Gå til innhold

Medisiner og rastløse bein

Anbefalte innlegg

floristaigjen

Hei. 

Jeg har kptsd, hypotyreose og lett astma. jeg er blitt veldig plaget med rastløse bein. Før fikk jeg stort sett kun rastløse bein når jeg var syk og måtte gå på antibiotika. 

i det siste har forekomsten av rastløse bein økt til ca 6 av 7 dager i uken. Stort sett våkner jeg av det og får ikke sove igjen. 

Jeg tar medisiner som ikke er endret på siste tid: 
Seroquel, Brintellix, minipress, imovane, vival, Singulair, levaxin, Hiprex. 

Kan noen av disse være årsaken? Selv om det ikke ga så plaget rastløse bein før? 

Har foreldre som begge har rastløse bein hvor en av de må ta medisin for det: pramipexole. Jeg har prøvd denne av de og den fungerer på et vis. Men blir litt kvalm av de som går over ila formiddagen om jeg tar de sen kveld/tidlig natt. 

Noen som har erfaring eller vet noe om dette? 

mvh Florista

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456664-medisiner-og-rastl%C3%B8se-bein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man får rastløse bein, føles det som om det "brenner" i blodårene eller at man har en indre smerte i bein (og armer) som gjør at man må bevege og strekke ut på de og knytte de i flere sekunder for å få smerten til å dempes? Jeg mistenker at dette er noe annet. Jeg har opplevd det fenomenet jeg forsøker litt famlende og egentlig litt i mangel av ord å beskrive ved to tilfeller. En gang da jeg fikk antibiotika i.v. på sykehuset og da jeg tok Remeron. Ikke gitt at jeg fikk det på Remeron, men det var 50/50% sjanse for om det slo ut. Tror jeg gikk på 30 mg mot søvn. Det var mildt sagt et helvete og det varte kanskje i 30-40 minutter (husker ikke helt) og jeg svirret som en halvdau veps i sengen for å finne en behagelig liggestilling.

PS: Håper ikke jeg nå kupper tråden med denne innskytelsen, men akkurat dette har jeg mang en gang tenkt på uten å ha prioritert å bruke tiden til noe helsepersonell på spørsmålet.

10 timer siden, floristaigjen skrev:

Hei. 

Jeg har kptsd, hypotyreose og lett astma. jeg er blitt veldig plaget med rastløse bein. Før fikk jeg stort sett kun rastløse bein når jeg var syk og måtte gå på antibiotika. 

i det siste har forekomsten av rastløse bein økt til ca 6 av 7 dager i uken. Stort sett våkner jeg av det og får ikke sove igjen. 

Jeg tar medisiner som ikke er endret på siste tid: 
Seroquel, Brintellix, minipress, imovane, vival, Singulair, levaxin, Hiprex. 

Kan noen av disse være årsaken? Selv om det ikke ga så plaget rastløse bein før? 

Har foreldre som begge har rastløse bein hvor en av de må ta medisin for det: pramipexole. Jeg har prøvd denne av de og den fungerer på et vis. Men blir litt kvalm av de som går over ila formiddagen om jeg tar de sen kveld/tidlig natt. 

Noen som har erfaring eller vet noe om dette? 

mvh Florista

Min mor har hatt store problemer med rastløse ben og har hatt stort utbytte av neurontin 900 mg daglig.Om du kan prøve den i forhold til det andre du går på kan du snakke med legen din om? 

Anonymkode: 70964...a9e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...