Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å eldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

He he, alle bryr seg om det i mer eller mindre grad :)

At A- vitaminsyre er det eneste som har effekt har vært kjent lenge. Du kan google litt om det. Jeg begynte for 2 år siden. 

Den fjerner ikke rynker. Forfallet skjer uansett. Den hjelper ikke på sig i huden, den hjelper ikke på smilerynker osv. 

Likevel har den såpass effekt at jeg tenker å fortsette med det. 

Den hjelper på store porer, den bleker pigmentflekker, den fjerner sprengte blodkar. Huden får en jevnere farge og den føles glattere. Huden blir friskere. 

Men altså, den gjør deg ikke yngre 😁

Det er en lang tilvenningsprosess. Huden blir tørr og flasser. Dette blir bedre etter hvert som huden venner seg til kremen. 

Jeg sendte mail til fastleget og spurte om en resept. Han spurte ikke hvorfor jeg vilke bruke den . Han bare sendte meg resept uten spørsmål :)

Kan fås hos hudleger også, men det koster. 

Og så må jeg legge til hvis du skal begynne med denne. Det er kjempeviktig å bruke høy solfaktor. Jeg bruker solfaktor 50 i ansiktet hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, Kayia skrev:

Og jeg har forstått deg rett på at man trenger resept? :) Fristende å prøve...

Hvis du vil prøve, så må du være tålmodig. Huden blir tørr i starten. Av den grunn, kan man nesten se litt mer rynkete ut. Dette er krem som har effekt på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Villanda skrev:

Hvor gamle er dere?

Jeg er over seksti, og er ganske sikker på at om ikke jeg er den eldste, så en av dem i hvert fall.  Jeg er ikke pensjonist, men det er ikke lenge til.  Jeg bryr meg ingenting om rynker og grå hår (håret er blitt hvitt for lenge siden:).  Planene mine fremover er preget av det å ta hensyn til om jeg har helse eller ikke.

Det er en fordel å bli gammel.  Det er mange rundt meg på livsveien som har gått bort så altfor tidlig.  Jeg håper jeg har helse til å reise når jeg blir eldre, men hvis ikke så må jeg finne noe annet å fylle tiden med som lese bøker, strikke og sy f.eks.  Mine barn klarer seg veldig bra, og jeg har barnebarn som er friske, viser gode evner og har alle muligheter til å klare seg bra i fremtiden.  Det betyr veldig mye mer enn rynkene og valkene mine.

Anonymkode: f7355...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Kayia skrev:

Skal lese meg litt opp og evt sende SMS til fastlegen jeg også - takk for tips :) 

Du kan også sjekke ut medisinsk hudpleie som ZO feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cilie skrev:

Eller mener du Synnøve Skarbø?

Ja. Det viser seg at de er to forskjellige personer😮. Jeg trodde Svabø hadde fått langt lyst hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Grendel skrev:

Ja. Det viser seg at de er to forskjellige personer😮. Jeg trodde Svabø hadde fått langt lyst hår. 

Hihi, ja hun holder seg godt! Og litt «hjelp» på veien er pent og moderat. 
https://www.google.no/amp/s/www.seher.no/kjendis/synnove-skarbo-innrommer-botox-bruk/64090890/amp

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Du kan også sjekke ut medisinsk hudpleie som ZO feks. 

Men liten vits i å betale for det, når Airol gjør samme nytten og man kan få det billigere hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cilie skrev:

Hihi, ja hun holder seg godt! Og litt «hjelp» på veien er pent og moderat. 
https://www.google.no/amp/s/www.seher.no/kjendis/synnove-skarbo-innrommer-botox-bruk/64090890/amp

Ok, der gikk jeg fem på altså.

Jeg Googlet Svabø, men de fleste spor forsvinner etter en MGP hvor mange ble pottesure pga måten hun ledet programmet. Man skal ikke tulle med MGP:

https://www.nrk.no/mgp/svabo-tar-selvkritikk-1.6613753

https://www.nrk.no/kultur/svabo_-_-jeg-har-gratt-noen-tarer-1.6622031

Hun mistet kanskje selvtilliten på ordentlig? 

Jeg driver visst bare å sporer av tråder for tiden, men for å hente meg inn så ser Svabø på 51 også veldig bra ut.  Bare synd at hun har fått langt hår, men hun er vel redd for å bli gjenkjent av mgp fans. 

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg driver visst bare å sporer av tråder for tiden, men for å hente meg inn så ser Svabø på 51 også veldig bra ut.  Bare synd at hun har fått langt hår, men hun er vel redd for å bli gjenkjent av mgp fans. 

Det er jo det som er kult på dol når trådene, utvikler seg, drar inn digresjoner osv. 

Jeg synes imidlertid de fleste kler best langt hår og har ingen planer om å klippe mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, cilie skrev:

Det er jo det som er kult på dol når trådene, utvikler seg, drar inn digresjoner osv. 

Jeg synes imidlertid de fleste kler best langt hår og har ingen planer om å klippe mitt. 

Kort hår passer kanskje ikke til alle, men det var jo varemerket hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Grendel skrev:

Ok, der gikk jeg fem på altså.

Jeg Googlet Svabø, men de fleste spor forsvinner etter en MGP hvor mange ble pottesure pga måten hun ledet programmet. Man skal ikke tulle med MGP:

https://www.nrk.no/mgp/svabo-tar-selvkritikk-1.6613753

https://www.nrk.no/kultur/svabo_-_-jeg-har-gratt-noen-tarer-1.6622031

Hun mistet kanskje selvtilliten på ordentlig? 

Jeg driver visst bare å sporer av tråder for tiden, men for å hente meg inn så ser Svabø på 51 også veldig bra ut.  Bare synd at hun har fått langt hår, men hun er vel redd for å bli gjenkjent av mgp fans. 

Den MGP-kommenteringa ble rimelig klein etterhvert ja! 🤣 Men jeg tviler på at det er grunnen til at vi ser stort til henne nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Men liten vits i å betale for det, når Airol gjør samme nytten og man kan få det billigere hos fastlegen.

Jeg må si jeg kvier meg for å be fastlegen om en resept bare for å spare penger på et forfengelig produkt. Sier ikke at det er galt å gjøre det, men med ganske god råd vil jeg ikke belemre fastlegen med dét. Derfor lurer jeg på om det finnes tilsvarende midler i handelen man kan betale for, uten å måtte vanke i hudpleiesalonger. Men kanskje er sistnevnte det lureste.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Den MGP-kommenteringa ble rimelig klein etterhvert ja! 🤣 Men jeg tviler på at det er grunnen til at vi ser stort til henne nå om dagen.

Ja, men MGP er bare fjas og moro uansett. Jeg skjønner ikke at folk blir så sure at de setter i gang en "seerstorm" på grunn av noen tennissokker i BH'en. En storm av sure seere.

(Kanskje enda rarere at jeg blir sur på dem 10 år etterpå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg må si jeg kvier meg for å be fastlegen om en resept bare for å spare penger på et forfengelig produkt. Sier ikke at det er galt å gjøre det, men med ganske god råd vil jeg ikke belemre fastlegen med dét. Derfor lurer jeg på om det finnes tilsvarende midler i handelen man kan betale for, uten å måtte vanke i hudpleiesalonger. Men kanskje er sistnevnte det lureste.

Det synes jeg ikke du bør kvie deg for!

Fullt medisinsk hudpleieregime vil fort koste bort i 5000. En A-vit-krem kanskje fra 1000-2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Det synes jeg ikke du bør kvie deg for!

Fullt medisinsk hudpleieregime vil fort koste bort i 5000. En A-vit-krem kanskje fra 1000-2000.

Dette setter ZO-tipset ditt et noe rart lys... ;) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg må si jeg kvier meg for å be fastlegen om en resept bare for å spare penger på et forfengelig produkt. Sier ikke at det er galt å gjøre det, men med ganske god råd vil jeg ikke belemre fastlegen med dét. Derfor lurer jeg på om det finnes tilsvarende midler i handelen man kan betale for, uten å måtte vanke i hudpleiesalonger. Men kanskje er sistnevnte det lureste.

Du må ha en resept, enten det er fra fastlege eller hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...