Gå til innhold

Er så utrolig sliten nå,


mamma30

Anbefalte innlegg

Var på møte i går med Bup,skolen,hvor helsesøster var med,og i tillegg kom hjelpetjenesten,

skulle snakke om hvordan det adde gått denne gangen på med utprøvinga,

var ikke klar over at hjelpetjenesten kom....

føler meg så overkjørt til de grader,har ordna meg advokat for en hel masse dritt som kommer fra hjelpetjenesten,så hu er jo i utgangspunktet drittsur på meg,derfor unngår jeg å komme i møter med henne alene,i går satt jeg i 2,5 timer og fikk en hel masse dritt fra henne,enden på visa,(etter et forsøk på å forsvare meg rolig og saklig)

begynte å gråte,orker snart ikke mere motgang fra disse jævla vesen folkene,foreninga her jeg bor fungerer ikke,så dem gjør ikke en dritt...

Lurer på hvorfor vi skal betale kontigent....

For å drikke en jævli dyr kaffe på kosekveldene.....

Akkurat nå er jeg sliten,deppa,går med klump i halsen konstant(må holde igjen pga ungene)har bare lyst til å sove...

Kom hjem fra møtet i går ettermiddag,helt utslitt,og nedkjørt,gikk i dusjen for å grine uten at ungene skulle merke det...måtte spy etterpå,hva er vitsen i å sloss så jævlig hele tiden?

Bup vil sjekke om jenta mi har TS i tillegg til adhd,pga sinneutbuddene hun har,men hjelpetjenesten tror at jenta mi er utrygg og sint på meg,fordi jeg ble så utslitt at jeg hadde en pause på to uker på psykiatrisk,eneste "diagnose" derfra er :UTSLITT!!!!!!!!!!

Lurer på om ting må gå så langt igjen,...

Har ingen familie å få hjelp fra,det eneste er et helt døgn fra hjelpetjenesten.....

Enkelt å hente seg inn på de timene....

Utalelser fra skole psykolog går på at jenta mi er sykelig sjalu,ser ikke sin egen rolle i noe,bla bla bla.......men ser vesenet noe i det????????

neida,forsatt mor sin feil!!!!!!!!!!

Nå har jeg strevd med og for jenta mi i 8 år,hun er bare 10,veit ikke om jeg har krefter til å kjempe i mange år til,

............................................

Noen som har et råd;trenger det sårt,for nå ser jeg ikke noen annen løsning enn å la hjelpetjenesten "ta" henne..........

hva skjer da????????

er det noen som har støtt på noen av disse problemene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du er nok sliten, men hvem er det som gjør deg mest sliten? Barnet eller hjelpetjenesten? Lar du dem overkjøre deg? Har du ikke noen gode venninnder som kan troppe opp og hjelpe deg? Hvis det er hjelpetjenesten som gjør deg mest sliten, så må du fortelle det til dem,

Om hun har TS i tillegg til ADHD ? Ja det er nok mulig , men sinnet er ikke noe som er vanlig med hensyn til TS , Har hun fått ordentlig utredning? Høres ut som om hun blir veid og funnet for lett , Og da er det bare for deg å ta kontakt med BUP for de bør hjelpe både deg å henne.

Og det at du var utslitt, det er helt naturlig i din situasjon, Og der skulle hjelpeaparatet tatt å ordnet opp for deg uten at du skal være redd for at de skal ta ungen som du sier, Og det gjør de ikke , stol på meg, de finner ikke et fosterhjem som tør å ta på seg den oppgaven du allerede er i. Men avlastning burde du kanskje vurdere oftere. Lykke til , jeg tenker på deg og håper at ting roer seg ned,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er nok sliten, men hvem er det som gjør deg mest sliten? Barnet eller hjelpetjenesten? Lar du dem overkjøre deg? Har du ikke noen gode venninnder som kan troppe opp og hjelpe deg? Hvis det er hjelpetjenesten som gjør deg mest sliten, så må du fortelle det til dem,

Om hun har TS i tillegg til ADHD ? Ja det er nok mulig , men sinnet er ikke noe som er vanlig med hensyn til TS , Har hun fått ordentlig utredning? Høres ut som om hun blir veid og funnet for lett , Og da er det bare for deg å ta kontakt med BUP for de bør hjelpe både deg å henne.

Og det at du var utslitt, det er helt naturlig i din situasjon, Og der skulle hjelpeaparatet tatt å ordnet opp for deg uten at du skal være redd for at de skal ta ungen som du sier, Og det gjør de ikke , stol på meg, de finner ikke et fosterhjem som tør å ta på seg den oppgaven du allerede er i. Men avlastning burde du kanskje vurdere oftere. Lykke til , jeg tenker på deg og håper at ting roer seg ned,

Hei.

Takker for svar,det er hjelpetjenesten som sliter meg totalt ut...

Har søkt om avlastning,men får til svar at de ikke kan gi meg mer,det eneste de vil tilby er et Marte Meo opplegg,noe jeg har mine sterke tvil om....

Har behov for å få hjelp til hennes sinneutbrudd,ikke når hun faktisk er blid og grei,....

Hjelpetjenesten har nå gjort så enormt mye rart og sagt en hel del ting som får meg deprimert,som feks:jeg ble misbrukt av min stefar som jentunge,har ingen kontakt med familien nå da min mor fremdeles er gift med denne mannen,mine søsken synes dette er vanskelig å forholde seg til ,så jeg har minimal kontakt med dem også...

Men saksbehandler på hjelpetjenesten vet dette,men kunne si til meg på et møte med henne,at jeg måtte ta kontakt med familien min og be om tilgivelse slik at jeg fikk bygd opp nettveket til jenta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva byr du????????

Jeg spurte hvordan hun kunne si noe sånt,det kunne jeg bare ikke forstå,svaret jeg fikk da var like sjokkerende:Du har jo adhd selv (navn)så da er det jo vanskeligere for deg å forstå..................

Siden den gang har jeg kjøpt meg båndopptager,kontaktet advokat og har en hel masse bevis,også på papir hvordan de driver på mot meg.......

Det er hårreisende at de kan la denne dama jobbe der.........

Venner?

Joda,har flere,men de har også egne liv,og jeg har ikke lyst til å slite dem ut heller....

Hvordan kan jeg få mere avlastning?

Og hvor???

Tviler på om jeg får noe fra hjelpetjenesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for svar,det er hjelpetjenesten som sliter meg totalt ut...

Har søkt om avlastning,men får til svar at de ikke kan gi meg mer,det eneste de vil tilby er et Marte Meo opplegg,noe jeg har mine sterke tvil om....

Har behov for å få hjelp til hennes sinneutbrudd,ikke når hun faktisk er blid og grei,....

Hjelpetjenesten har nå gjort så enormt mye rart og sagt en hel del ting som får meg deprimert,som feks:jeg ble misbrukt av min stefar som jentunge,har ingen kontakt med familien nå da min mor fremdeles er gift med denne mannen,mine søsken synes dette er vanskelig å forholde seg til ,så jeg har minimal kontakt med dem også...

Men saksbehandler på hjelpetjenesten vet dette,men kunne si til meg på et møte med henne,at jeg måtte ta kontakt med familien min og be om tilgivelse slik at jeg fikk bygd opp nettveket til jenta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva byr du????????

Jeg spurte hvordan hun kunne si noe sånt,det kunne jeg bare ikke forstå,svaret jeg fikk da var like sjokkerende:Du har jo adhd selv (navn)så da er det jo vanskeligere for deg å forstå..................

Siden den gang har jeg kjøpt meg båndopptager,kontaktet advokat og har en hel masse bevis,også på papir hvordan de driver på mot meg.......

Det er hårreisende at de kan la denne dama jobbe der.........

Venner?

Joda,har flere,men de har også egne liv,og jeg har ikke lyst til å slite dem ut heller....

Hvordan kan jeg få mere avlastning?

Og hvor???

Tviler på om jeg får noe fra hjelpetjenesten!

Jeg blir så frustrert når jeg hører at en som skal være velutdannet sier til en mor at du har ADHD og forstår ikke dette, at jeg får lyst til å si denne forståsegpåere noen få sannhetsord.

I læreboka står det at. En skal aldri si til pårørende at "Dette må du da forstå! Ditt barn er slik eller slik " Med den makt de da utøver er de rett og slett uegnet for jobben , spør du meg.

Du ber om hjelp , ikke mer motgang, Og desverre er du ikke alene om dette.

Ta kontakt med dine vener som du stoler på, ikke tenk på at de har sine egene liv, De er der helt sikkert for deg når du legger fram saken din.

Og du-- disse opptakene dine, hvem har du spillt dem for?

Hva sier advokaten din om dette?

Hvis skolen sier at hun ikke ser sin egen rolle i forskjellige ting, så ser de jo at hun har et problem, men at det er din skyld , det er rett og slett å gå langt utover det som er lov. Du må ta tak i dette angrepet på deg først, ta kontakt med en ad gangen, ikke forlang at de skal svare deg om hva de mener om din person, men gi hver og en beskjed om hva du føler av overgrepet fra hjelpetjenesten og ev. andre.

Så deretter forlanger du at hun skal ha, (de kan ikke nekte deg avlastning ) hjelp til hennes sinne, Barna er dessuten mer sinte hjemme for der får de utløp for sin frustrasjon, og det er mamma som får lide.

Kjære deg

Ikke gi opp , gi datteren din en muligjhet for å komme over dette, snart er det puberteten og da kan det snu, men også bli verre, Mail meg om du vil på

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for svar,det er hjelpetjenesten som sliter meg totalt ut...

Har søkt om avlastning,men får til svar at de ikke kan gi meg mer,det eneste de vil tilby er et Marte Meo opplegg,noe jeg har mine sterke tvil om....

Har behov for å få hjelp til hennes sinneutbrudd,ikke når hun faktisk er blid og grei,....

Hjelpetjenesten har nå gjort så enormt mye rart og sagt en hel del ting som får meg deprimert,som feks:jeg ble misbrukt av min stefar som jentunge,har ingen kontakt med familien nå da min mor fremdeles er gift med denne mannen,mine søsken synes dette er vanskelig å forholde seg til ,så jeg har minimal kontakt med dem også...

Men saksbehandler på hjelpetjenesten vet dette,men kunne si til meg på et møte med henne,at jeg måtte ta kontakt med familien min og be om tilgivelse slik at jeg fikk bygd opp nettveket til jenta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva byr du????????

Jeg spurte hvordan hun kunne si noe sånt,det kunne jeg bare ikke forstå,svaret jeg fikk da var like sjokkerende:Du har jo adhd selv (navn)så da er det jo vanskeligere for deg å forstå..................

Siden den gang har jeg kjøpt meg båndopptager,kontaktet advokat og har en hel masse bevis,også på papir hvordan de driver på mot meg.......

Det er hårreisende at de kan la denne dama jobbe der.........

Venner?

Joda,har flere,men de har også egne liv,og jeg har ikke lyst til å slite dem ut heller....

Hvordan kan jeg få mere avlastning?

Og hvor???

Tviler på om jeg får noe fra hjelpetjenesten!

Dette høres helt vilt ut ! Det er godt du har kontaktet advokat.

Kan jeg spørre hvor du bor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du SKAL og MÅ ha hjelp - Det er et helvete å gå slik du gjør nå. Jenta di trenger hjelp, DU trenger hjelp - FAMILIEN trenger hjelp. Snakk med fastlegen din , - skriv laaaange brev. Jenta di har ingen nytte av en mor som bebreider seg selv for en sykdom - for det er det er.

Snart (ja tiden går fort) er hun 18, og kan nekte deg å hjelpe henne i verste fall, -hva gjør du da? Da vil du bli møtt av en mur av taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres helt vilt ut ! Det er godt du har kontaktet advokat.

Kan jeg spørre hvor du bor ?

Jada,vi bor i trondheim...

Var i møte med fylkeslaget i adhd foreninga i kveld,fikk ut en hel del til ledelsen der....

Det var herlig med en skikkelig utblåsning!!!!1

Er det flere som har møtt slike problemer??? ikke at jeg ønsker noen andre det samme helvetet men det hadde vært deilig å hørt hva dere hadde gjort....

ønsker alle ei riktig fin,ikke minst ei rolig og fredfylt påske.

masse varme støtteklemmer fra meg.(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,vi bor i trondheim...

Var i møte med fylkeslaget i adhd foreninga i kveld,fikk ut en hel del til ledelsen der....

Det var herlig med en skikkelig utblåsning!!!!1

Er det flere som har møtt slike problemer??? ikke at jeg ønsker noen andre det samme helvetet men det hadde vært deilig å hørt hva dere hadde gjort....

ønsker alle ei riktig fin,ikke minst ei rolig og fredfylt påske.

masse varme støtteklemmer fra meg.(",)

Hei du slitne mamma. Jeg er selv mor i samme situasjon som deg, bare med unntak av at jeg har mann og nettverk. Hadde det ikke vært for nettverket rundt oss så hadde vi bukket under. Vi blir nektet innvilget avlastning, så det går an! Også her er det mor det blir satt fokus på av barnevernet, har også tatt advokat for ei god stund siden, da de gjorde masse undersøkelser i heimen. Heldigvis har jeg fagfolk i ryggen som støtter meg, og som er helt rystet over barnevernstjenestens uforstand. Det er trist at det skal være slik i Norge. Jeg har etablert ei privat avlastningsordning for oss. Det fungerer kjempegodt, og jeg har fått en bedre hverdag. Selv om jeg må betale det selv foretrekker jeg det.

Jeg vil anbefale deg at du søker sosialkontoret om utvidet avlastning og ikke barnevernstjenesten. Sålenge det ikke er en barnevernssak, hører det inn under lov om sosiale tjenester. Med ny saksbehandler får du kanskje en bedre behandling...? Kjempebra at du har advokat. Skriv klage til fylkesmannen, så får du kanskje medhold. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg da,som du sliter :(

Stå på, du bare må få hjelp.

Bor i Tr.Heim jeg også,men har vært heldig med de folka jeg har vært i kontakt med.

Karnsje det hjelper å bytte saksbehandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg da,som du sliter :(

Stå på, du bare må få hjelp.

Bor i Tr.Heim jeg også,men har vært heldig med de folka jeg har vært i kontakt med.

Karnsje det hjelper å bytte saksbehandler?

Hei Hulda!

Hvor i Trheim bor dere?

Gidder du å maile meg på [email protected]...?

Har en del spørsmål ang hvilken sone dere tilhører osv...

Hva dere har fått gjennomslag for til hjelpetjenesten,bla bla bla....

Var på nok et møte med hjelpetjenesten i dag,.........

Ikke lett å få den saksbehandleren til å forstå gitt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...