Gå til innhold

Har mistet all interesse

Anbefalte innlegg

18 timer siden, RamonaK skrev:

Skjønner du har det veldig vanskelig. Du kan jo prøve å ta opp det med ad med behandleren din og se 

Men du har jo denne store livsendrende tingen hengende over deg. Det høres jo ut som denne tingen i seg selv er nok til å bli deprimert av. Det blir jo så altoppslukende. Håper virkelig ting ordner seg og du føler deg bedre snart. 

Hvordan gikk det med mannen din?

Anonymkode: 9f6c1...9dc

Fortsetter under...

30 minutter siden, Glitter skrev:

Leste litt om det. Vil det si, at siden jeg opplever disse symptomene, at jeg er alvorlig deprimert selv om jeg ikke er så trist? 

Ja, det kan være. Tristhet må ikke være et fremtredende symptom ved depresjon. Det er faktisk mulig å være alvorlig deprimert uten å være særlig trist.

13 minutter siden, kupton skrev:

Ja, det kan være. Tristhet må ikke være et fremtredende symptom ved depresjon. Det er faktisk mulig å være alvorlig deprimert uten å være særlig trist.

Ja det er vel det. Jeg bare er mest vant til å være ganske trist i tillegg. Er for det meste bare nummen nå. 

6 timer siden, Glitter skrev:

Ja det er nok sant. 

Jeg har prøvd Wellbutrin. Da ble jeg en blanding av svært energisk, veldig pratsom osv. Men også et eksplosivt sinne som gikk veldig ut over mamma og pappa. Jeg tente på alle plugger av den minste ting. 

Jeg har blitt utredet for ADHd/ADD, og jeg bestod den ca akkurat, men i ettertid så har jeg under et forskningsprosjekt scoret innenfor det at utredning anbefales. Det som er, er at jeg klarer å "hyperfokusere" når det gjelder. Som på en eksamen eller en slik test da. Men i det daglige sliter jeg med konsentrasjon, uro, jeg har aldri likt å sitte i klasserom eller forelesning for det er så mange distraksjoner. Jeg gjør det mye bedre når jeg studerer hjemme hos meg selv. Klarer ikke holde fokus på vanlig forelesning. Jeg er veldig rotete av meg osv. Så jeg vet ikke om den første testen (hvor Asperger ble avdekket) egentlig er helt rett. 

Når jeg tar Ritalin slik man skal ta det og i rett dose så føler jeg meg mye mer balansert, mindre tankekjør og også mindre deprimert. Men vanligvis tar jeg jo større dose enn det som er meningen og jeg tar det ikke oralt. Så jeg vet ikke, men jeg orker ikke spørre om ny utredning da jeg er redd for å bli mistenkt for å ville jukse meg til en diagnose for å få medisiner. Så..Men min sønn har ADHD så det er jo ikke utenkelig at det er noe slik hos meg og. Men jeg har jo lært å kompensere en del for rotet inni hodet mitt. Jeg er nå ikke av de som er verst rammet dersom jeg har det, men at jeg slet med slikt så de allerede på barneskolen. 

Ah, da skal du ikke prøve Wellbutrin. Det er flere med adhd som hyperfokuserer. Visst nok er det også et oppmerksomhetsproblem, fordi de ikke får med seg andre viktige ting da. Nesten sånn at det kan brenne rett bak dem uten at de får det med seg. 

Du får nok ikke så lett medisiner selv om du skulle ha adhd. Måtte være Strattera isåfall. Men jeg vet ikke om det er så lurt når du reagerer som du gjør på Wellbutrin. Du må være rusfri ganske lenge før du kan få sentralstimulerende. Men hvis du tenker at du har adhd, kan det hende det blir litt lettere å akseptere at du glemmer ting og roter og slikt. Og kanskje du kan lage noen rutiner som gjør hverdagen mindre kaotisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...