Gå til innhold

Dere her inne som har gått eller går på antipsykotika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg har ikke fått økt energi nei. Ikke av noe AP og jeg har prøvd mange.

Jeg har samme erfaring som deg. Jeg har brukt tre antipsykotiske i antipsykotiske doser (deriblant Zyprexa) og andre antipsykotiske medisiner jeg har forsøkt opp igjennom, har jeg fått mot søvn, så det sier jo sitt om hva de har gjort med energinivået.

TS: Er du forundret over din egen respons på medisinen? Ser du på det som negativt å gå "lange meningsløse turer" som du betegner det som? Kan du gjøre de meningsløse turene mer meningsfulle for deg selv? Kanskje tilby deg å ta med noen kjentes hund på tur? Mange steder har jo ulike toppturer, rebusløp o.l. for å motivere folk ut i skog og fjell, så kanskje du kan utforske nærområdene rundt deg? Hva med å ta ut litt mer energi med å øke tempoet og øve opp kondisen gjennom å gå i motbakker eller å begynne å jogge? Av egen erfaring er det ikke mange joggeturer som skal til før en ser forbedring og det er i seg motiverende og oppleves meningsfullt. Forsøk å se på det med positivitet istedenfor negativitet slik jeg opplever at du gjør, men det er mulig jeg tolker deg feil.

Endret av Eva Sofie

Har ikke fått økt energi av det nei. Jo høyere dose jo mer daff egentlig. Spesielt på dagtid. Gått på høy dose 900 mg Quetiapine, så 200 mg Quetiapine og 50 Truxal og nå 75 Truxal og ikke Quetiapine. Noen ganger tar jeg 150 mg Truxal hvis jeg virkelig trenger å tvinge meg til å finne ro og da er jeg veldig slapp helt til sånn i 14-15-tiden dagen etterpå. 

Men mulig man vil oppleve å bli mer aktiv hvis man har negative symptomer som bedres av medisinen. Ut over det er den jo sederende i store doser. I alle fall Quetiapine og Truxal. 

Endret av Glitter

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gikk du på så høye doser som 900 mg?

Anonymkode: 12a54...a87

Det er jo en sak mellom lege og pasient. Selv gikk jeg på 1200 mg. Det ble justert etter serumkonsentrasjon. Ellers, kan man jo lese hva medisinen brukes mot og deretter anta hvorfor pasient går på gitte dose dersom det absolutt er interessant for en utenforstående.

Jeg vet ikke om du har stilt lignende spørsmål før, men det er ikke første gang jeg ser det her på DOL og spørsmålene kan lett oppfattes som at man må forsvare at man fikk den dosen man fikk på riktig indikasjon. Slik har i hvert fall jeg opplevd det når jeg har fått samme spørsmål direkte rettet mot meg. Derfor svarer jeg som jeg gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...