Gå til innhold

Er det en regel at man skal bli fratatt førerkortet når psykotisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det der er noe tull. Jeg måtte kjøre på dispensasjon etter jeg var innlagt en plass. Ble fly forbanna! Det er så unødvendig! Legen min mente jeg kunne ha lappen livet ut, men nå har det kommet yngre krefter til. Lurer på hva den nye legen sier. 

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Synes det der er noe tull. Jeg måtte kjøre på dispensasjon etter jeg var innlagt en plass. Ble fly forbanna! Det er så unødvendig! Legen min mente jeg kunne ha lappen livet ut, men nå har det kommet yngre krefter til. Lurer på hva den nye legen sier. 

Det var nok en helt riktig vurdering. Du har tross alt ingen sykdomsinnsikt. Det er ikke noen menneskerett å kjøre bil. 

Anonymkode: fbd74...a06

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok en helt riktig vurdering. Du har tross alt ingen sykdomsinnsikt. Det er ikke noen menneskerett å kjøre bil. 

Min kjørelærer sa "Du har like mye rett til å være på veien du som alle andre". Jeg var litt forsiktig av meg. 

Annonse

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min kjørelærer sa "Du har like mye rett til å være på veien du som alle andre". Jeg var litt forsiktig av meg. 

Så lenge man er frisk og en trygg sjåfør har man rett til å være på veien. Litt usikker på hva du mener med at du var litt forsiktig av deg - en sjåfør som er alt for forsiktig kan skape mange farlige situasjoner da vedkommende kan bli uforutsigbar for de andre i trafikken.

48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lenge siden du har kjørt?

Anonymkode: b2abf...9d9

32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil heller at helsepersonell står for vurderingen av om en innlagt pasient med psykose bør få kjøre bil enn en kjørelærer. 

40 minutter siden, Lillemus skrev:

Så lenge man er frisk og en trygg sjåfør har man rett til å være på veien. Litt usikker på hva du mener med at du var litt forsiktig av deg - en sjåfør som er alt for forsiktig kan skape mange farlige situasjoner da vedkommende kan bli uforutsigbar for de andre i trafikken.

Jeg fikk da lappen så da må jeg vel ha vært en god sjåfør? 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller at helsepersonell står for vurderingen av om en innlagt pasient med psykose bør få kjøre bil enn en kjørelærer. 

Det var et dumt helsepersonell som tok den beslutningen, jeg kjører ikke bil når jeg er dårlig så ingen fare. 

Annonse

14 minutter siden, kupton skrev:

Det er litt overdrevet å si at alle blir fratatt førerkortet. I mange tilfeller blir en ilagt kjøreforbud for en viss tid. Personer med aktiv psykose skal selvsagt ikke kjøre bil.

Kan vrangforestilte folk kjøre bil? 

Anonymkode: b5179...dd2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...