Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å eldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
5 timer siden, cilie skrev:

Det synes jeg ikke du bør kvie deg for!

Fullt medisinsk hudpleieregime vil fort koste bort i 5000. En A-vit-krem kanskje fra 1000-2000.

Nettopp derfor jeg ville prøvd å få en resept på Airol hos fastlegen først som plan A og det du foreslår som plan B :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Kayia skrev:

Dette setter ZO-tipset ditt et noe rart lys... ;) :P 

Hva? 
Det kommer jo bla helt an på hva man er vant til å bruke, type hud, ønsket effekt, om man vil kjøpe en hel målrettet serie osv. Selv har jeg brukt mye Obagi og Elixir, men avstått fra A-vit. pga at jeg er/var(?) i fertil alder. 

Hvis man ikke er vant til/interessert i å bruke mye penger på slike produkter, må det være grei skuring å ble legen om A-vit til huden - bare huske på høy faktor - alltid- i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe moro å bli eldre. For mitt vedkommende er det selve alderen jeg synes er problematisk, ikke det andre som følger med i større eller mindre grad. Jeg hater å være den eldste i rommet, enten det er på jobb eller i sosiale sammenhenger. Men tror ikke andre tenker over akkurat det. Ikke er jeg glad i bursdager heller, men slik har jeg vært siden 40-årsalderen.

Og jeg må smile når folk her bemerker at en 45-åring holder seg godt. De er jo så unge.  Og holde seg godt, da tenker jeg på Inger Lise Rypdal, Wenche Myhre og Liv Ullmann.

Vi flytter grensene etter hvert som vi blir eldre selv. Da jeg begynte på skolen, syntes jeg jentene i 7. klasse var voksne damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 0.02, Gondor skrev:

Er aldringsprosessen enklere for menn? Hva tror dere?

Rent utseendemessig, helt klart! Både fordi menn generelt får mindre rynker pga tykkere hud og ikke minst fordi menn i større grad har lov å eldes utseendemessig. Mange syns de bare blir kjekkere med årene.
 

Tror det at eldre damer ofte blir sett på som mindre attraktive enn unge, kommer av det fakta at vi mister fruktbarheten vår ved 40+. Så biologisk sett ‘går vi ut på dato’ sammen med eggene våre😅😆 Og dette er nok ubevisst mindre tiltrekkende for menn, rent primalt. 

Personlig bekymrer jeg meg nok litt ekstra over disse tingene fordi jeg nærmer meg ufruktbar alder og er gift med en mye yngre mann. Så selv om han sier han elsker meg like mye tross stadig nye rynker/linjer og mindre spenstig hud/kropp generelt, så ser jeg ofte litt mørkt på framtiden flere år fram. Redd jeg ikke kommer utenom litt hjelp&juks etterhvert🙈

Anonymkode: 0378e...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg må si jeg kvier meg for å be fastlegen om en resept bare for å spare penger på et forfengelig produkt. Sier ikke at det er galt å gjøre det, men med ganske god råd vil jeg ikke belemre fastlegen med dét. Derfor lurer jeg på om det finnes tilsvarende midler i handelen man kan betale for, uten å måtte vanke i hudpleiesalonger. Men kanskje er sistnevnte det lureste.

A-vit syre er dessuten medisinsk indisert for pigmenteringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, cilie skrev:

At det dreier seg om mer enn å ta rynker - altså jevne ut hudtonen. 

Aha, takk. Det er fristende, men jeg tror ikke jeg skal belaste fastlegen med det. Får kanskje vurdere tur i salong en dag, om jeg ikke tør satse på produkter kjøpt direkte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, Ekstra skrev:

Aha, takk. Det er fristende, men jeg tror ikke jeg skal belaste fastlegen med det. Får kanskje vurdere tur i salong en dag, om jeg ikke tør satse på produkter kjøpt direkte selv.

Jeg var nok heldig, fordi jeg bare sendte en mail om jeg kunne tenke meg å prøve uten begunnelse og lurte på om han kunne ordne med en resept? Fikk svar samme dag om at elektronisk resept var ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...