Gå til innhold

Behandlingstilbud - depresjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått tilbud om utredning for behandlingstilbud grunnet depresjon. 

Er veldig usikker på hvordan jeg skal forklare hvordan jeg har det, og enda mer usikker på hva jeg trenger av behandling. 

Jeg har for over 10 år siden fått diagnosen engstelig og unnvikende pfs med stor sosialangst. Har prøvd mange typer behandling de siste 25 år, både gruppe, kognitiv terapi mv. Føler at min situasjon har forandret seg mye de siste årene. 

Jeg var hos en privatpraktiserende i sommer, og han mente at jeg var så tungt deprimert at jeg ikke hadde hverken evne eller motivasjon til å jobbe med pfs og sosialangst. Jeg føler at det er en riktig vurdering. 

Depresjonen ødelegger alle aspekter av livet, man blir uten energi, initiativ og mangler interesse for seg selv og andre. Det skader ekteskapet og forholdet til barna, man mister gode venner,  mangler fokus og konsentrasjon for å klare å være i jobb. Ser at min kone virker skremt og hjelpeløs når jeg er langt nede og bare stirrer tomt ut mot verden uten å reagere på noe. 

For meg har det etthvert blitt slik at jeg våkner tungt deprimert hver dag. Det har blitt min alt dominerende grunnfølelse, ingenting gir glede mer.

Har det da noen hensikt å begynne på enda en gruppeterapi hvis det nå er det tilbudet som gis? Er det noen som vet slags behandling, utenom elektrosjokk, som har dokumentert varig effekt på depresjon? Hva bør jeg be om? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456568-behandlingstilbud-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har prøvd så mange behandlinger tidligere hvorfor skulle det hjelpe deg nå om det ikke gjorde det før? Kanskje du bare må innse at det er kronisk. Når alt kommer til alt så er du jo ganske heldig da som har samboer, barn og venner til tross for at du er så alvorlig deprimert som du sier du er. 

Anonymkode: ea1d9...73d

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når alt kommer til alt så er du jo ganske heldig da som har samboer, barn og venner til tross for at du er så alvorlig deprimert som du sier du er. 

Du må trekke frem dette hele tiden????

Anonymkode: 82952...a53

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet da ingen verdens ting om det er noe autisme inne i bildet her.

Vet og vet. Det er en som hele tiden trekker dette frem og han sa selv at han hadde autisme. Men kan jo være en annen dette her. 

Anonymkode: 4cbae...0a8

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet og vet. Det er en som hele tiden trekker dette frem og han sa selv at han hadde autisme. Men kan jo være en annen dette her. 

Antar det er et simpelt troll, med eller uten diagnose.

Det har aldri blitt antydet at jeg har autisme i noen form. Jeg har ikke alltid vært slik jeg er nå, og har derfor kone, barn og gode venner. Problemet er at jeg forsvinner inn i tåken, og makter ikke opprettholde forholdet til andre, hverken familie eller venner. Frykten er at jeg etterhvert vil miste det jeg har.... 

1 minutt siden, Janvl skrev:

Det har aldri blitt antydet at jeg har autisme i noen form. Jeg har ikke alltid vært slik jeg er nå, og har derfor kone, barn og gode venner. Problemet er at jeg forsvinner inn i tåken, og makter ikke opprettholde forholdet til andre, hverken familie eller venner. Frykten er at jeg etterhvert vil miste det jeg har.... 

Ja at du mister den siste resten av sosiale relasjonene og livskvaliteten din i takt med hvor alvorlig syk du blir er helt naturlig. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der syns jeg var slemt sagt av deg. Tenk å krenke en diagnose på den måten. Har rapportert deg til admin. 

Hva? Jeg sikter til en som har sagt det selv om seg selv. Er vel ingenting rart å tro at det var han da vel. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...