Gå til innhold

Da har jeg klart det.

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri for sent til å bli en god forelder til barna sine om de er 0 eller 16. Det kan fremdeles gå bra, så ikke gi opp. De er jo små ennå. Det viktigste er at du er ærlig og får hjelpen du trenger. Men du må aldri gi opp.

Anonymkode: f5807...ec5

Jeg har prøvd så hardt, og føler jeg kommer ingen vei. Jeg har spurt om hjelp, men venter fortsatt. 

Fortsetter under...

Pragmatikeren
12 minutter siden, RamonaK skrev:

Til alle sammen som har hjulpet meg de siste månedene. Tusen takk, men jeg fortjente det ikke. Jeg har innsett at dette går ikke bra, og kommer mest sannsynligvis ikke til å bli noe bedre. I morgen ringer jeg barnevernet på meg selv og familien. Barna fortjener mye mer enn jeg kan gi dem. Jeg ville så gjerne at det skulle gå bra og jeg har virkelig prøvd, men før det får for langt må jeg nok innse at slaget er tapt å prøve å gjøre.det som er best. 

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst. For da trenger jeg det mest❤️

Det viktigste nå er at du tar ansvar og ber om nødvendig hjelp. Vær den voksne nå, det tror jeg du klarer. Alt godt! 

4 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst. For da trenger jeg det mest❤️

Det viktigste nå er at du tar ansvar og ber om nødvendig hjelp. Vær den voksne nå, det tror jeg du klarer. Alt godt! 

Jeg er veldig glad i det sitatet, det er så sant. 

Ja, jeg har jo bedt om hjelp. Men den lar vente på seg. Ja voksen kan jeg være, selvom ikke alltid valgene mine reflekterer det. Takk for snille ord. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men den kommer helt sikkert💖 Alle kan trå feil, absolutt alle. 

Er bare redd for å ødelegge for barna. Det kommer kanskje ikke alltid godt frem , men de betyr alt for meg og jeg vil bare deres beste. Har selv en mor som er helt bananas og det kan være veldig vanskelig, vil ikke at de skal ha det sånn.

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Er bare redd for å ødelegge for barna. Det kommer kanskje ikke alltid godt frem , men de betyr alt for meg og jeg vil bare deres beste. Har selv en mor som er helt bananas og det kan være veldig vanskelig, vil ikke at de skal ha det sånn.

Men er du virkelig helt "bananas" da? Det tror ikke jeg i det hele tatt. 

Annonse

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei, jeg har mine øyeblikk. 😄 Men mesteparten av tiden er jeg bare deprimert eller nedstemt.

Som sagt det er aldri for sent, du trenger bare litt hjelp på veien. Og jeg tror på deg når du sier at barna betyr alt for deg.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som sagt det er aldri for sent, du trenger bare litt hjelp på veien. Og jeg tror på deg når du sier at barna betyr alt for deg.

Det er bra du tror på meg😀 ja får krysse fingrene for at hjelpen kommer...

5 timer siden, RamonaK skrev:

Da har jeg endelig klart det. Ødelagt så mye for meg selv at jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det. Fortalte jo psykiatern om tidligere rus problematikk, nå vil barnevernet at jeg skal ta en rus prøve. Problemet er at jeg kommer til å teste positivt ettersom jeg gikk på en kjempe smell i helga. Men men det er jo velfortjent, kan ikke si annet. Er det mulig å være så på tryne dum... Burde jeg bare innrømme alt sammen eller prøve vri meg unna? 

Hva er en rusprøve? 

Annonse

5 timer siden, RamonaK skrev:

Hahah, det var min første tanke også. 

Må jo benytte seg av det positive man klarer finne ved corona 😅

4 timer siden, RamonaK skrev:

Til alle sammen som har hjulpet meg de siste månedene. Tusen takk, men jeg fortjente det ikke. Jeg har innsett at dette går ikke bra, og kommer mest sannsynligvis ikke til å bli noe bedre. I morgen ringer jeg barnevernet på meg selv og familien. Barna fortjener mye mer enn jeg kan gi dem. Jeg ville så gjerne at det skulle gå bra og jeg har virkelig prøvd, men før det får for langt må jeg nok innse at slaget er tapt å prøve å gjøre.det som er best. 

Skriver du dette pga noen anonyme som tror de vet alt om deg og ditt liv? Det var jo antagelser fra ende til anden. De vil hverken deg eller barna dine sitt beste. De vil bare fremstå som perfekte. Men det er de jo så klart ikke. 

Hva med å heller analysere hva som skjedde, hvorfor du ruset deg? Og prøve å lage en slags plan for å unngå at det skjer igjen? Ingen er tjent med at du graver deg ned i egen elendighet, selv om det kan virke som at enkelte anonyme dolere mener det.

Alle kan gjøre feil. Du er ikke en fæl person av den grunn. Jeg synes det er bra du velger å være ærlig med barnevernet nå framfor å prøve å komme deg unna. Det vil være mye større rom for å komme fram til en god løsning med de når du viser ærlighet. 

Og ikke tro at du nå mister barna og aldri får de igjen. Det er ikke sånn det fungerer. Det finnes mange eksempler på foreldre som har mistet de en periode på grunn av rus og/eller psykisk sykdom, men hvor de med rett oppfølging og stabilitet over tid har blitt gjenforent. Da gjelder det bare at du kjemper for nettopp det nå, og ikke faller sånn sammen at det blir verre med rusen, den psykiske ustabiliteten etc. 

Varme klemmer. :)

14 timer siden, Trine skrev:

😅

Skriver du dette pga noen anonyme som tror de vet alt om deg og ditt liv? Det var jo antagelser fra ende til anden. De vil hverken deg eller barna dine sitt beste. De vil bare fremstå som perfekte. Men det er de jo så klart ikke. 

Hva med å heller analysere hva som skjedde, hvorfor du ruset deg? Og prøve å lage en slags plan for å unngå at det skjer igjen? Ingen er tjent med at du graver deg ned i egen elendighet, selv om det kan virke som at enkelte anonyme dolere mener det.

Ja du har kanskje rett i det. Jeg er ganske påvirkelig , å føler meg allerede fryktelig pga det som skjedde, så jeg tenkte at de var inne på noe.

Har ikke for vane å ruse meg, gjorde det stort sett før barna. Det er jo en slags virkelighets flukt, er vel derfor jeg sprakk.

2 timer siden, Glitter skrev:

Alle kan gjøre feil. Du er ikke en fæl person av den grunn. Jeg synes det er bra du velger å være ærlig med barnevernet nå framfor å prøve å komme deg unna. Det vil være mye større rom for å komme fram til en god løsning med de når du viser ærlighet. 

Og ikke tro at du nå mister barna og aldri får de igjen. Det er ikke sånn det fungerer. Det finnes mange eksempler på foreldre som har mistet de en periode på grunn av rus og/eller psykisk sykdom, men hvor de med rett oppfølging og stabilitet over tid har blitt gjenforent. Da gjelder det bare at du kjemper for nettopp det nå, og ikke faller sånn sammen at det blir verre med rusen, den psykiske ustabiliteten etc. 

Varme klemmer. :)

Takk. Jeg føler jeg er verdens verste og dummeste person, som gjør alt så mye verre hele tiden. Må ta meg sammen.

Var ærlig med barnevernet i dag ang rusen. De gjorde ikke noe stort nummer ut av det. De skal diskutere å levere rusprøve jevnlig, men når jeg etterlyste hjelpen har de ikke helt bestemt seg enda. Så jeg begynner å bli ganske stressa. For jeg klarer ikke dette alene. 

24 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk. Jeg føler jeg er verdens verste og dummeste person, som gjør alt så mye verre hele tiden. Må ta meg sammen.

Var ærlig med barnevernet i dag ang rusen. De gjorde ikke noe stort nummer ut av det. De skal diskutere å levere rusprøve jevnlig, men når jeg etterlyste hjelpen har de ikke helt bestemt seg enda. Så jeg begynner å bli ganske stressa. For jeg klarer ikke dette alene. 

Har de fortsatt ikke gjort vedtak om miljøarbeider?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...