Gå til innhold

Vektøkning av seroquel

Anbefalte innlegg

Jeg tok seroquel til å sove i 3 - 4 år (ca. 50 mg).  På våren så skiftet jeg over til vallergan og nå bruker jeg det av og til, eller sover jeg ofte uten å ta noe:) Jeg la veldig på meg i de årene jeg tok seroquel, over 10 kilo i den perioden.  Nå håper jeg å gå ned i vekt da jeg var overvektig fra før.

Noen som har erfaring og kan dele med meg?

Anonymkode: 42d62...ceb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456567-vekt%C3%B8kning-av-seroquel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke 50 mg Seroquel har så mye å si i forhold til vektøkning. Det var nok kanskje andre årsaker??

Anonymkode: 8dc8c...93f

Nei, jeg er sikker på at det var pga. seroquel kombinert med cipralex som jeg har tatt i mange år.

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok seroquel til å sove i 3 - 4 år (ca. 50 mg).  På våren så skiftet jeg over til vallergan og nå bruker jeg det av og til, eller sover jeg ofte uten å ta noe:) Jeg la veldig på meg i de årene jeg tok seroquel, over 10 kilo i den perioden.  Nå håper jeg å gå ned i vekt da jeg var overvektig fra før.

Noen som har erfaring og kan dele med meg?

Får økt matlyst/blir sulten på kvelden etter jeg har tatt dem. Men det kommer an på om en gir etter eller greier motstå. Har ikke lagt på meg av dem.

Annonse

3 timer siden, Villanda skrev:

Får økt matlyst/blir sulten på kvelden etter jeg har tatt dem. Men det kommer an på om en gir etter eller greier motstå. Har ikke lagt på meg av dem.

Jeg fikk økt søtsug og hunger hele dagen. Spydde 3 ganger daglig så holdt vekten 

1 time siden, Marye skrev:

Jeg fikk økt søtsug og hunger hele dagen. Spydde 3 ganger daglig så holdt vekten 

Det høres ikke ut som et liv å anbefale til andre i en lignende situasjon. Heller oppfordre til andre mer konstruktive måter å håndtere det på. Jeg har sett en anonym bruker her på DOL si at h*n klarte å stilne sitt behov for søtsug når h*n gikk på antipsykotisk medisin gjennom å spise appelsiner, og jeg synes å huske at vedkommende nevnte at *hn attpåtil gikk ned i vekt. Jeg husker jeg en periode strevde med å bli hungrig på noe litt før leggetid for ca. 13-14 år siden, og da gikk jeg løs på noen tomater og en halv agurk om gangen. Det er i hvert fall kalorifattig mat som skal mye til å legge på seg av! Da gikk jeg for så vidt på Seroquel, men det var ikke pga. agurkene og tomatene som førte til vektoppgang.

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det høres ikke ut som et liv å anbefale til andre i en lignende situasjon. Heller oppfordre til andre mer konstruktive måter å håndtere det på. Jeg har sett en anonym bruker her på DOL si at h*n klarte å stilne sitt behov for søtsug når h*n gikk på antipsykotisk medisin gjennom å spise appelsiner, og jeg synes å huske at vedkommende nevnte at *hn attpåtil gikk ned i vekt. Jeg husker jeg en periode strevde med å bli hungrig på noe litt før leggetid for ca. 13-14 år siden, og da gikk jeg løs på noen tomater og en halv agurk om gangen. Det er i hvert fall kalorifattig mat som skal mye til å legge på seg av! Da gikk jeg for så vidt på Seroquel, men det var ikke pga. agurkene og tomatene som førte til vektoppgang.

Hallo, det var ingen oppfordring, !!

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg er ts og jeg tok ikke dette som anbefaling. I mitt tilfelle så har jeg sluttet med seroquel og har lagt på meg.  Jeg trenger ikke råd om å forholde meg til spising pga. seroquel lenger.  Det er sikkert fint å spise appelsiner, tomater og agurk.  Du sier at du gikk på seroquel og la på deg.  Det er også den erfaringen jeg hadde, og nå er jeg endelig på vei ut av dette.  Jeg orker ikke intense slankekurer mer, de er jeg ferdig med, men jeg håper å gå ned i vekt når hormonene får fred for sånne stoffer i kroppen.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts og jeg tok ikke dette som anbefaling. I mitt tilfelle så har jeg sluttet med seroquel og har lagt på meg.  Jeg trenger ikke råd om å forholde meg til spising pga. seroquel lenger.  Det er sikkert fint å spise appelsiner, tomater og agurk.  Du sier at du gikk på seroquel og la på deg.  Det er også den erfaringen jeg hadde, og nå er jeg endelig på vei ut av dette.  Jeg orker ikke intense slankekurer mer, de er jeg ferdig med, men jeg håper å gå ned i vekt når hormonene får fred for sånne stoffer i kroppen.

Det ble spurt om andres erfaringene med seroquel og dette var min erfaring.. 

Akkurat nå, Marye skrev:

Det ble spurt om andres erfaringene med seroquel og dette var min erfaring.. 

Ja og takk for ditt svar.  Jeg setter pris på å høre om andres erfaringer og at jeg ikke er alene.  Mange sier at det kan ikke være seroquelen sin skyld at jeg la så mye på meg, men jeg er sikker på det og sikrere når jeg får så mange bekreftelser fra andre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...