Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3 timer siden, RamonaK skrev:

Takket nei til vaskehjelp da

Enig med Stjernestøv, si ja til all hjelp du kan få og bruk hjelpen til å få tid og rom med ungene, kom deg i orden, rydd opp i gammelt tull og bygg ny grunnmur i det som skal bli resten av ditt liv! :) 

6 timer siden, RamonaK skrev:

Men stefaren min var på besøk i helga og han spurte hele tiden om vi ikke kunne sove sammen, creepy. 

Magefølelsen din er riktig, dette er mer enn creepy  Bryt med dem, selv om det føles brutalt akkurat nå. De vil bare kødde det til for deg igjen, de er for gamle til å endre seg. Finn noen andre voksne du kan være sammen med og dele opplevelser med. Jeg heier på deg, og håper du griper sjansen du har fått med begge hendene! 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997026
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, RamonaK skrev:

Ja. Er bare ganske lettet. Takket nei til vaskehjelp da. Synes det er litt flaut. Får heller prøve selv. Miljøterapeuten sa vi skulle gi det en uke å se om jeg klarte noe vasking selv. Hmm, men har på følelsen at det blir nok vaskehjelp. Litt pinlig. Uff, ble litt sint på meg selv nå. Må ta meg.sammen. er jo voksen. Hadde vært så utrolig deilig å være barn igjen, får du det også sånn noen ganger? Miljøterapeut en er ihvertfall kjempe koselig. Så tror det blir bra å ha henne på besøk. Er jo så mye lettere når man kommer overens. 

Så bra at miljøterapeuten var en god ting. Jeg har selv veldig god erfaring med oppfølging av miljøpersonell. Er det en gang i uken du skal få?

Når det gjelder vasking så forstår jeg kjempegodt at det er en terskel som et vanskelig å bite over. Jeg måtte selv gå mange runder med men selv før jeg takket ja til hjelp på det området. Jeg tenkte at det burde jeg nå absolutt klare. Men sannheten er at jeg ikke klarer det, iallefall ikke slik jeg burde så da blir det å få hjelp da. Vi gjør det sammen. Føles fremdeles rart at noen andre vasker kjøkken for meg, mens jeg tatt stuen. Men føles godt etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997054
Del på andre sider

17 timer siden, RamonaK skrev:

Da har jeg hatt møte med miljøterapeut. Var 100% ærlig om at jeg sliter.en del, var også ærlig om rusen, (som det dessverre har blitt en del mer av) . Konklusjonen dems er at barna har det best her hos meg. Så lenge jeg holder meg unna rusen.   De har også tilbudt meg handle hjelp og hjelp til å vaske. I tillegg ble jeg tilbudt avlastning hjem en helg i måneden. 

Må innrømme at jeg ble ganske overrasket, var veldig forberedt på at de kom til å ville flytte barna. 

Utrolig bra at tiltaket omsider har startet:-) I motsetning til de fleste i denne tråden, så synes jeg det er bra at du ikke ønsker hjelp til å handle og vaske. Siden du er hjemmeværende og barna er i barnehage og skole på dagtid, så mener jeg at det er lite konstruktivt å legge til rette for at du kan være passiv på dagtid. Det er sjelden slik at det går an å hvile seg til bedre funksjon. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997077
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Utrolig bra at tiltaket omsider har startet:-) I motsetning til de fleste i denne tråden, så synes jeg det er bra at du ikke ønsker hjelp til å handle og vaske. Siden du er hjemmeværende og barna er i barnehage og skole på dagtid, så mener jeg at det er lite konstruktivt å legge til rette for at du kan være passiv på dagtid. Det er sjelden slik at det går an å hvile seg til bedre funksjon. 

Ja, det tok sin tid, men nå er det ihvertfall i gang. Ja jeg er enig, vil prøve å klare det selv først. Det gir jo en viss mestringsfølelse. Hadde det gått an å hvile seg til det, hadde jeg hvert i mål for lenge siden 😆

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997154
Del på andre sider

18 timer siden, Fru2020 skrev:

Så bra at miljøterapeuten var en god ting. Jeg har selv veldig god erfaring med oppfølging av miljøpersonell. Er det en gang i uken du skal få?

Når det gjelder vasking så forstår jeg kjempegodt at det er en terskel som et vanskelig å bite over. Jeg måtte selv gå mange runder med men selv før jeg takket ja til hjelp på det området. Jeg tenkte at det burde jeg nå absolutt klare. Men sannheten er at jeg ikke klarer det, iallefall ikke slik jeg burde så da blir det å få hjelp da. Vi gjør det sammen. Føles fremdeles rart at noen andre vasker kjøkken for meg, mens jeg tatt stuen. Men føles godt etterpå.

Så bra at du har god erfaring. Ja hun var veldig koselig. Tror det blir en gang i uken. Ja, akkurat sånn tenker jeg også. Men jeg skal prøve, se hvordan det går 😆

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997156
Del på andre sider

19 timer siden, Kayia skrev:

Enig med Stjernestøv, si ja til all hjelp du kan få og bruk hjelpen til å få tid og rom med ungene, kom deg i orden, rydd opp i gammelt tull og bygg ny grunnmur i det som skal bli resten av ditt liv! :) 

Magefølelsen din er riktig, dette er mer enn creepy  Bryt med dem, selv om det føles brutalt akkurat nå. De vil bare kødde det til for deg igjen, de er for gamle til å endre seg. Finn noen andre voksne du kan være sammen med og dele opplevelser med. Jeg heier på deg, og håper du griper sjansen du har fått med begge hendene! 

Ja, har sagt ja til mesteparten, men vil gjerne klare vaskingen selv. Jeg tror jeg trenger å føle at jeg mestrer noe. Ja, det er ganske trist men jeg tror nok jeg er nødt til å kutte de ut. Hadde jo ikke kontakt med de på mange år. Vil jo ha kontakt med moren min , men nå har de begynt å dra meg ned i søla med de. Også det med stefaren min da selvfølgelig. Det gjør meg veldig ukomfortabel. Takk for snille ord. Vil virkelig at dette skal ordne seg, jeg går jo på smell etter smell, men nå skal jeg gjøre alt som står i min makt for at dette skal gå

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456701-m%C3%B8te/page/2/#findComment-3997157
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...