Gå til innhold

Behandling av rapid cycling

Anbefalte innlegg

Har bipolar type 2 med hyppige svingninger, men stort sett er det depresjoner det går i. Depresjonene begynner veldig brått og slutter veldig brått, men de varer vanligvis ikke veldig lenge, men det svinger raskt mellom perioder med normalt humør, ekstra godt humør og depresjoner, og selvfølgelig hypomanier. Svingningene er som sagt veldig brå. I begynnelsen av juli ble jeg brått hypoman og var hypoman i to uker før jeg ble normal igjen. Kanskje tre uker etterpå falt jeg brått ned i depresjon med plager som tung kropp, psykomotorisk treghet og så dårlig matlyst at jeg ikke klarte å spise med mindre noen nesten presset maten i meg. Jeg har det fremdeles sånn. Jeg har mistet interesse for alt. Jeg stirrer bare ut i luften nesten dagen lang. Jeg er av og til så tung i kroppen at jeg setter meg ned på bakken etter å ha gått et par meter og kroppen min beveger seg alt for sakte. Jeg bruker lamictal, og en lav dose seroquel. Jeg har også brukt lamictal i kombinasjon med zyprexa og et SSRI, og lamictal-zyprexa kombinasjonen med tolvon. Har prøvd to ulike typer SSRI. Lamictal i kombinasjon med kun zyprexa har jeg også brukt. Ingenting hjelper så bra, så jeg er ganske rådvill. Jeg vet at ingen kan svare helt konkret, men hva kan være lurt i en sånn situasjon? Legen min virker usikker han også. 

Anonymkode: c7495...6f2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456865-behandling-av-rapid-cycling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, kupton skrev:

Vanligvis er det best med stemningsstabiliserende (1. Lamictal. 2. Litium) evt i kombinasjon med AP (f.eks Seroquel). Unngå antidepressiva.

Takk for svar. Har prøvd seroquel i høyere dose også. Hvis lamictal ikke fungerer godt nok i kombinasjon med verken zyprexa eller seroquel, ville det vært mest logisk å bytte stemningsstabiliserende eller prøve flere antipsykotika? 

Anonymkode: c7495...6f2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...