Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å eldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for å dø i en bilulykke i morgen enn å eldes. 

Anonymkode: 2aaf4...d96

Hvis jeg dør i bilulykke i morgen så dør jeg og er borte.  Da trenger jeg ikke tenke mer på det.  Jeg er redd for å bli gammel og hjelpeløs.  Ikke kunne spise selv eller gå på do.  Det verste jeg kan tenke meg er å få et slag, bli lam og slutte å kunne snakke.  Eller, det å sitte blind og døv og stirre ut i mørket.  Jeg har sett for mange rundt meg som har vært slik i årevis.

Anonymkode: f7355...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for å dø i en bilulykke i morgen enn å eldes. 

Anonymkode: 2aaf4...d96

Jeg har egentlig aldri tenkt over hva jeg er mest redd for. Jeg tenker ikke veldig mye på døden, men noen ganger blir jeg litt redd for å dø uten at noen oppdager det, for det vil være veldig traumatisk for hundene. I verste fall kan de jo sulte ihjel da. Men ellers er jeg ikke redd for å dø, jeg er redd for å bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg dør i bilulykke i morgen så dør jeg og er borte.  Da trenger jeg ikke tenke mer på det.  Jeg er redd for å bli gammel og hjelpeløs.  Ikke kunne spise selv eller gå på do.  Det verste jeg kan tenke meg er å få et slag, bli lam og slutte å kunne snakke.  Eller, det å sitte blind og døv og stirre ut i mørket.  Jeg har sett for mange rundt meg som har vært slik i årevis.

Anonymkode: f7355...abc

Enig! Men sitte blind og stirre ut i mørket, hvordan får man til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Trine skrev:

Enig! Men sitte blind og stirre ut i mørket, hvordan får man til det? 

Prøv å lukke øynene for å vite hva du ser.

Anonymkode: f7355...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har egentlig aldri tenkt over hva jeg er mest redd for. Jeg tenker ikke veldig mye på døden, men noen ganger blir jeg litt redd for å dø uten at noen oppdager det, for det vil være veldig traumatisk for hundene. I verste fall kan de jo sulte ihjel da. Men ellers er jeg ikke redd for å dø, jeg er redd for å bli syk.

Bor du alene så langt unna alle at ingen vil merke hundene hvis de gjør vilt hele tiden?  Er du så alene at ingen vil merke på lang tid hvis du blir borte?

Anonymkode: f7355...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er ikke noe morsomt å forfalle, men det er ikke noe som plutselig har skjedd. Det har pågått lenge. Jeg er noe forfengelig, så har brukt A-vitaminsyrekrem i et par år, som bedrer huden noe. Kjaker som henger har jeg lært meg å leve med. Har jo ikke noe valg egentlig 😌 Utseendet er ikke det som gjør meg deppa, selv om heller ikke jeg roper hurra for forfallet som skjer.

Men det er så mye nytt som har skjedd med meg det siste året.

Jeg nevner i fleng : Uutholdelige svettetokter, stive hofter, stiv nakke og inntørka (både her og der) , dalende sexlyst. Stiv nakke har jeg hatt lenge foressten, men stive hofter er verre. Vet ikke om det er alderen. Tror nok det er jobben min. Burdre hatt en jobb med mer fysisk bevegelse. Har ofte hodepine og tåkesyn/flimrende øyne også. Det var lettere å være meg for et par år siden. Foreløpig klarer jeg å gjøre det jeg vil gjøre. Er nok relativt sprek for alderen ,  men er redd jobben ødelegger kroppen min før jeg rekker å bli pensjonist, siden jeg har blitt så stiv. Jeg skal jobbe i minst 10 år til.

Muligens har jeg blitt mer negativ også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke noe morsomt å forfalle, men det er ikke noe som plutselig har skjedd. Det har pågått lenge. Jeg er noe forfengelig, så har brukt A-vitaminsyrekrem i et par år, som bedrer huden noe. Kjaker som henger har jeg lært meg å leve med. Har jo ikke noe valg egentlig 😌 Utseendet er ikke det som gjør meg deppa, selv om heller ikke jeg roper hurra for forfallet som skjer.

Men det er så mye nytt som har skjedd med meg det siste året.

Jeg nevner i fleng : Uutholdelige svettetokter, stive hofter, stiv nakke og inntørka (både her og der) , dalende sexlyst. Stiv nakke har jeg hatt lenge foressten, men stive hofter er verre. Vet ikke om det er alderen. Tror nok det er jobben min. Burdre hatt en jobb med mer fysisk bevegelse. Har ofte hodepine og tåkesyn/flimrende øyne også. Det var lettere å være meg for et par år siden. Foreløpig klarer jeg å gjøre det jeg vil gjøre. Er nok relativt sprek for alderen ,  men er redd jobben ødelegger kroppen min før jeg rekker å bli pensjonist, siden jeg har blitt så stiv. Jeg skal jobbe i minst 10 år til.

Muligens har jeg blitt mer negativ også.

 

Du har min fulle forståelse. Denne tiden i livet kom overraskende på meg. Kjenner ikke meg selv helt igjen og kjenner litt på vemod over årene som var. Akkurat det med stivhet i kroppen kan bli bedre med riktig kost og litt trening. Lett oppvarming, noen styrkeøvelser og tøying. Det skulle ikke så mye til før jeg ble mykere i kroppen. Jeg prøvde også psykomotorisk fysio. Veldig mye av anspenthet og stress setter seg i hoftene og nakke. 

Anonymkode: 2d127...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har min fulle forståelse. Denne tiden i livet kom overraskende på meg. Kjenner ikke meg selv helt igjen og kjenner litt på vemod over årene som var. Akkurat det med stivhet i kroppen kan bli bedre med riktig kost og litt trening. Lett oppvarming, noen styrkeøvelser og tøying. Det skulle ikke så mye til før jeg ble mykere i kroppen. Jeg prøvde også psykomotorisk fysio. Veldig mye av anspenthet og stress setter seg i hoftene og nakke. 

Anonymkode: 2d127...dec

Jeg gjør allerede alt dette :) Trener, spiser sunt og tøyer og bøyer i ett sett. 

Men lurer på å begynne hos kiropraktor igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke noe morsomt å forfalle, men det er ikke noe som plutselig har skjedd. Det har pågått lenge. Jeg er noe forfengelig, så har brukt A-vitaminsyrekrem i et par år, som bedrer huden noe. Kjaker som henger har jeg lært meg å leve med. Har jo ikke noe valg egentlig 😌 Utseendet er ikke det som gjør meg deppa, selv om heller ikke jeg roper hurra for forfallet som skjer.

Men det er så mye nytt som har skjedd med meg det siste året.

Jeg nevner i fleng : Uutholdelige svettetokter, stive hofter, stiv nakke og inntørka (både her og der) , dalende sexlyst. Stiv nakke har jeg hatt lenge foressten, men stive hofter er verre. Vet ikke om det er alderen. Tror nok det er jobben min. Burdre hatt en jobb med mer fysisk bevegelse. Har ofte hodepine og tåkesyn/flimrende øyne også. Det var lettere å være meg for et par år siden. Foreløpig klarer jeg å gjøre det jeg vil gjøre. Er nok relativt sprek for alderen ,  men er redd jobben ødelegger kroppen min før jeg rekker å bli pensjonist, siden jeg har blitt så stiv. Jeg skal jobbe i minst 10 år til.

Muligens har jeg blitt mer negativ også.

 

Overgangsalderen går vel over? Er ikke det bare en overgang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Grendel skrev:

Overgangsalderen går vel over? Er ikke det bare en overgang? 

He he, joda det ligger jo i navnet, men så spørs det da hva av dette som vil bli bedre ? Sikkert bare svettinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

He he, joda det ligger jo i navnet, men så spørs det da hva av dette som vil bli bedre ? Sikkert bare svettinga. 

E-vitaminer gjorde underverker mot mine hetetokter. Merket forskjell etter 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for akkurat det å eldes, bl.a. fordi jeg synes min mor er et nydelig menneske som har et rikt liv selv om hun er 83.

Men jeg liker ikke tanken på å bli stiv i kroppen og kanskje ikke kunne bruke naturen slik jeg gjør nå.

At kinn og hake henger, og de ekstra kiloene som seg på i 40-års alderen ikke forsvinner, er ikke så farlig. Mannen min synes jeg er fin, og jeg synes at han er fin,  så det er helt greit!

Jeg lærer stadig mer om livet, om relasjoner, vennskap og livssyn - og det synes jeg er spennende. Så på det området er det ikke noen utforbakke !

Det er imidlertid vemodig å tenke at jeg om ikke så lenge er den eldste. Og at barna nå er voksne og skaper sine egne liv der jeg nå har en annen rolle enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Lillemus skrev:

E-vitaminer gjorde underverker mot mine hetetokter. Merket forskjell etter 2-3 dager.

Jeg tar 2 kapsler med Omega 3-hver dag og det er E- vitamin i de. 

Har bestilt meg time til kiropraktor nå. Har tenkt på det lenge og hadde 2 timer til gode på forsikringen etter runden med Lumbago. Jeg er nok eksta negativ i dette innlegget, fordi det er så ille etter tyttebær i helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tar 2 kapsler med Omega 3-hver dag og det er E- vitamin i de. 

Har bestilt meg time til kiropraktor nå. Har tenkt på det lenge og hadde 2 timer til gode på forsikringen etter runden med Lumbago. Jeg er nok eksta negativ i dette innlegget, fordi det er så ille etter tyttebær i helga. 

Det er nok langt fra nok e-vitaminer, jeg tar 1 kapsel med 350 mg e-vitamin hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er nok langt fra nok e-vitaminer, jeg tar 1 kapsel med 350 mg e-vitamin hver morgen.

Man bør ikke kjøre på med sterke vitaminer før man vet om man virkelig har en mangel på dem. Det bør tas blodprøve for å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ekstra skrev:

Man bør ikke kjøre på med sterke vitaminer før man vet om man virkelig har en mangel på dem. Det bør tas blodprøve for å teste. 

Er klar over det, men en periode for å begrense hetetoktene satser jeg på at går fint. Dette er et vanlig vitamintilskudd solgt over disk altså, ikke noe mystisk jeg har importert selv. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å lukke øynene for å vite hva du ser.

Anonymkode: f7355...abc

Jeg ser ingenting, men det er kanskje fordi jeg ikke orker tenke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du alene så langt unna alle at ingen vil merke hundene hvis de gjør vilt hele tiden?  Er du så alene at ingen vil merke på lang tid hvis du blir borte?

Anonymkode: f7355...abc

De gjør hele tiden uansett 😅 Neida, de gjør bare når det er noe i skogen de mener de må skremme vekk. Men jeg er ikke så sikker på at de hadde begynt å gjø. Og dersom de hadde vært inne i huset, hadde ingen hørt dem nei. Det er ett hus innenfor mitt hus, men det er nok 100 m mellom  husene. Også er det ihvertfall 100 m og skog mellom huset og boligfeltet. Det er veldig sjeldent noen går forbi huset, så sjeldent at hundene gjør når noen går forbi. Så tror ingen hadde tenkt over det. Det kan vel fint gå en uke uten at jeg har kontakt med noen. Og om folk ikke får svar på meldinger, tenker de vel at jeg er på fjellet. Så det kunne faktisk tatt ganske lang tid før noen oppdaget det. Men hundene hadde kanskje brutt seg inn i matskapet. De vet godt hvor maten deres står. Men de gjør liksom aldri noe galt her hjemme, så jeg vet ikke. Hadde de blitt sultne nok, hadde de vel forhåpentligvis brutt noen regler. Verre med vann egentlig. De klarer jo ikke fylle vannskåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, Lillemus skrev:

Det er nok langt fra nok e-vitaminer, jeg tar 1 kapsel med 350 mg e-vitamin hver morgen.

Vi plukket til kilo med tyttebær i helga, så jeg kommer til å få i meg rikelig med e-vitaminer .

Rørte tyttebær på brødskiva med skummetmelk, nam nam 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi plukket til kilo med tyttebær i helga, så jeg kommer til å få i meg rikelig med e-vitaminer .

Rørte tyttebær på brødskiva med skummetmelk, nam nam 😁

Om jeg har forstått den måleenheten på e-vitaminer riktig må du spise 660 gram tyttebær om dagen for å få i deg anbefalt mengde. ;) Men du får jo i deg det fra andre kilder også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...