Gå til innhold

Bivirkninger; Vektøkning av Quetiapin og/eller Abilify.

Anbefalte innlegg

Jeg startet med 100 mg quetiapin og 30 mg abilify for 3 måneder siden. Har gått opp 10 kg. Vet ikke hvilken av disse er skyldig i vektøkningen. Brukte 100 mg quetiapin og x mg zyprexa for 11 år siden og la på meg 50 kg i løpet av 1,5 år. Seponerte begge medikamentene samtidig og gikk ned 30 kg (brukte 6 år på å gå ned i vekt igjen). Trudde zyprexa var den jeg la på meg av.

Er quetiapin et medikament man legger på seg av?

Hva med abilify? Har søkt litt på nettet. Blir ikke klokere...

Fortsetter under...

8 minutter siden, Magdalena78 skrev:

Jeg startet med 100 mg quetiapin og 30 mg abilify for 3 måneder siden. Har gått opp 10 kg. Vet ikke hvilken av disse er skyldig i vektøkningen. Brukte 100 mg quetiapin og x mg zyprexa for 11 år siden og la på meg 50 kg i løpet av 1,5 år. Seponerte begge medikamentene samtidig og gikk ned 30 kg (brukte 6 år på å gå ned i vekt igjen). Trudde zyprexa var den jeg la på meg av.

Psykiateren min sier at man får økt matlyst av seroquel og det stemmer på meg, skal skifte nå snart. Jeg klarer ikke kontrollere meg på noen vis. La ikke på meg da jeg tok abilify. 

Endret av stjernestøv
23 minutter siden, Magdalena78 skrev:

Jeg greier nå å gå sakte ned mens jeg bruker 100mg quetiapin og 15mg Abilify, men det er vanskelig,  er mye sulten og fysen. 

Den gangen jeg begynte med abilify,  så merket jeg ikke noe forskjell på sulten/fysingen.  Men da jeg begynte med quetiapin, så merket jeg desto mer. På over 100mg så blir bl.a de bivirkningene betydelig verre for meg,  så over tid bør jeg ikke gå på mer enn 100mg quetiapin.

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Psykiateren min sier at man får økt matlyst av seroquel og det stemmer på meg, skal skifte nå snart. Jeg klarer ikke kontrollere meg på noen vis. La ikke på meg da jeg tok abilify. 

Jeg har vært konstant sulten/fysen de siste to ukene. Leste et sted at abilify har motsatt bivirkning. Vekttap. Et annet sted leste jeg at en tenåring la på seg 17 kg bare på noen måneder...så jeg ble ikke noe klokere av det som står på nettet om abilify...

3 minutter siden, Magdalena78 skrev:

Jeg har vært konstant sulten/fysen de siste to ukene. Leste et sted at abilify har motsatt bivirkning. Vekttap. Et annet sted leste jeg at en tenåring la på seg 17 kg bare på noen måneder...så jeg ble ikke noe klokere av det som står på nettet om abilify...

Det er nok veldig individuelt, noen kan sikkert legge på seg av abilify og. 

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seroquel legger du på deg av ja. Jeg tok bare 25 mg for søvn og la på meg 15 kg.

Anonymkode: 84fa1...de2

Har du erfaringer med abilify som medisin.  Fornøyd/ ikke fornøyd? Bivirkninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...