Gå til innhold

Fra trygghet til jobb. Blabla.

Anbefalte innlegg

Så trygt og godt at fast behandler er tilbake frå ferie! 

For store forventninger eller ei i sommer, jeg har ikke klaga til min faste behandler eller andre på DPS. Hun hadde bare lest meldingene, og beklaga flere ganger at jeg hadde fulgt planen min i sommer, og ikke fått respons. 

Nå oppdaterer vi planen, hvor det skal stå mer konkret om seroquel enn "EKSEMPEL"-dose  Og den blir lagt i DIPS, på et "sted" hvor  den er lettere tilgjengelig enn da den bare var scanna inn. 

Nå føler jeg meg

ivaretatt. Oppfølging på DPS så ofte som en gang i uken akkurat nå. Vurdering av behov for TMS uke for uke. Såpass mye bedre at jeg kanskje ikke trenger, men samtidig kanskje ikke bra nok til å fungere i jobb.  Skal prøve meg denne uka. Sist jeg prøvde var to timer mer enn nok. Ser ikke for meg hvordan jeg skal greie en hel srbeidsdag.  Men har klart meg på skole.  Til og med gått fint å komme inn i ei gruppe som har kjent hverandre et år. Men har vært  tappa for energi etterpå. Der virker så fjernt fremdeles å skulle kunme fungere i jobb, men har jo vært like dårlig tidligere og klart å komme i jobb igjen. Jeg greier tenke fremdeles at jeg fungerer bra når frisk. 8verfor beboerne og ellers med litt mer adm. Hadde ikke blitt vidt den tilliten ig blitt oppfodra til å søke på de stillingene om jeg ikke fungerte. Men likevel. Det blir tungt å komme seg tilbake.

Blabla

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456695-fra-trygghet-til-jobb-blabla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Fru2020 skrev:

Det er jammen trygt og godt å ha de faste behandlerne på plass. Jeg har også erfaring med at planer som er skannet inn forsvinner litt i systemet.

Går du både på skole og jobb?

Går på jobb til vanlig. Nå er jeg sykemeldt. På skole skal jeg bare gjennomføre en hjemmeeksamen og ett arbeidskrav. Resten ble jeg ferdig med i fjor

Akkurat nå, Villanda skrev:

Går på jobb til vanlig. Nå er jeg sykemeldt. På skole skal jeg bare gjennomføre en hjemmeeksamen og ett arbeidskrav. Resten ble jeg ferdig med i fjor

Så bra. Synes du er flink som klarer det på toppen av alt du har å stri med. Hørtes litt sarkastisk ut, men jeg mente det ikke sånn. 

2 timer siden, Fru2020 skrev:

Det er jammen trygt og godt å ha de faste behandlerne på plass. Jeg har også erfaring med at planer som er skannet inn forsvinner litt i systemet.

Går du både på skole og jobb?

Oj, der var du igjen, @Fru2020 :) - synes det er lenge siden jeg så deg her sist. Håper det går bedre med deg nå og at også dine behandlere er tilbake etter sommeren :) Selv om det er trist at sommeren er over og at vi går mot en kald årstid, liker jeg høsten. Det er noe beroligende og trygt med den.

9 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Oj, der var du igjen, @Fru2020 :) - synes det er lenge siden jeg så deg her sist. Håper det går bedre med deg nå og at også dine behandlere er tilbake etter sommeren :) Selv om det er trist at sommeren er over og at vi går mot en kald årstid, liker jeg høsten. Det er noe beroligende og trygt med den.

Det kan være en illusjon å tro at noen ikke er her bare fordi de ikke skriver med nick... Det har jeg tenkt på mange ganger. En periode ser man kanskje et nick mye, så i perioder lite. Det betyr ikke nødvendigvis at personen bak nicket ikke er her når man ser lite til det. Vedkommende kan feks heller velge å skrive som anonym i perioder. :)

Anonymkode: 4f929...eb3

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være en illusjon å tro at noen ikke er her bare fordi de ikke skriver med nick... Det har jeg tenkt på mange ganger. En periode ser man kanskje et nick mye, så i perioder lite. Det betyr ikke nødvendigvis at personen bak nicket ikke er her når man ser lite til det. Vedkommende kan feks heller velge å skrive som anonym i perioder. :)

Ja, det har du helt rett i. Selv skriver jeg aldri som anonym bruker, så lett å glemme akkurat det du sier der. Tusen takk for påminnelsen. Anonyme brukere er også brukere på DOL og like viktige :) - overflødige må være de som kommer med sure oppstøt. Jeg har bare store problemer med å skille de fleste av dere.

1 time siden, RamonaK skrev:

Så bra. Synes du er flink som klarer det på toppen av alt du har å stri med. Hørtes litt sarkastisk ut, men jeg mente det ikke sånn. 

Takk. Jeg tolka deg ikke som sarkastisk.

Visste jo ikke hvordan formen skulle være nå da jeg søkte på nytt. (men er kjempeheldig. Får et skreddersydd opplegg. Arbeidskravet blir annerledes for dette kullet enn det jeg gikk i. Hvis jeg skulle gjort det med dem til våren måtte jeg vært mer på skolen. Dette var også gruppearbeid, men jeg får gjøre det individuelt i høst). Tanken slo meg sist i kveld: Er dette egentlig bra for meg? Burde kanskje først og fremst komme meg i jobb igjen, men er jo oppmuntra av leder til å fullføre, og får permisjon og studieavgift. Litt mange andre ting jeg må gjøre. Bare småting, men likevel..

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Vil på en måte ikke si jeg liker høsten, men den pleier å gå fort, og jeg pleier være stabil da. 

1 minutt siden, Villanda skrev:

Arbeidskravet blir annerledes for dette kullet enn det jeg gikk i. Hvis jeg skulle gjort det med dem til våren måtte jeg vært mer på skolen. Dette var også gruppearbeid, men jeg får gjøre det individuelt i høst). Tanken slo meg sist i kveld: Er dette egentlig bra for meg? Burde kanskje først og fremst komme meg i jobb igjen, men er jo oppmuntra av leder til å fullføre, og får permisjon og studieavgift.

Jeg tenker du er tøff som står på nå etter å ha hatt en så vanskelig sommer som du har hatt, men på en annen side er det jo godt å ha noe å holde fingrene og hodet opptatt med. Hverdagen blir etter min erfaring sjelden bedre av å ligge i en seng og ikke gjøre noenting. Noen ganger er man nødt til det også (om man f.eks. er langt nok nede), men i de fleste tilfeller tror jeg det er riktigst å foreta seg noe aktivt selv for å få til en endring i eget liv og egen situasjon.

Er det upassende av meg å spørre hva du studerer? Du har jo åpent sagt hva du har jobbet med innenfor helsevesenet her i tidligere tråder. Det er akseptabelt å svare at du ikke ønsker å besvare spørsmålet mitt :) Min drøm er å begynne å studere igjen. Da kunne jeg gjerne ønske meg spes.ped. siden det er det området jeg har jobbet innenfor de siste 11 årene. Tiden flyr!

Tja.., i sommer hadde det ikke gått. Hadde nok holdt meg i aktivitet utrn studiet óg,  nå. Har hatt barna. Det har vært tungt, for etter skole eller jobbing med oppgave har jeg vært helt skutt. Så må jo barna uansett følges opp om jeg er akdri så trøtt, og litt klevask og oppvask må jeg jo få unda.  Om ikke jeg var på skolen hadde jeg nok prøvd meg på jobb. Må det denne uka. Vet ikke om jeg skal innvilge meg fri i morgen, en dag til bare meg. Jobbe med oppgave.  Komme meg ut og gå.  Hatt et av barna hjemme i dag. Har ikke avtalt faste dager på jobb, bare at jeg skal prøve meg, "på toppen"

Endret av Villanda
2 timer siden, Villanda skrev:

Så bra at du klarer skole. Jeg har alltid vært veldig glad i skole, det er et like stort savn som savnet av jobben min. Håper du klarer å fullføre det som står igjen. Godt at du har arbeidsgiver med på laget.

Annonse

1 time siden, Eva Sofie skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig å være savnet🥰 Kjekt å bli sett. Det er som skrevet over at jeg har vært her og lest hele tiden, men mulig jeg har svart anonymt. Jeg synes egentlig at det å svare anonymt er en rar ting. Jeg er ikke vant med det fra andre forum. Man er jo anonym med nick også.

Det merkes at det går mot høst ja. Jeg er også glad i den årstiden. Deilig når luften blir litt crispy.

Behandleren min har akkurat gått på ferie, men alle de andre i teamet mitt er tilbake så da går det egentlig greit. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...