Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å eldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg antar du har fått mye oppmerksomhet for utseendet opp gjennom, og dermed er vant til å bli målt på dét. Sånn sett er det nok en fordel å være mer gjennomsnittlig, dvs. nokså usynlig for de fleste, opp gjennom livet 😅

Litt, men nå veier jeg altfor mye og skjønner at toget har gått hva gjelder kropp/utseende for godt. Har opplevd flere eldre som har prøvd seg og ofte vært yngst i noen settinger(ikke nå mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, men hvor morsomt er det å vite at damene har valgt penger og kjendisstatus fremfor mennene?  Sier ikke at alle har det, men noen har nok det. 

Av disse du nevner, er det jo ingen som er attraktive med unntak av Bjørn Skagestad. Men det er min personlige mening :)

Nettopp! Og jeg blir ikke riktig enig med meg selv om hvem dette sier mest om - mennene eller kvinnene. Jeg er selv i et forhold der jeg er 14 år yngre enn mannen, men jeg er også snart 40 og ikke lenger ung og like vakker som før... Og garantert ikke valgt pga. alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Man kan få plastiske operasjoner dekket dersom det er så og så mange cm heng her og der og/eller hvis man kan påvise at man strever med konstant fuktighet pga. folder i huden. Jeg tok selv bukplastikk (privat) for noen år tilbake og merket selv den samme trangen til å ønske å gjøre mer, men det var bare å snakke strengt til seg selv og si "nok er nok" og si at jeg fikk være god nok som jeg var eller det fikk være.

Kjenner meg igjen i dette. Jeg tok også bukplastikk pga et veldig skjemmende arr for en del år siden, etter mange års overveielse. Og har i ettertid tenkt innimellom at det hadde vært deilig å stramme opp litt kirurgisk her og der (for min del er det nå for tiden halsen som er mest utsatt for mine kritiske blikk) - men jeg sier til meg selv at jeg er god nok som jeg er og at jeg skal eldes med stolthet, slapp hud og smilerynker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Tror du er inne på noe der! Det er nok ofte mer utfordrende å bli gammel for de som har vært vant til å få anerkjennelse på kropp og utseende. 

Jeg får jo anerkjennelse fra mannen min, og innimellom fra ungene, men ellers er jeg ikke særlig vant til å høre noe fra andre om hvordan jeg ser ut. Og det kan jo være en fordel nå, ser jeg 😅

I hvert fall så endrer komplimentene seg  .

Jeg fikk komplimenter tidligere i livet. Nå har de endret seg. Ordet vakker og pen, brukes ikke lenger.

Nå er komplimentene mer sånn Du holder deg godt for alderen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, men hvor morsomt er det å vite at damene har valgt penger og kjendisstatus fremfor mennene?  Sier ikke at alle har det, men noen har nok det. 

Av disse du nevner, er det jo ingen som er attraktive med unntak av Bjørn Skagestad. Men det er min personlige mening :)

Jeg synes du er litt urettferdig mot damene. Mange av disse menn som er veldig smarte, flinke, taleføre og selvsikre. Alle er ikke modellkjekke, med de fleste er i det minste velkledde og i god form. Jeg kan godt se at mange vil leve med en sånn person uten at det er pengene eller kjendisstatusen i seg selv som lokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

I hvert fall så endrer komplimentene seg  .

Jeg fikk komplimenter tidligere i livet. Nå har de endret seg. Ordet vakker og pen, brukes ikke lenger.

Nå er komplimentene mer sånn Du holder deg godt for alderen 😂

Jeg har jo alltid fått komplimenter fra mannen, han har alltid gitt masse av det 😊 Men i og med at vi har vært sammen i snart 30 år, har jeg jo ikke vært på jakt etter andre, og har liksom aldri fisket etter komplimenter fra andre menn. Så jeg kan ikke huske at jeg fikk så mange slike komplimenter da jeg var ung heller 😅 Men jeg ser jo på bilder at jeg var flott og vakker da jeg var 18-25-35 😄😄😄

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, Grendel skrev:

Jeg synes du er litt urettferdig mot damene. Mange av disse menn som er veldig smarte, flinke, taleføre og selvsikre. Alle er ikke modellkjekke, med de fleste er i det minste velkledde og i god form. Jeg kan godt se at mange vil leve med en sånn person uten at det er pengene eller kjendisstatusen i seg selv som lokker.

Jeg skrev jo at det gjelder nok ikke alle og jeg skrev også at det var min personlige at det kun er Bjørn Skagestad som er attraktiv av disse 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg tenkte på å skrive  "velkommen til min verden", men høres lett litt bittert ut enn det er ment.

Jeg tror egentlig menn får mindre oppmerksomhet på den måten gjennom hele livet. For kvinner er det kanskje en selvfølge at menn smugtitter på pupper og rumpe. Det blir bare et irritasjonsmoment. Samtidig blir det større frykt for den dagen det ikke er sånn lenger.

Men menn blir jo ofte mer attraktive!
 

Eks:

Jeg gikk i samme kull som en gutt(naturlig å referere han til det da) som var veldig kos, men ikke veldig kjekk. 

Jeg så han igjen tilfeldig forleden og da hadde han absolutt steget på «attraktivitetsskalaen». Selv tenkte jeg på mitt forfall siden sist og unngikk å hilse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skrev jo at det gjelder nok ikke alle og jeg skrev også at det var min personlige at det kun er Bjørn Skagestad som er attraktiv av disse 🙂

Jeg måtte google flere av dem for å finne ut hvem de var og hvordan de ser ut, har aldri hørt om dem, ikke kjendisene da, men de andre der. De lever uansett i en verden som er så fjernt fra min og som er totalt uinteressant for meg. :) Jeg tror nok grunnen til at mange yngre kvinner faller for eldre menn har med selvsikkerheten og tryggheten de utstråler å gjøre, det har det vært for min del de gangene jeg har vært litt forelsket i en som har vært mye eldre enn meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg måtte google flere av dem for å finne ut hvem de var og hvordan de ser ut, har aldri hørt om dem, ikke kjendisene da, men de andre der. De lever uansett i en verden som er så fjernt fra min og som er totalt uinteressant for meg. :) Jeg tror nok grunnen til at mange yngre kvinner faller for eldre menn har med selvsikkerheten og tryggheten de utstråler å gjøre, det har det vært for min del de gangene jeg har vært litt forelsket i en som har vært mye eldre enn meg i alle fall.

Jeg har jo selv valgt eldre menn :) Den første var 8 år eldre og min nåværende samboer er 6 år eldre. 

Men dette er nok. Kunne aldri ha tenkt meg en mann som var 15-20 år eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann gjennom over 30 år har ikke forandret mening om meg selv om jeg blir eldre. Jeg lurer av og til på om han ser dårlig eller noe😊. Tror bare at for han er jeg tiltrekkende fordi han elsker meg. Eller at det er så mange andre og viktigere ting i livet og samlivet enn utseende. Vi har med årene blitt mer bevisst alderen på den måten at vi tar mer vare på hverandre og setter mer pris god helse og at barna våre klarer seg i livet. 

Anonymkode: 2d127...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
26 minutter siden, cilie skrev:

Men menn blir jo ofte mer attraktive!
 

Eks:

Jeg gikk i samme kull som en gutt(naturlig å referere han til det da) som var veldig kos, men ikke veldig kjekk. 

Jeg så han igjen tilfeldig forleden og da hadde han absolutt steget på «attraktivitetsskalaen». Selv tenkte jeg på mitt forfall siden sist og unngikk å hilse. 

Det høres ut til å slite med alderen mer enn hva som er normalt. 

Når jeg snakker med damer som er eldre enn meg ( eller like gamle, siden jeg begynner å bli gammel selv ) , synes jeg mange ser flotte ut, bare de er blide og har utstråling. Man ser det godt på de som trives med seg selv og det er lettere å se forbi rynker. 

De som ser opererte ut mister mye av utstrålingen dessverre.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De som ser opererte ut mister mye av utstrålingen dessverre.

Mener du på de der man kan tydelig se arr eller hvordan "ser opererte ut"? Jeg tror ingen kan oppfatte på meg at jeg har tatt bukplastikk for noen år siden - jeg er fortsatt den samme, og kanskje t.o.m. med noe bedre selvfølelse. På meg fikk det den langtidseffekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Mener du på de der man kan tydelig se arr eller hvordan "ser opererte ut"? Jeg tror ingen kan oppfatte på meg at jeg har tatt bukplastikk for noen år siden - jeg er fortsatt den samme, og kanskje t.o.m. med noe bedre selvfølelse. På meg fikk det den langtidseffekten.

Nei, jeg tenker på de hvor man tydelig kan se at de har « herjet » med ansiktet sitt. Når det blir rart, unaturlig og stivt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, jeg tenker på de hvor man tydelig kan se at de har « herjet » med ansiktet sitt. Når det blir rart, unaturlig og stivt .

Og de får gjerne et glatt "hollywood-preg" over ansiktet, uten at det er noe pluss. Lurer ofte på om de selv bare ser at de har færre rynker og ikke at særpreget og utstrålingen forsvant i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Ekstra skrev:

Og de får gjerne et glatt "hollywood-preg" over ansiktet, uten at det er noe pluss. Lurer ofte på om de selv bare ser at de har færre rynker og ikke at særpreget og utstrålingen forsvant i samme slengen.

Ja, jeg tror andre ser det lettere enn det de selv gjør. 

Det kan jo enkelte dager være fristende, men det går over når man ser resultatet hos mange.

Hvis jeg begynner å studere meg selv skikkelig, så synes jeg ikke det er noe morsomt å se på endringene som har skjedd. Kjakene har seget nedover, noe som gjør at det legger seg rynker nederst ved kjakene og halsen blir slappere.

En dag strammet jeg opp med fingrene og sa til sambo : - Se så mye finere jeg hadde blitt om jeg hadde løftet litt og blitt slik  😁

Da fikk jeg skikkelig kjeft gitt og han ble nesten vettskremt.- Å Herregud, ikke begynn du også, vær så snill ! Jeg trodde ærlig talt du var mer fornuftig ! ( Det hører med til historien at hans x har gjort veldig mye forskjellig med ansiktet og det synes)

Så nei, man får bare prøve å la være å studere seg selv for mye og fokusere på andre ting  . Jeg er jo stort sett fornøyd med meg selv, så lenge jeg ikke gransker meg selv for mye :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg antar du har fått mye oppmerksomhet for utseendet opp gjennom, og dermed er vant til å bli målt på dét. Sånn sett er det nok en fordel å være mer gjennomsnittlig, dvs. nokså usynlig for de fleste, opp gjennom livet 😅

Jeg har det. Så hvem sin feil er det? Jeg prøver å ikke legge så mye i utseendet mit! Fordi jeg vet at dette kan forandre seg ved ulykker og det vil forandre seg med alderen. Men jeg sliter med å akseptere det! Jeg har fått oppmerkosmhet for utseendet siden jeg var tenåring, og det nesten daglig. Litt klisje, men da jeg var barn var jeg ikke opptatt av utseende og jenteting i  det hele  tatt. Var ikke populær heller, ga F i om jeg hadde skitne klær, børstet ikke håret heller. Mamma prøvde alltid å få meg mer jentete. Så ble jeg 14 og da eksplorderte det. Jeg gråt fordi eg ikke hadde fått pupper som de andre jentene. Så bare blomstret jeg visst opp. Dette var upopulært blandt de populære jentene, jeg fikk stygge meldinger på msn. Jeg fikk det helt jævlig på ungdomsskolen fordi alle jentene ble så jævla imot meg! Selv syntes jeg ikke jeg var så forbanna pen. Men jeg har siden da fått oppmerkosmhet. 

Synes de voksne kan tenke litt mer på hva de sier mot barn. Det var mange voksne som alltid måtte si noe positvit om utseendet mitt. For ikke lenge siden hørte jeg en voksen mann si at "du er så pen, du kommer til å bli modell" til en liten jente! Det var slik jeg fikk høre. Jeg har fått så høye forventninger til meg selv pga det! Altså, når man hører det nesten daglig gjennom hele oppveksten? Jeg prøver som sagt å se andre verdier ved meg selv. Og de fleste er jo ganske middelmådige, naturlig nok også mine venner og bekjente, men de blir ikke mindre verdt i mine øyne fordi de ikke ser ut som supermodeller altså. De er behagelige og har flere og andre interesser enn utseendet. Så det er mulig. Det er bare det at jeg har altid blitt målt i utseendet....  

Men jeg er IKKE frem til det. Jeg sliter med å nyte at jeg er pen nå fordi jeg vet at det ikke vil være slik for alltid. Jeg er bare litt bitter for at de fleste unge årene mine forsvant i depresjon. Jeg har Dystymi.. Og det innebærer veldig lavt selvbilde og depresjon. En kronisk,. mild depresjon... altså du fungerer, men du er generelt sur, irritabel, klarer ikke se så mye bra ved deg selv. Jeg er sint for at jeg ikke føler jeg har fått utnytte at jeg er pen heller. 

2 timer siden, Lillemus skrev:

Så gammel er synonymt med stygg? Det synes jeg virkelig ikke! Men vi kan jo snakke om 28 år til. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Og gammelt er ikke synonymt med stygg. Da jeg var barn og veldig ung var de gamle bare gamle. Jeg forstod ikke at de også har vært unge en gang selv om jeg så bilder. Tenkte at dette er sååååå lenge siden osv. Trodde folk var statiske på en måte.
Men nå som jeg er i slutten av 20-årene forstår jo jeg også at jeg skal bli slik. Mange av de jeg husker som spreke og pene som yngre har nå løs hud rundt armene, generellt mer uttrøket hud, generellt mer saggete.
jeg synes bare det ser så kjedelig ut. Det er så mye man liksom ikke kan lenger føler jeg. 
Og det andre jeg føler på er litt naturloven.... blir vi slike fordi det er naturens måte å gjøre oss mindre fristende på? Det er jo som med frukt... Vi velger somregel et eple som er blankt, har farge og er fast ... ikke et skrukkete, misfarget ett..

Og så er det dette med å være tynn. Jeg har også fått høre hvor heldig jeg er som er tynn uten å jobbe for det. Greia er bare at jeg ikke kommer til å være særlig fin om jeg skal fortsette å se slik ut..... så, kropp eller ansikt? Nå kan jeg vel legge på meg 15 kilo uten å bli overketig og da...

Bestemor var født på 30-tallet og aldri brukt sminke. Hun var ikke preget av alderdommen faktisk. Det eneste som plaget henne var at hun ble dårligere og dårligere i ryggen og at hun minket i høyde. Hyllene hun hadde rukket opp på før klarte hun ikke lenger å strekke seg til.... 
Så nei, å være gammel er ikke STYGT. jeg liker ikke det ordet, for ingen  velger det. Men det er ikke noe de fleste av oss hadde valgt heller tror jeg...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Så forresten nå ei dame sist i 40 åra eller først i 50. Dritpen enda. Hun var visst veldig populær som ung, men hun er en av disse som ikke forfaler særlig .fremdeles slank, langt fint hår.. blir vi en av disse tror jeg ikke det er så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: f7355...abc

Menn blir jo bare finere og finere med årene og eldes med stil, liker eldre menn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...