Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter sånn med et anstrengt forhold til avføring. Engster meg sånn for at det skal bli søl og komme utover på ting hjemme hos meg. Jo mer jeg tenker på det jo vanskeligere virker det å forholde seg til det. F.eks. etter at jeg har vært på toalettet og tørker meg bak så kan det jo dette partikler av avføring eller støv/fibre som er blitt revet løs fra toalettpapiret og har vært i kontakt med avføring ned på gulvet/buksa. Så da har det blitt til at jeg tørker opp rundt toalettet med sprit etter toalettbesøk og ofte tørker av buksa utenpå med sprit. Ganske slitsomt, men det blir dyrt og tar mye tid også også gruer jeg meg til å gå på toalettet fordi det blir så mye styr. Verst er det allikevel om kvelden/natta om jeg må på toalettet etter at jeg har dusjet før jeg legger meg. Tenker da kan det jo komme partikler av avføring i sengen også blir jeg så usikker på om jeg skal skifte sengetøy etterpå - vil jo ikke det det er jo mye styr og blir mye arbeid med vask. Så tenker jeg at når jeg går naken fra toalettet at det kan drysse partikler ned på gulvet når jeg beveger meg bortover. Når jeg tar av meg undertøyet så tenker jeg at det kan komme partikler utover som har falt ned i det i løpet av dagen. Er så slitsomt og liksom en evig kamp mot meg selv for å unngå å vaske. Blir så stresset og engstelig av det og våkner nesten hver dag med vondt i magen.

Jeg tenker at det jeg gjør kanskje er unødvendig, at det egentlig ikke gjør noe om det skulle komme små partikler av avføring på gulvet eller klærne mine eller sengen, men det er liksom så ekkelt å tenke på og blir en indre kamp eller argumentasjon med meg selv om jeg skal gjøre noe med det eller ikke (vaske). Vet liksom ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Hva tenker dere omkring det? Er det noe å bry seg om? Synes dere også det er vanskelig med avføring og har aversjoner mot søl fra partikler og slik? Hvordan forholder dere dere til slike ting?

Offentlige toaletter er også et strev for meg å bruke til annet enn å tisse. Kan jo legge papir utover selve toalettsete, men buksa kommer jo ofte borti framsiden av toalettet eller grøss og gru gulvet når jeg setter meg ned. Ryggen på genseren kommer vel borti innsiden av toalettlokket der det har sprutet opp vann hver gang noen skyller ned... Guffent. 

En ting til er at jeg har lurt på å ta det opp med noen venner, men kvier meg for det fordi det handler om nettopp avføring og de kanskje tenker at jeg er veldig rar. Tror dere det går greit å prate om det eller er det like greit å la det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456622-angst-for-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...