Gå til innhold

Ble så lei meg i kveld

Anbefalte innlegg

Gikk og la meg kl 20 i kveld fordi min mann sa «det er på tide» da jeg gikk på badet og skulle ordne meg. Tror han var lei av meg, selv om jeg ikke gjorde noe utav meg, da jeg sa jeg ble lei meg for det osv fikk jeg ingen respons. 

Hadde egentlig ikke tenkt å legge meg så tidlig fordi jeg har vært opplagt idag, noe jeg også sa til han og som han ikke responderte på, men jeg ble så lei meg av det han sa at det ble sånn.

Føler meg i veien for andre også, så det var vel en reaksjon på at jeg har kjent mye på det i det siste og. 

Ville bare få det ut.. jeg er vel en person andre blir lei av da.. det er iallefall den følelsen jeg får.

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456858-ble-s%C3%A5-lei-meg-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, dolmio skrev:

Gikk og la meg kl 20 i kveld fordi min mann sa «det er på tide» da jeg gikk på badet og skulle ordne meg. Tror han var lei av meg, selv om jeg ikke gjorde noe utav meg, da jeg sa jeg ble lei meg for det osv fikk jeg ingen respons. 

Hadde egentlig ikke tenkt å legge meg så tidlig fordi jeg har vært opplagt idag, noe jeg også sa til han og som han ikke responderte på, men jeg ble så lei meg av det han sa at det ble sånn.

Føler meg i veien for andre også, så det var vel en reaksjon på at jeg har kjent mye på det i det siste og. 

Ville bare få det ut.. jeg er vel en person andre blir lei av da.. 

«Det var på tide», sa mannen som aldri forlater huset, slik at du aldri får litt alenetid hjemme? Syns du skulle blitt sint jeg, heller enn lei deg. 

Anonymkode: 9aa94...40c

34 minutter siden, dolmio skrev:

Ville bare få det ut.. jeg er vel en person andre blir lei av da.. det er iallefall den følelsen jeg får.

Synes det høres ut som en merkelig kommentar (men heg kjenner jo dere ikke,  og vet ikke helt konteksten). 

36 minutter siden, dolmio skrev:

Hæ?! Sa mannen din at det var på tide at du gikk til sengs?! Mente han det seriøst eller var det en fleip? Om min mann hadde sagt at jeg burde gå og legge meg kl. 20 så hadde jeg bare flirt og svart at det ikke er aktuelt på minst 2 timer ennå. Med mindre jeg var syk eller noe sånt da og trenger hvile, men jeg regner ikke med at det er tilfelle hos deg?

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Hæ?! Sa mannen din at det var på tide at du gikk til sengs?! Mente han det seriøst eller var det en fleip? Om min mann hadde sagt at jeg burde gå og legge meg kl. 20 så hadde jeg bare flirt og svart at det ikke er aktuelt på minst 2 timer ennå. Med mindre jeg var syk eller noe sånt da og trenger hvile, men jeg regner ikke med at det er tilfelle hos deg?

Han mente det seriøst. 

Annonse

10 timer siden, dolmio skrev:

Det ender alltid med skyldfølelse, så jeg liker det ikkke. 

Men hvorfor i all verden skal du få skyldfølelse for å stå opp for deg selv og si at "jeg aksepterer ikke å bli snakket til som en dritt". Er det noen i denne situasjonen som skulle fått skyldfølelse, er det han som uttalte at det var på tide at du la deg allerede kl. 20.00, tidligere enn en 10-åring, og som trolig hverken har gjort kvelden, natten og denne morgenen god for deg.

Annonse

5 minutter siden, dolmio skrev:

Oppfatter dere meg som sytete?

Dere tilbringer nok for mye tid sammen slik at dere går lei. Hvis han bare er hjemme og surmuler mye så går det ut over deg. Han er sikkert lei av en ensformig tilværelse og er i dårlig humør høres det ut som. 

Anonymkode: 74839...4aa

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Men hvorfor i all verden skal du få skyldfølelse for å stå opp for deg selv og si at "jeg aksepterer ikke å bli snakket til som en dritt". Er det noen i denne situasjonen som skulle fått skyldfølelse, er det han som uttalte at det var på tide at du la deg allerede kl. 20.00, tidligere enn en 10-åring, og som trolig hverken har gjort kvelden, natten og denne morgenen god for deg.

Jeg blir bare mer og mer irritert på denne mannen som tillater seg å si slikt til en man er glad i. Hadde min samboer våget å uttale noe slikt til meg, hadde jeg sagt at om han ikke tålte meg, var det han som fikk gå å legge seg. Ikke motsatt. Jeg skulle så gjerne ønske at du også kunne klare å stå opp for deg selv en dag. Ikke få dårlig samvittighet når en annen egentlig skal ha det. Det er en lang vei å gå akkurat det der når man av en eller annen grunn har lært gjennom handling på et tidspunkt i livet at man er verdiløs, så lite verdt at andre kan gjøre det de vil, at du selv tenker at det er ikke så farlig med deg for det er jo bare deg det er snakk om osv. For meg har det tatt hele livet med 18 år i terapi å endre dette litt og litt, og jeg har fortsatt en liten bit igjen, men jeg kan nok si 4 1/2 år i målrettet og intensiv terapi som virkelig har gitt resultater, og det er vel nå de to siste årene jeg først har klart å vise mine behov og sette egne grenser.

20 minutter siden, dolmio skrev:

Ikke sytete, men det virker som du lett går i offerrollen. Ikke fordi du bevisst velger det, men fordi det er en del av et tillært mønster, slik Eva Sofie beskriver. Med økt selvfølelse blir det lettere og helt naturlig å stå opp for deg selv. Du er på vei, tenker jeg. Ett skritt om gangen!❤️

Anonymkode: 9aa94...40c

55 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg oppfatter mannen din som sytete. Ikke at jeg vet noe om han da, annet enn denne sytete kommentaren han slang til deg. Jeg hadde sikkert begynt å se meg om etter et annet sted å bo, hvis jeg hadde bodd sammen med en som hadde liret av seg noe slikt. Jeg hadde ihvertfall ikke latt han slippe unna med det. Og det syns jeg ikke du skal heller. 

14 timer siden, dolmio skrev:

Skjønner deg, min man begynner å lure rundt og stå bak meg i ni tiden om kvelden. Og ser jeg på serie sier han "Er det lenge igjen"? Da vil han på pc og ha stuen for seg selv, ellers er han jo ikke her stort sett. Men jeg ligger lenge å leser da. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Skjønner deg, min man begynner å lure rundt og stå bak meg i ni tiden om kvelden. Og ser jeg på serie sier han "Er det lenge igjen"? Da vil han på pc og ha stuen for seg selv, ellers er han jo ikke her stort sett. Men jeg ligger lenge å leser da. 

Han kan ikke bruke pc'n mens du er i stua? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...