andre forum.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3. Etterlysning av personer her er en uting. Tenk om du ikke hadde svart, og hva det ville ha ført til av engstelse, bekymring og redsel hos andre. Dette punktet er ikke myntet på deg, men til @Pragmatikeren. Tenkte du over følgene som ville ha kommet om hun ikke hadde svart? Shame on you! 

Ja, jeg er sint! 

Jeg synes du skal roe deg ned. 

Anonymkode: 53cfc...a86

Dette var stygt av deg å skrive.

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du leser på et forum for psykiatri. Dette er ikke et strikkeforum, det er mennesker som kjemper med livene sine. Om det blir for vanskelig for deg kan du lese på andre forum.

Jeg synes du skal roe deg ned. 

Ja, som du så riktig påpeker er dette et forum for psykiatri hvor mennesker kjemper med livene sine. Jeg er intet unntak i så måte, og nå ble det nok for meg. 

Jeg holder fast ved at forumetterlysning av suicidale personer er en uting. Pragmatikeren kunne heller ha kontaktet henne på pm når han var så bekymret. Ved den etterlysningen gjorde han meg, og garantert flere, veldig engstelig. Jeg grudde meg hver gang jeg klikket meg inn på siden, for jeg var redd for at hun ikke kom til å svare..  og tenk om hun ikke hadde svart? Tenk hvor mange som hadde blitt engstelige og urolige da, og det hadde mest sannsynlig oppstått rykter om at hun nå var død. Men takk Gud for at hun svarte! Jeg ønsker Glitter bare alt godt, jeg bryr meg om henne og er derfor redd for livet hennes. 

Men du har helt rett; når ikke jeg takler "såpass" får jeg heller melde meg ut herfra. Det er den konklusjonen jeg kom til selv også. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg. 

Hva er grunnen til at du reagerer så sterkt på dette? Jeg ble også engstelig men synes også det er godt å se at folk viser omtanke for hverandre her inne. 

Anonymkode: 529fe...e89

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du reagerer så sterkt på dette? Jeg ble også engstelig men synes også det er godt å se at folk viser omtanke for hverandre her inne. 

Anonymkode: 529fe...e89

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ble så trigget av dette i kveld. Mest sannsynlig er det fordi det omfatter en problematikk jeg selv sliter med av og til, kombinert med at jeg var litt sliten. I kveld ble jeg altså så fortvilet over at den jeg har prøvd å hjelpe over så lang tid, ikke responderer på hjelpen. Det er ikke Glitters feil, for hun er veldig langt nede nå, og klarer nok ikke å se hva slike ting kan gjøre med andre. I kveld mente jeg at hun heller bør finne hjelp der hvor hun er innlagt, og ikke skape bekymringer hos andre som også har sitt å stri med. Kanskje har jeg en annen forståelse for det i morgen, hvem vet.

Jeg pleier å tåle og takle mye av ting jeg leser her, men i kveld sa det bare helt stopp. Jeg gjør nok lurt i å ta en pause nå og distansere meg fra andres problemer for å beskytte meg selv. Jeg har tross alt mye jeg også. 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ble så trigget av dette i kveld. Mest sannsynlig er det fordi det omfatter en problematikk jeg selv sliter med av og til, kombinert med at jeg var litt sliten. I kveld ble jeg altså så fortvilet over at den jeg har prøvd å hjelpe over så lang tid, ikke responderer på hjelpen. Det er ikke Glitters feil, for hun er veldig langt nede nå, og klarer nok ikke å se hva slike ting kan gjøre med andre. I kveld mente jeg at hun heller bør finne hjelp der hvor hun er innlagt, og ikke skape bekymringer hos andre som også har sitt å stri med. Kanskje har jeg en annen forståelse for det i morgen, hvem vet.

Jeg pleier å tåle og takle mye av ting jeg leser her, men i kveld sa det bare helt stopp. Jeg gjør nok lurt i å ta en pause nå og distansere meg fra andres problemer for å beskytte meg selv. Jeg har tross alt mye jeg også. 

Ja det er da enda godt du har.. fastnick ihvertfall da.. Heheeh..

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker tre ting her nå:

1. Hva er forskjellen på å si at rus eller døden er eneste alternativene når du blir skrevet ut og det St du kommer til å ta livet ditt? 

2. Jeg tenker at en sånn ærlighet ble du dele med de som hjelper deg i virkeligheten. Du er innlagt nå, og bør bruke dem i stedet for å bruke sårbare mennesker som også sliter med sitt. Vet du hva slik adferd kan gjøre med andre her inne? Skjerpings! 

Ja, jeg er sint! 

Igjen: Jeg har ikke skrevet at jeg skal gjøre en av de to. Jeg har sagt at det føles som de eneste alternativene jeg har fordi det er så vondt å leve og at jeg ikke klarer å se noen løsning. Det er ikke det samme som å si at når jeg skriver meg ut så skal jeg gjøre det. Jeg prøver faktisk å finne en bedre utvei, men er usikker på hvordan. 

Jeg har utallige ganger lest andre skrive at de har sterke selvmordstanker fordi de har det så vondt og jeg har møtt de med omsorg og støtte. Det kunne aldri falle meg inn å be de skjerpe seg. Man må nesten regne med at det er mennesker med slike problemer på et forum for psykiatri. 

Og som du ser har admin vært i tråden min to ganger uten å ha skrevet at jeg har brutt reglene. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare en ting til slutt om kritikk. Man kan få både dårlig og god kritikk, og den kritikken jeg ga Glitter og Pragmatikeren er fra mitt ståsted ikke ment som ond kritikk, men den er berettiget.

hva som er berettiget og ikke er ikke du sjef over. Jeg kan ikke se at det er begått regelbrudd noe sted, det er lov å lufte sin frustrasjon over livet uten at alt skal tas som en trussel og selvmordshandlinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...