AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 Jeg skammer meg sånn over måten jeg lever livet mitt på. Jeg bruker stort sett hele dagen - i alle fall timesvis hver dag - på å gå fram og tilbake på stuegulvet og gruble. Noen ganger snakker jeg høyt med meg selv, noen ganger synger jeg. Mine behandlere i psykiatrien vet om det, men ingen andre. Utad prøver jeg å fremstå som adekvat. Vanligvis jobber jeg 100% i en lederstilling, men er for tiden sykmeldt. Jeg tenker at ingen ville trodd dette om meg. Og det verste er at alt av husarbeid og alt jeg burde ha lest og gjort lider veldig under min uro og tiltaksløshet. Dette går ikke i det lange løp. Jeg tar Zyprexa mot schizoaffektiv lidelse. Jeg mistenker at det er den medisinen som har gjort meg sånn, eller så har jeg negative symptomer. Jeg skal snakke med psykiater på tirsdag, og har da tenkt å be om Fontex. Er dette en medisin som kan løse problemet og få meg litt "opp". Anonymkode: dc147...9cb 0 Siter
Marye Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 Jeg har også schizoaffektiv diagnose. Fontex gjorde meg psykotisk 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 Hei, trist å hørre at du har det sånn. Bra at du går til behandling og får hjelp! Jeg har selv gått på Fontex, når jeg slet med depresjon. Følte at dette hjalp veldig hvis jeg var langt nede, men når jeg var bedre så gjorde dette at jeg ble helt apatisk og klarte ikke å utrykk følelsene mine. Hvis du sliter med mange tanker og depresjon tror jeg du vil ha god nytte av dette. Jeg opplevelse ingen bivirkninger heller Anonymkode: f60e2...527 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 5 minutter siden, Marye skrev: Jeg har også schizoaffektiv diagnose. Fontex gjorde meg psykotisk Men tok du da AP i tillegg? Ellers blir man jo manisk. Anonymkode: dc147...9cb 0 Siter
Marye Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tok du da AP i tillegg? Ellers blir man jo manisk. Anonymkode: dc147...9cb Tok både litium og abilify 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, Marye skrev: Tok både litium og abilify Hmm, da blir jeg litt skeptisk. Jeg ble egentlig tilbudt Fontex da jeg var innlagt i 2018, men takket nei fordi jeg var redd for bivirkninger. Men jeg forstod det sånn at jeg var beskyttet mot mani i og med at jeg tok Zyprexa. Dette vil jeg spørre psykiater om på tirsdag Anonymkode: dc147...9cb 0 Siter
Marye Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, da blir jeg litt skeptisk. Jeg ble egentlig tilbudt Fontex da jeg var innlagt i 2018, men takket nei fordi jeg var redd for bivirkninger. Men jeg forstod det sånn at jeg var beskyttet mot mani i og med at jeg tok Zyprexa. Dette vil jeg spørre psykiater om på tirsdag Anonymkode: dc147...9cb Fontex og zyprexa funket dødsbra og legen sa studier også viser dette. Jeg tror abilify ikke var nok, imotsetning til zyprexa 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 24 minutter siden, Marye skrev: Fontex og zyprexa funket dødsbra og legen sa studier også viser dette. Jeg tror abilify ikke var nok, imotsetning til zyprexa Ja, for jeg skulle nå til å spørre om du hadde tilstrekkelig god effekt av Abilify. Det vil jo være en forutsetning. Til TS: Ta dette opp med psykiateren din. 0 Siter
Marye Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, Eva Sofie skrev: Ja, for jeg skulle nå til å spørre om du hadde tilstrekkelig god effekt av Abilify. Det vil jo være en forutsetning. Til TS: Ta dette opp med psykiateren din. Abilify funket bra så lenge jeg fikk høyeste dose. Men den var for svak i den dosen jeg fikk. Ble innlagt flere ganger med psykose på de 7 årene jeg brukte abilify 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.