Gå til innhold

Mange koronaledige sliter

Anbefalte innlegg

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/mange-coronaledige-sliter/ar-BB192gSQ?li=BBr5A5g

Én av fem som ikke er i arbeid som følge av korona, sier de har det dårlig psykisk.

Dette er en økning på 8 prosent sammenlignet med april, viser undersøkelsen utført av TV 2.

1.723 personer har svart på undersøkelsen, som har kartlagt hvordan folk har hatt det siden koronatiltakene ble innført i mars.

– Det er veldig belastende for alle å miste jobben og bli permittert. Du mister nettverket du vanligvis har på jobb, og du mister mye av hverdagsrutinen. Så det at man da kan bli både deprimert og lei seg, er helt naturlig, sier assisterende helsedirektør, Espen Rostrup Nakstad til TV 2.

Anonymkode: e9b51...4f2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456960-mange-koronaledige-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

– Det er veldig belastende for alle å miste jobben og bli permittert. Du mister nettverket du vanligvis har på jobb, og du mister mye av hverdagsrutinen. Så det at man da kan bli både deprimert og lei seg, er helt naturlig, sier assisterende helsedirektør, Espen Rostrup Nakstad til TV 2.

Anonymkode: e9b51...4f2

Ja, men igjen er det - som med også syke, uføretrygdede, ensomme osv. - opp til hver enkelt hva man velger å gjøre ut av situasjonen sin. Velger man å sette seg ned på ræva i sofaen, spise chips og sjokolade og se på TV ev. sammen med samboer som også er permittert dagen lang, forstår jeg særdeles godt at det går utover humøret pga. flere grunner - ikke bare at man ikke har en fast jobb å gå til.

Selv jobber jeg riktignok i turnus kun en og annen uke i året, men jeg har likevel et nettverk av kolleger, men disse har jeg nå ikke sett siden november i fjor pga. sykemelding og jeg kommer ikke til å se de ut dette året. Mitt humør har ikke blitt negativt påvirket av den grunn i hvert fall, og det tror jeg skyldes at jeg fyller dagene mine med så mye innhold at jeg ikke rekker å savne det jeg burde savne. Det er helt andre grunner til at jeg strever...

Carpe diem :)

Jeg tenker på økonomien til folk. Folk som har startet restauranter og barer. Folk som jobber i turistnæringen, folk som jobber i flybransjen, hotell osv. De har blitt permittert over natten. Mange må søke om avdragsfrihet på lån. Mange har ikke engang råd til ordentlig mat. Det er det verste aspektet for meg. Selv er jeg  på uføre, og slipper bekymre meg om akkurat den biten.

Håper økonomien tar seg opp når man får en vaksine. Jeg savner det normale. Selv om jeg selv ikke lider under min isolasjon, etter som jeg er introvert så det holder.

Anonymkode: e81c2...690

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...