Gå til innhold

Økning av paranoia?

Anbefalte innlegg

Og diagnose eller ikke diagnose jeg merker selv hva jeg reagerer på og det er det jeg først og fremst må ta hensyn til. Får jo litt eksponering en av kommende dagene da foreldrene mine kommer. Det pleier å bli litt på kjøpesenter og diverse butikker. De har ikke så godt utvalg i butikker der de bor. Og får søke samtaler i kommunen da jeg kommer hjem etter å ha besøkt foreldrene mine. 

Endret av aa-k-j

Fortsetter under...

3 timer siden, aa-k-j skrev:

Det er dessverre ikke så mye tilbud her. Jeg må ha hjelp med eksponering og hjelp med paranoiaen samtidig. Jeg får høre hvilke innspill fastlegen har om det. Det blir vel bytte av avtalespesialist siden den jeg går til sier den har for liten kapasitet til hjelpe meg godt nok. Skal ha meg en sykkeltur i kveld for har brukt helga på å slappe av litt etter 5 kvelder med sykling. Er noe utrent og astmatiker så må jo ikke ta for hardt i ennå. Blir nok lengre turer etterhvert. DPS har foreslått at jeg bruker den brukerstyrte plassen til hjelp i eksponering. Problemet er at det er for lite struktur med den og det har jeg gitt beskjed om.

Et gammelt ordtak sier at "Det beste må ikke bli det godes fiende". Når jeg leser innleggene dine, så tenker jeg at du ødelegger for deg selv gjennom å fokusere på hvordan ting burde ha vært, fremfor å bruke de mulighetene som er der. 

28 minutter siden, frosken skrev:

Et gammelt ordtak sier at "Det beste må ikke bli det godes fiende". Når jeg leser innleggene dine, så tenker jeg at du ødelegger for deg selv gjennom å fokusere på hvordan ting burde ha vært, fremfor å bruke de mulighetene som er der. 

De mulighetene jeg har er få. Jeg har fastlegen, avtalespesialisten (som ikke kan følge meg opp nok) og brukerstyrt plass på DPS. Vil søke samtaler i kommunen snart. Jeg har fått beskjed av avtalespesialisten om at jeg har problemer som kun kan løses eller hjelpes med medisiner og fastlegen har jeg ikke fått tak i ennå. Har ikke hatt fastlegen så lenge så den kjenner meg ikke så godt. 

Endret av aa-k-j

Fylkesmannen foretar nå sin egen vurdering av ting (ikke helt sikker på hva) etter klager dit, møter på DPS hvor de har beklaget feil de har gjort som de da etter det gjør samme feil igjen. De endrer ikke spor på tross av klager og beklagelser. Der har jeg ikke hørt mer og får heller ikke gjort noe. Jeg har bare kunnet gi fylkesmannen litt tilleggsinformasjon om hva jeg sliter med. 

Mestrer jeg ting så er det galt, gjør jeg bra ting for helsa mi er det galt, vil jeg ha hjelp er det galt, utseende mitt er galt, blitt mobbet i siden barneskolen, sjikanert og trakassert flere ganger, opplevd overgrep, fått feilbehandling, urettmessig straffeforfulgt og blitt fratatt friheten, mistet jobb og bolig, måtte rømme fra hjembygda pga drapstrusler pga utseende, mistet tilhørighet, fortid blir brukt mot meg, blir "straffet" for andres feil, blitt beskyldt for ting som var teknisk svikt, kalt åndssvak, blitt utsatt for press over tid, utsatt for vold og diverse andre ting og noe opplever jeg fremdeles. Og så er det liksom bare å gå ut??? Være i aktivitet? Når jeg ikke tør? Jeg stilte bare noen spørsmål og istedenfor å få svar får jeg nesten kritikk for å ville gjøre det som er best for meg. Igjen!! 

Endret av aa-k-j
12 timer siden, aa-k-j skrev:

Mestrer jeg ting så er det galt, gjør jeg bra ting for helsa mi er det galt, vil jeg ha hjelp er det galt, utseende mitt er galt, blitt mobbet i siden barneskolen, sjikanert og trakassert flere ganger, opplevd overgrep, fått feilbehandling, urettmessig straffeforfulgt og blitt fratatt friheten, mistet jobb og bolig, måtte rømme fra hjembygda pga drapstrusler pga utseende, mistet tilhørighet, fortid blir brukt mot meg, blir "straffet" for andres feil, blitt beskyldt for ting som var teknisk svikt, kalt åndssvak, blitt utsatt for press over tid, utsatt for vold og diverse andre ting og noe opplever jeg fremdeles. Og så er det liksom bare å gå ut??? Være i aktivitet? Når jeg ikke tør? Jeg stilte bare noen spørsmål og istedenfor å få svar får jeg nesten kritikk for å ville gjøre det som er best for meg. Igjen!! 

Uff dette var ikke greit, forstår at det ikke er lett å takle det og livet etter dette. Håper du får rett hjelp og at det vil gå bedre etter hvert. 

Annonse

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff dette var ikke greit, forstår at det ikke er lett å takle det og livet etter dette. Håper du får rett hjelp og at det vil gå bedre etter hvert. 

Takk, stjernestøv 😊 prøver å få den jeg jeg kan. 

14 timer siden, aa-k-j skrev:

Du har utvilsomt mange gode grunner til å føle for å verne deg. Likevel er det  gjennom å velge å være åpen for forslag og ved å prøve å ha tillit til at andre (også hjelpeapparatet) vil deg vel, at du kan få det bedre. Dét er eksponering og mestring. Forstår det er utfordrende, med paranoide trekk på toppen, men like fullt, det er gjennom å våge at du vinner. 

Anonymkode: 32f61...2f5

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har utvilsomt mange gode grunner til å føle for å verne deg. Likevel er det  gjennom å velge å være åpen for forslag og ved å prøve å ha tillit til at andre (også hjelpeapparatet) vil deg vel, at du kan få det bedre. Dét er eksponering og mestring. Forstår det er utfordrende, med paranoide trekk på toppen, men like fullt, det er gjennom å våge at du vinner. 

Anonymkode: 32f61...2f5

Jeg har brukerstyrt innleggelse på DPS (henvisninger blir bare avvist med samme begrunnelse hver gang), fastlegen og avtalespesialist (som egentlig har for liten kapasitet). Jeg har forsøkt i lengre tid å få hjelp med mine problemer. Det er enten for liten kapasitet eller motstand jeg møter. Er jo begrenset hvor mye fastlegen kan hjelpe meg. Timene er for korte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...