Gå til innhold

Flere her som har gått glipp av ungdomskolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga psyken? Selv så var jeg mye innlagt og skulket skolen så var vel på ungdomsskolen kun en håndfull ganger. Er det andre som har misset mye av ungdomskolen? 

Anonymkode: 5a6ea...4d9

Jeg skulket mye så fikk ikke med meg så mye, og når jeg var der fikk jeg heller ikke med meg mye. Fikk jo veldig dårlige karakterer og ikke deltatt i gym. 

Ja 😉 Jeg hadde veldig høyt fravær, både på ungdomsskolen og videregående. Hadde vel rundt 2-3 måneder i året. Fikk en del sletta, pga. (p)sykdom, og fikk noen advarsler om at jeg la tynt an for å få karaktervurdering. 

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg skulket mye så fikk ikke med meg så mye, og når jeg var der fikk jeg heller ikke med meg mye. Fikk jo veldig dårlige karakterer og ikke deltatt i gym. 

Samme her. Var alt for sliten i hodet og dårlig til å klare å følge med i timene. Hadde egentlig innvilget spesiallærer som skulle være sammen med kun meg fordi jeg slet sånn, men likevel så gikk det så dårlig. 

26 minutter siden, girlinyellow skrev:

Ja 😉 Jeg hadde veldig høyt fravær, både på ungdomsskolen og videregående. Hadde vel rundt 2-3 måneder i året. Fikk en del sletta, pga. (p)sykdom, og fikk noen advarsler om at jeg la tynt an for å få karaktervurdering. 

Jeg fikk fritak fra karakterer på ungdomsskolen. (kanskje ikke så rart i og med at jeg kun var der en håndfull ganger😅). Men jeg er glad de rundt meg skjønte at jeg slet.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Var alt for sliten i hodet og dårlig til å klare å følge med i timene. Hadde egentlig innvilget spesiallærer som skulle være sammen med kun meg fordi jeg slet sånn, men likevel så gikk det så dårlig. 

Jeg dagdrømte mye, hørte ikke hva læreren snakket om. Så hadde jeg angst, visste ikke det da bare at jeg var redd. Men må si jeg var svært ustabil på den tiden. Jeg hadde spesiallærer i matte men forsto aldri noe av det, det gjør jeg ikke nå heller. Jeg var et null med null interesse for skole. 

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg dagdrømte mye, hørte ikke hva læreren snakket om. Så hadde jeg angst, visste ikke det da bare at jeg var redd. Men må si jeg var svært ustabil på den tiden. Jeg hadde spesiallærer i matte men forsto aldri noe av det, det gjør jeg ikke nå heller. Jeg var et null med null interesse for skole. 

Men du skriver og formulerer deg da ganske godt skriftlig til å ha fått med deg så lite som du sier :) Var du interessert i norsk som fag eller har lest en del opp igjennom? Nå har jeg vel og merke ikke lest korrektur på deg - det gidder jeg sjelden på folk her inne.

Jeg reagerte motsatt. Min angst gjorde at jeg ble den beste i klassen. Livredd lærere, livredd for ikke å prestere, livredd for ikke å ha gjort leksen osv. Mye tvangstanker og depressivt grubbel. Men bestod skolen med glans. 

Anonymkode: 11ffc...5cd

53 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Men du skriver og formulerer deg da ganske godt skriftlig til å ha fått med deg så lite som du sier :) Var du interessert i norsk som fag eller har lest en del opp igjennom? Nå har jeg vel og merke ikke lest korrektur på deg - det gidder jeg sjelden på folk her inne.

Enig, ingen skulle tro @stjernestøv nærmest droppet ut av skolen, hun skriver godt.

5 minutter siden, Ekstra skrev:

Enig, ingen skulle tro @stjernestøv nærmest droppet ut av skolen, hun skriver godt.

Man lærer jo det meste av Basic skriving på barneskolen da. Selv så gikk jeg barneskolen, til tross for at jeg slet psykisk og ble betegnet som "et alvorlig sykt barn" alt da. 

Jeg hadde mye fravær og var lite mentalt til stede. Tankene mine dreide seg om det som foregikk hjemme og alle vanskene jeg hadde med meg selv. Jeg fikk vitnemål, mot alle ødds egentlig. 

Jeg kjenner imidlertid en gutt som sluttet på ungdomskolen pga bl a sterk angst og overbeskyttende mor. Jeg er så stolt av han, for han har virkelg stått på - idag er han en kar på 24 år, elektrikerlærling og har flyttet ut fra mor :) 

Endret av dolmio
14 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jo takk :) Jeg har alltid likt å skrive, så det er kanskje derfor. Likte å skrive stil, dikt og historier. 

Annonse

Jeg hadde ikke fravær på ungdomsskolen, men husker ingenting fra den tiden. Så gikk ikke glipp av skolen sånn sett, men kunne like gjerne ha latt være å gå. Husker på vgs så var det ofte sånn "dette har dere hatt om på u.skolen", hadde aldri hørt om det før. Kan ikke si hvem jeg gikk i klasse med eller hvem lærerne mine var. Husker ikke at vi hadde undervisning en gang🙈

Anonymkode: 47da7...daa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...