Gå til innhold

Hvor rask effekt på Sarotex?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på sarotex som følge av kroniske smerter i ryggen, men har også skjønt at det tidligere har blitt brukt som ett antideppresiva også så tenkt spørre her. Hvor raskt har dere fått effekt av sarotex? Har begynt på lavest mulig dose og skal justere selv om det ikke gir nok effekt, men har kuhn en uke mellom hver økning så tenkte det var da jo veldig rask effekt isåfall.

Anonymkode: d6aed...aaa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456670-hvor-rask-effekt-p%C3%A5-sarotex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt på sarotex som følge av kroniske smerter i ryggen, men har også skjønt at det tidligere har blitt brukt som ett antideppresiva også så tenkt spørre her. Hvor raskt har dere fått effekt av sarotex? Har begynt på lavest mulig dose og skal justere selv om det ikke gir nok effekt, men har kuhn en uke mellom hver økning så tenkte det var da jo veldig rask effekt isåfall.

Jeg brukte sarotex mot hodeverk og fungerte fint for min del. Tror opptrappingen du har er vanlig på den. Jeg gikk fra 25 mg for hodeverk til 75 mg på no time mot depresjon da det problemet kom uten problemer.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd den mot smerter, ingen effekt.  Vis du har kronisk smerter er time hos en ekspert på smertelindring å anbefale.  Det var først etter behandling hos en ekspert at jeg fikk god hjelp. 

Anonymkode: 30d6c...b8e

Jeg har hatt god effekt av tramadol tidligere, men legen vil såklart ikke la meg gå på de daglig, så har trua på at det kan fungere. Var mer kun en uke jeg reagerte på.

Sarotex ble også nevnt for meg mot mine smerter for et par uker siden, men det ble forkastet rimelig raskt pga. at det er et TCA-preparat og jeg er i risiko for å kunne få forlenget QT-intervall av medisiner (fått det tidligere). De ønsker ikke å "klundre" til epilepsimedisineringen min med andre epilepsimedisiner når vi nå endelig har funnet en kombinasjon som fungerer så godt mot min epilepsi (f.eks. Neurontin og Lyrica benyttes jo også mot smerter), så inntil videre får jeg stå på A-preparater mot smerter, men jeg er ikke spesielt begeistret for å ta disse daglig og har funnet ut at jeg kan pine meg igjennom natten på et vis med å hoppe over smertestillende medisinering om kvelden. Om det har noe godt for seg i bunn og grunn, er jeg dog usikker på. Jeg tror jeg heller skulle ønsket å gå på Sarotex eller noe annet som ikke var så vanedannende, for jeg føler det belastende hver gang jeg ber om ny resept fra legen selv om det er "innenfor" tiden. Beklager, stopper der før jeg tar av her... Jeg er bare så forbannet lei smerter som begrenser livet selv med smertestillende... Eksempelvis i dag makter jeg ikke å møte til psykologens kontor- det gjør for vondt.

Endret av Eva Sofie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...