Gå til innhold

Jeg skammer meg sånn over meg selv

Anbefalte innlegg

Jeg skammer meg sånn over måten jeg lever livet mitt på. Jeg bruker stort sett hele dagen - i alle fall timesvis hver dag - på å gå fram og tilbake på stuegulvet og gruble. Noen ganger snakker jeg høyt med meg selv, noen ganger synger jeg. Mine behandlere i psykiatrien vet om det, men ingen andre. Utad prøver jeg å fremstå som adekvat. Vanligvis jobber jeg 100% i en lederstilling, men er for tiden sykmeldt. Jeg tenker at ingen ville trodd dette om meg. Og det verste er at alt av husarbeid og alt jeg burde ha lest og gjort lider veldig under min uro og tiltaksløshet. Dette går ikke i det lange løp.

Jeg tar Zyprexa mot schizoaffektiv lidelse. Jeg mistenker at det er den medisinen som har gjort meg sånn, eller så har jeg negative symptomer. Jeg skal snakke med psykiater på tirsdag, og har da tenkt å be om Fontex. Er dette en medisin som kan løse problemet og få meg litt "opp".

Anonymkode: dc147...9cb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456678-jeg-skammer-meg-s%C3%A5nn-over-meg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, trist å hørre at du har det sånn. Bra at du går til behandling og får hjelp!

Jeg har selv gått på Fontex, når jeg slet med depresjon. Følte at dette hjalp veldig hvis jeg var langt nede, men når jeg var bedre så gjorde dette at jeg ble helt apatisk og klarte ikke å utrykk følelsene mine.  

Hvis du sliter med mange tanker og depresjon tror jeg du vil ha god nytte av dette. Jeg opplevelse ingen bivirkninger heller

Anonymkode: f60e2...527

2 minutter siden, Marye skrev:

Tok både litium og abilify 

Hmm, da blir jeg litt skeptisk. Jeg ble egentlig tilbudt Fontex da jeg var innlagt i 2018, men takket nei fordi jeg var redd for bivirkninger. Men jeg forstod det sånn at jeg var beskyttet mot mani i og med at jeg tok Zyprexa. Dette vil jeg spørre psykiater om på tirsdag

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, da blir jeg litt skeptisk. Jeg ble egentlig tilbudt Fontex da jeg var innlagt i 2018, men takket nei fordi jeg var redd for bivirkninger. Men jeg forstod det sånn at jeg var beskyttet mot mani i og med at jeg tok Zyprexa. Dette vil jeg spørre psykiater om på tirsdag

Fontex og zyprexa funket dødsbra og legen sa studier også viser dette. Jeg tror abilify ikke var nok, imotsetning til zyprexa 

24 minutter siden, Marye skrev:

Fontex og zyprexa funket dødsbra og legen sa studier også viser dette. Jeg tror abilify ikke var nok, imotsetning til zyprexa 

Ja, for jeg skulle nå til å spørre om du hadde tilstrekkelig god effekt av Abilify. Det vil jo være en forutsetning. Til TS: Ta dette opp med psykiateren din.

Akkurat nå, Eva Sofie skrev:

Ja, for jeg skulle nå til å spørre om du hadde tilstrekkelig god effekt av Abilify. Det vil jo være en forutsetning. Til TS: Ta dette opp med psykiateren din.

Abilify funket bra så lenge jeg fikk høyeste dose. Men den var for svak i den dosen jeg fikk. Ble innlagt flere ganger med psykose på de 7 årene jeg brukte abilify

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...