Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å eldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er vanskelig med å eldes er å tenke på alle årene jeg har gått glipp av tidligere i livet pga kort sagt traumer. Det er sårt. Men jeg prøver å gjøre det beste utav resten av livet og jobbe hardt for at det skal bli bra - og jeg er på god vei, bla har min funksjon økt betraktelig. Nå jobber jeg for å takle nære relasjoner. Jeg føler meg heldig fordi jeg har fått og får så god hjelp slik at resten av livet blir bra. Utseende bryr jeg meg lite om. Jeg får høre jeg er ung og fin i huden av min hudpleierdatter, og det er jo positivt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gondor skrev:

Er aldringsprosessen enklere for menn? Hva tror dere?

Det tror jeg ikke.  Menn har større problemer med å være alene.  Menn har ikke så mange hobbyer som kvinner og de har mindre sosialt nettverk.

Anonymkode: f7355...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 0.02, Gondor skrev:

Er aldringsprosessen enklere for menn? Hva tror dere?

Ja, det tror jeg det absolutt er i de aller fleste tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke.  Menn har større problemer med å være alene.  Menn har ikke så mange hobbyer som kvinner og de har mindre sosialt nettverk.

Anonymkode: f7355...abc

Om dette stemmer i varierende grad på menn, tror jeg at menn opplever eldringsprosessen annerledes enn kvinner. Kvinner fokuserer gjerne på det ytre og det synlige som utseende. Der virker de fleste menn til å ha en mindre interesse uten at de ser ustelte ut av den grunn. Jeg skal la det være usagt hva menn faktisk fokuserer på i en eldringsprosess, for det vet de nok best selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.9.2020 den 17.50, cilie skrev:

Ja, dessverre har det blitt slik at det er svært vanlig - og jeg lar meg også på orke i så måte... 

Huff, jeg ser folk i Facebook-grupper som har blitt vektopererte og som tar plastiske operasjoner i fleng. De oppdager den ene skavanken med kroppen sin etter den andre og det ser nesten ut til å ingen ende få når man først har begynt. Det begynner gjerne med magen, deretter lår, armer, bryst, hake... Men, jeg ser at nesten ingen av de ser ut til å bli lykkeligere eller får et bedre liv av den grunn. Hvorfor? Jeg tror det er fordi de må bli fornøyd med seg selv som den de er. Det er ikke kroppen det handler om, men faktisk selvfølelsen og egenverdet som den man er. Å føle at man er god nok. Så vær så snill og spar deg for de tosifrede antall tusenlappene det vil koste deg hvor enn du vurderer å gjøre det på kroppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: f7355...abc

Pga mye av det som Eva Sofie skisserer over her. Menn kan nesten bli mer attraktive med alderen, mens stort sett er det helt motsatt hos hunkjønn. Jeg tror det er mer naturlig for en mann på 50 «å sikle» på en jente på 24 på stranda enn motsatt. Han kan dessuten oppfattes attraktiv i den settingen, mens motsatt er kvinnen helst usynlig. 
 

Jeg synes i hvert fall det er utrolig vanskelig å ikke kunne «ta rommet» mer, feks pyntet til fest - jeg vil ikke være usynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Huff, jeg ser folk i Facebook-grupper som har blitt vektopererte og som tar plastiske operasjoner i fleng. De oppdager den ene skavanken med kroppen sin etter den andre og det ser nesten ut til å ingen ende få når man først har begynt. Det begynner gjerne med magen, deretter lår, armer, bryst, hake... Men, jeg ser at nesten ingen av de ser ut til å bli lykkeligere eller får et bedre liv av den grunn. Hvorfor? Jeg tror det er fordi de må bli fornøyd med seg selv som den de er. Det er ikke kroppen det handler om, men faktisk selvfølelsen og egenverdet som den man er. Å føle at man er god nok. Så vær så snill og spar deg for de tosifrede antall tusenlappene det vil koste deg hvor enn du vurderer å gjøre det på kroppen.

 

Ja, det er ille når det får en slik domino-effekt. Samtidig merker jeg godt at det å gå opp og ned i vekt og bli eldre, gjør at jeg er mer «slappfisk.» Får de det dekket? 
Jeg har i hvert fall funnet ut at bare en ting - og uten rett til sykmelding - vil støvsuge kontoen😅

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cilie skrev:

Ja, det er ille når det får en slik domino-effekt. Samtidig merker jeg godt at det å gå opp og ned i vekt og bli eldre, gjør at jeg er mer «slappfisk.» Får de det dekket? 
Jeg har i hvert fall funnet ut at bare en ting - og uten rett til sykmelding - vil støvsuge kontoen😅

Man kan få plastiske operasjoner dekket dersom det er så og så mange cm heng her og der og/eller hvis man kan påvise at man strever med konstant fuktighet pga. folder i huden. Jeg tok selv bukplastikk (privat) for noen år tilbake og merket selv den samme trangen til å ønske å gjøre mer, men det var bare å snakke strengt til seg selv og si "nok er nok" og si at jeg fikk være god nok som jeg var eller det fikk være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Pga mye av det som Eva Sofie skisserer over her. Menn kan nesten bli mer attraktive med alderen, mens stort sett er det helt motsatt hos hunkjønn. Jeg tror det er mer naturlig for en mann på 50 «å sikle» på en jente på 24 på stranda enn motsatt. Han kan dessuten oppfattes attraktiv i den settingen, mens motsatt er kvinnen helst usynlig. 
 

Jeg synes i hvert fall det er utrolig vanskelig å ikke kunne «ta rommet» mer, feks pyntet til fest - jeg vil ikke være usynlig. 

Nei, det blir kraftig fordømt i samfunnet å sikle på mye yngre kvinner. Den tiden hvor det ble sett på som naturlig er forbi.

Det du skriver om å gå fra synlig til usynlig er interessant. Jeg har også inntrykk av at det svir mer for kvinner å ha runde bursdager. Jeg synes mange kvinner er fine langt opp i årene, men de selv kan bekymre seg veldig over at alt ikke er like stramt som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja jeg ser jævla negativt på det. Er 28, men tenker jo ofte på alderdomsfaenskspet. Stygge og gamle blir vi... jævla irriterende at vi må være sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Pga mye av det som Eva Sofie skisserer over her. Menn kan nesten bli mer attraktive med alderen, mens stort sett er det helt motsatt hos hunkjønn. Jeg tror det er mer naturlig for en mann på 50 «å sikle» på en jente på 24 på stranda enn motsatt. Han

Jeg synes i hvert fall det er utrolig vanskelig å ikke kunne «ta rommet» mer, feks pyntet til fest - jeg vil ikke være usynlig. 

Jeg antar du har fått mye oppmerksomhet for utseendet opp gjennom, og dermed er vant til å bli målt på dét. Sånn sett er det nok en fordel å være mer gjennomsnittlig, dvs. nokså usynlig for de fleste, opp gjennom livet 😅

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja jeg ser jævla negativt på det. Er 28, men tenker jo ofte på alderdomsfaenskspet. Stygge og gamle blir vi... jævla irriterende at vi må være sånn

Så gammel er synonymt med stygg? Det synes jeg virkelig ikke! Men vi kan jo snakke om 28 år til. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Grendel skrev:

Nei, det blir kraftig fordømt i samfunnet å sikle på mye yngre kvinner. Den tiden hvor det ble sett på som naturlig er forbi.

Det du skriver om å gå fra synlig til usynlig er interessant. Jeg har også inntrykk av at det svir mer for kvinner å ha runde bursdager. Jeg synes mange kvinner er fine langt opp i årene, men de selv kan bekymre seg veldig over at alt ikke er like stramt som før.

Ja, men se på alle mannfolka som får seg yngre damer etter feks samlivsbrudd: Petter Stordalen (yngre og yngre), Jan Haudemann (yngre og yngre), Runar Vatne, Harald Eia, Skavlan, Giske, Bjørn Skagestad, Fabian Stang, David Eriksen, Rune Larsen og jeg kunne fortsatt i evigheter... Det er gjerne menn med «makt», og de velger altså yngre damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Ja, men se på alle mannfolka som får seg yngre damer etter feks samlivsbrudd: Petter Stordalen (yngre og yngre), Jan Haudemann (yngre og yngre), Runar Vatne, Harald Eia, Skavlan, Giske, Bjørn Skagestad, Fabian Stang, David Eriksen, Rune Larsen og jeg kunne fortsatt i evigheter... Det er gjerne menn med «makt», og de velger altså yngre damer. 

Lilli Bendriss har da en kjæreste nå som er 28 år yngre. :) Linni Meister hadde jo han tenåringen som var 12 år (?) yngre en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, cilie skrev:

Ja, men se på alle mannfolka som får seg yngre damer etter feks samlivsbrudd: Petter Stordalen (yngre og yngre), Jan Haudemann (yngre og yngre), Runar Vatne, Harald Eia, Skavlan, Giske, Bjørn Skagestad, Fabian Stang, David Eriksen, Rune Larsen og jeg kunne fortsatt i evigheter... Det er gjerne menn med «makt», og de velger altså yngre damer. 

Ja, men hvor morsomt er det å vite at damene har valgt penger og kjendisstatus fremfor mennene?  Sier ikke at alle har det, men noen har nok det. 

Av disse du nevner, er det jo ingen som er attraktive med unntak av Bjørn Skagestad. Men det er min personlige mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Av disse du nevner, er det jo ingen som er attraktive med unntak av Bjørn Skagestad.

Ja, han er veldig attraktiv☺️ Husker særlig i Vestavind. Tviler imidlertid på at han ville sett på meg om jeg var 30 år eldre😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg antar du har fått mye oppmerksomhet for utseendet opp gjennom, og dermed er vant til å bli målt på dét. Sånn sett er det nok en fordel å være mer gjennomsnittlig, dvs. nokså usynlig for de fleste, opp gjennom livet 😅

Tror du er inne på noe der! Det er nok ofte mer utfordrende å bli gammel for de som har vært vant til å få anerkjennelse på kropp og utseende. 

Jeg får jo anerkjennelse fra mannen min, og innimellom fra ungene, men ellers er jeg ikke særlig vant til å høre noe fra andre om hvordan jeg ser ut. Og det kan jo være en fordel nå, ser jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg antar du har fått mye oppmerksomhet for utseendet opp gjennom, og dermed er vant til å bli målt på dét. Sånn sett er det nok en fordel å være mer gjennomsnittlig, dvs. nokså usynlig for de fleste, opp gjennom livet 😅

Jeg tenkte på å skrive  "velkommen til min verden", men høres lett litt bittert ut enn det er ment.

Jeg tror egentlig menn får mindre oppmerksomhet på den måten gjennom hele livet. For kvinner er det kanskje en selvfølge at menn smugtitter på pupper og rumpe. Det blir bare et irritasjonsmoment. Samtidig blir det større frykt for den dagen det ikke er sånn lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...