Gå til innhold

Forskjell på ulike ssri..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en som er bedre mot depresjon,

og en som er mer egnet mot angst

Jeg har mye angst og kroppslig uro, konstant i alarmberedskap.

Bruker nå Fontex, men synes ikke jeg har noe effekt.

Har brukt Fontex i over ett år, i moderat dose, men angsten blir bare verre og verre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angst for hva? Sosial angst? 

Anonymkode: ad3e4...c78

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst for hva? Sosial angst? 

Anonymkode: ad3e4...c78

Angst som er generalisert og vedvarende, og ikke begrenset til noen bestemte situasjoner eller omstendigheter.
Altså ikke noe fobi.

Jeg bekymrer meg for de fleste situasjoner og gjøremål i hverdagen.
Jeg opplever daglig nervøsitet, skjelving, muskelspenninger, svetting, ørhet, hjertebank, svimmelhet.

Eneste trygge sted er sengen, der finner jeg litt ro, og unngår inntrykk. 
Jeg har for mye uro i hele kroppen til å klare å sitte oppe, handle, kjøre bil, være sosial...

Jeg har ikke noe liv...

Skrevet

Dette er en alvorlig form for GAD. Selv om enkelte SSRI er bedre, slik som Seroxat, Cipralex og Zoloft, er det lite trolig at de vil gi deg mye hjelp.

For GAD er det lite annet enn metakognitiv terapi som hjelper.

Skrevet
13 minutter siden, usikker skrev:

Angst som er generalisert og vedvarende, og ikke begrenset til noen bestemte situasjoner eller omstendigheter.
Altså ikke noe fobi.

Jeg bekymrer meg for de fleste situasjoner og gjøremål i hverdagen.
Jeg opplever daglig nervøsitet, skjelving, muskelspenninger, svetting, ørhet, hjertebank, svimmelhet.

Eneste trygge sted er sengen, der finner jeg litt ro, og unngår inntrykk. 
Jeg har for mye uro i hele kroppen til å klare å sitte oppe, handle, kjøre bil, være sosial...

Jeg har ikke noe liv...

Jeg har det samme og sykepleieren har begynt å bruke kognitiv terapi nå. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har det samme og sykepleieren har begynt å bruke kognitiv terapi nå. 

Har gått til kognitiv behandling på dps. Ble avsluttet etter 8 uker, ettersom jeg ikke hadde effekt.. eller som de sa «du tar det ikke til deg» Det var for 3 år siden. 

Jeg trenger medisiner.

Endret av usikker
Skrevet
Akkurat nå, usikker skrev:

Har gått til kognitiv behandling på dps. Ble avsluttet etter 8 uker, ettersom jeg ikke hadde effekt.. eller som de sa «du tar det ikke til deg»

Jeg trenger medisiner.

Ja han skrev vel det om meg og først at kognitive tilnærminger ble vanskelig å ta til seg, men nå skrev han noe annet om sist time. Da er det lys i tunellen, har jobbet med angsten min før og klart å komme meg videre. 

Ja jeg kunne også tenkt meg medisiner mot det men virker ikke som jeg får det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...