Gå til innhold

Får tanker om å slå til dama på butikken

Anbefalte innlegg

Noen ganger så får jeg sånne plutselige tanker i hodet som hva skjer om jeg klapser til ho fremmede dama der i butikken? Vil ho bli sur da? Hva kommer ho til å si? 

Eller hva skjer om jeg plutselig knivstikker psykologen min? Blir han overasket da? Kommer han til å utløse alarmen da? 

Eller hva skjer om jeg plutselig hyler ut "FAEN I HELVETES JÆVLA HORER" midt inne i kjøpesenteret? Kommer folk til å bli redde da? Kommer alle til å se på meg? 

Eller hva skjer om jeg plutselig går berserk å knuser alle flaskene i matbutikken? Hva vil de ansatte gjøre da? Kommer de til å jage meg ut? 

Anonymkode: f32b5...6c1

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger så får jeg sånne plutselige tanker i hodet som hva skjer om jeg klapser til ho fremmede dama der i butikken? Vil ho bli sur da? Hva kommer ho til å si? 

Antar hun vil anmelde deg.

Eller hva skjer om jeg plutselig knivstikker psykologen min? Blir han overasket da? Kommer han til å utløse alarmen da? 

Spiller egentlig liten rolle, du vil bli anmeldt for drapsforsøk.

Eller hva skjer om jeg plutselig hyler ut "FAEN I HELVETES JÆVLA HORER" midt inne i kjøpesenteret? Kommer folk til å bli redde da? Kommer alle til å se på meg? 

Ja.

Eller hva skjer om jeg plutselig går berserk å knuser alle flaskene i matbutikken? Hva vil de ansatte gjøre da? Kommer de til å jage meg ut? 

Anonymkode: f32b5...6c1

Anmelder deg for hærverk.

Blir litt forbauset over at du synes det er vanskelig å forestille seg hva som vil skje.

Anonymkode: 9119b...300

Vi har ikke noe "tankepoliti" i 2020, slik George Orwell forestilte seg i 1948 i boken "1984" hvordan verden så ut i 1984, så inntil videre tenker jeg at strofen gjelder fortsatt: "Min tanke er fri". Tanker er ikke farlige. Det er først når vi gjør de til handling at de kan bli farlige. Jeg anbefaler deg for din egen skyld at du lar dette bare bli tanker. Det skaper bare trøbbel for deg selv, for det ser ut til at du har evne til å resonnere over egne handlinger og rett og galt i behold. Med andre ord må du ta konsekvensen av egne handlinger.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri ta sorgene på forskudd, kanskje ting går bedre enn man tror. Man vet ikke før man prøver.

Anonymkode: 9aeab...726

Hvem er det du svarer ???

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du svarer ???

Han svarer ts på en tullete måte. Han sier med andre ord at ts bare må prøve dette ut i praksis, for kanskje det går bedre enn ts tror. Altså at det ikke er sikkert at slikt vil få negative konsekvenser, noe som jo bare er tull. 

Anonymkode: 9b0f5...8c4

Dette er helt uskyldige tanker som de fleste har fra tid til annen. Blir det ekstremt blir det en form for tvangslidelse. Den dag i dag kan jeg sitte i et formelt møte og tenke «Hva ville skjedd hvis jeg slapp en skikkelig braker her i møtet?» 😂

Undersøkelser har vist at nær 90% av oss har «rare» tanker hver eneste uke. Her ville jeg kort og godt gitt F.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...