Gå til innhold

Tolvon vs Quetiapin vs Truxal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt angst som har gjort meg sengeliggende, klarte ikke engang å se på TV, lese etc pga energinivået, og angsten selvfølgelig. Ingenting annet enn benzo hjalp for meg. Eller seroquel hjelper på angsten i store doser, men da sovner jeg. 

Anonymkode: 596ae...a62

1 time siden, kupton skrev:

Ingen av dem. Angst er et spørsmål om tro. 

For et hån...

Man velger ikke selv å få angst. 
Blir som å si at det er ens egen feil, og at en ikke tror nok på at angsten ikke er reell. 
Tro? 

Anonymkode: b3e06...8e2

Annonse

7 minutter siden, kupton skrev:

Det en er redd for, er det en reell fare, eller er det en tenkt fare?

Trådstarter sliter nok ikke med enkle ting som feks edderkoppfobi. Hun beskriver derimot en lammende angst som mest sannsynlig er til stede uten noen åpenbar årsak. Så ille at hun kun får fred fra angsten når hun sover. I den forbindelse ønsker hun svar på hvilke medikamenter som kan gi best hjelp. Du svarer da at ingen medisiner vil hjelpe, og at hun ikke må fôre angsten ved å tro feil...

?🤔

Anonymkode: 88f97...912

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter sliter nok ikke med enkle ting som feks edderkoppfobi. Hun beskriver derimot en lammende angst som mest sannsynlig er til stede uten noen åpenbar årsak. Så ille at hun kun får fred fra angsten når hun sover. I den forbindelse ønsker hun svar på hvilke medikamenter som kan gi best hjelp. Du svarer da at ingen medisiner vil hjelpe, og at hun ikke må fôre angsten ved å tro feil...

?🤔

Ved å forbli i sengen klarer hun å holde full konsentrasjon og fokus på angsten. Om hun står opp og gjør noe, kan hun risikere å bli avledet og få tankene på noe annet. 

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?🤔

💞

jeg klarer ikke å «tro meg frisk» fra denne angsten.

18 minutter siden, usikker skrev:

💞

jeg klarer ikke å «tro meg frisk» fra denne angsten.

Vet hvordan det er å bli grepet av angst å ikke komme seg ut av det, det hjelper ikke å tenke på¨noe annet eller å gjøre noe. Man blir lammet rett og slett. I slike perioder har ikke vival hjulpet en gang, ingenting hjelper. Det er helt forferdelig. 

Kanskje jeg bare skal ta et par av alle de nevnte... trenger en pause. Har bare lyst å kjenne meg litt roligere.

Blir helt satt ut av at Kupton, som vi vet kjenner til ulike medisiner, kan svare at det ligger i troen min. 
Jeg har ikke satt meg selv i denne tilstanden av egen fri vilje.
Hadde jeg bare visst hvordan man kan velge bort lammende angst ved å tro annerledes, ville jeg prøvd det for lenge siden.
Jeg har flere ganger de siste mnd hatt tanker om at livet ikke er verdt å leve, ettersom jeg er så redd. Jeg har ikke noe liv lenger.

Lite visste jeg at det var min egen feil som velger å tro på at jeg har angst.

2 minutter siden, usikker skrev:

Kanskje jeg bare skal ta et par av alle de nevnte... trenger en pause. Har bare lyst å kjenne meg litt roligere.

Blir helt satt ut av at Kupton, som vi vet kjenner til ulike medisiner, kan svare at det ligger i troen min. 
Jeg har ikke satt meg selv i denne tilstanden av egen fri vilje.
Hadde jeg bare visst hvordan man kan velge bort lammende angst ved å tro annerledes, ville jeg prøvd det for lenge siden.
Jeg har flere ganger de siste mnd hatt tanker om at livet ikke er verdt å leve, ettersom jeg er så redd. Jeg har ikke noe liv lenger.

Lite visste jeg at det var min egen feil som velger å tro på at jeg har angst.

Nei, du tror ikke at du har angst. Du har angst. Det er fakta.   

Men du tror at noe er farlig som ikke er farlig, men det kan være svært ubehagelig.

Man prøver å la seg styre av fornuften og ikke av følelser.

"Jeg har gått på butikken minst 5000 ganger. Har det skjedd meg noe negativt? Har jag hørt om andre som har fått alvorlig helseskade av å gå på butikken? Nei. Da er det meget sannsynlig at det kommer til å gå bra også i dag om jeg går på butikken. Altså går jeg."  Just do it.

Selv kan jeg få utrolig sterk angst av å høre f.eks. naboer i området her ha fest etter at jeg har lagt meg, selv om det går rolig for seg, men særlig redd og engstelig blir jeg om det høres ut til å utarte seg til bråk. Jeg blir redd for at de skal finne meg, enn hvor vanvittig det høres ut i edruelig tilstand. Da vet jeg at jeg bare må snakke strengt til meg selv med fornuften og det hjelper oftest: De er ikke opptatt av lille meg som bor her. Knappest vet de hvem jeg er og enda mindre skjenker de meg en tanke. De er opptatt av seg selv som vil ha det gøy på fest. Jeg vet jo at vi alle tenker mest på oss selv og tror vi er verdens midtpunkt for alle, slik jeg tror akkurat nå.

Ofte hjelper det å lese (enten vanlig bok eller lydbok) eller jeg gjør meg opptatt med en eller annen podcast for å få fokus over på noe annet. Det er nettopp det @Kupton sier, at det handler om å få fokus på noe annet enn det engstelige og triggende. Om det ikke hjelper, må jeg stå opp av sengen og gjøre noe som aktiviserer meg mer, men det er egentlig ikke ønskelig når jeg selv skal sove...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...