Gå til innhold

Siden autisme er et symptom på schizofreni og schizofrene blir bedre av antipsykotika, hjelper antipsykotika på autisme da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, dessverre har det ingen slik effekt. AP har dessuten liten eller ingen effekt på autismesymptomer (negativt symptom) hos personer med schizofreni. 

2 timer siden, AJP skrev:

Hjalp det noe og isåfall på hva?

Det hjelper meg mot irritabilitet og konsentrasjonsvansker. 

Anonymkode: c2327...6ff

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irritabilitet og konsentrasjonsvansker er jo ikke symptomer på autisme. Da tror jeg du heller skal be om en ny utredning rettet mot adhd/add. 

Anonymkode: 1f2ed...16a

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irritabilitet og konsentrasjonsvansker er jo ikke symptomer på autisme. Da tror jeg du heller skal be om en ny utredning rettet mot adhd/add. 

Anonymkode: 1f2ed...16a

Irritabilitet og konsentrasjonsvansker er noen av mine autistiske symptomer. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke utskrevet aduvanz for autisme? Leger kan ikke skrive ut noe som er narkotika for sykdommer medisinen ikke brukes for. Eneste koden legen kan bruke for å skrive ut aduvanz på blå resept er koden til ADHD. Noen som betyr at du må ha diagnosen, enten den er riktig eller ikke. 

Anonymkode: a8e32...367

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke utskrevet aduvanz for autisme? Leger kan ikke skrive ut noe som er narkotika for sykdommer medisinen ikke brukes for. Eneste koden legen kan bruke for å skrive ut aduvanz på blå resept er koden til ADHD. Noen som betyr at du må ha diagnosen, enten den er riktig eller ikke. 

Skrives ut på godkjenningsfritak. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrives ut på godkjenningsfritak. 

Det høres helt sinnsykt ut. Hvorfor i all verden skal du gå rundt å «ruse» deg på amfetamin når du ikke har ADHD? 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt sinnsykt ut. Hvorfor i all verden skal du gå rundt å «ruse» deg på amfetamin når du ikke har ADHD? 

La nå legen få avgjøre det da.

Anonymkode: cb28c...bb9

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bør ruse seg. Medisiner for sykdom er noe annet.

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

50 mg. Aduvanz gir ingen rus. 

Anonymkode: 8480e...ce8

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man ruser seg da ikke på A-preparater i mengder som er forskrevet av legen? Mener du at jeg f.eks. ruser meg på OxyContin og Ketorax også da når jeg tar de doser som er avtalt fordi det er A-preparater? Her synes jeg virkelig du blander deg inn i forhold du ikke har noenting med. Dette er en sak mellom pasient og lege, ikke noe du som et tilfeldig medlem på et nettforum bør uttale deg så skråsikkert og nedlatende om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...