Gå til innhold

Få igang melken igjen?


Gjest kaysa

Anbefalte innlegg

Gjest kaysa

Etter ett par uker uten å ha ammet barnet, er det noe håp om å få i gang melkeproduksjonen igjen? Jeg vil ikke slutte å gi barnet morsmelk enda, han er 10 mnd. Men av praktiske årsaker har han fått erstatning i ca to uker.

Skal jeg bare glemme det eller er det bare å kjøre på med pumpa? Han tar ikke brystet nå som han vet det er tomt, må vente til det er noe der igjen om vi får det i gang da. Jeg hadde store ambisjoner om å amme i ett par år og vil helst ikke gi slipp nå.

Jeg var bortreist uten ham fordi mannen til en venninne lå for døden og hun var høygravid uten noe særlig familie rundt seg. Så om det er slutt nå, hadde jeg jo gyldig grunn, men det er vemodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære kaysa. Prøv å legg barnet til brystet igjen, men vær forberedt på at barnet kan avvise det fordi det er gått en tid. Prøv å tilby ofte og la barnet finne frem selv, ikke press. Alternativet er å starte med å pumpe. Snakk om dette med dine nermeste rundt deg, slik at du får avlastning, støtte og hvile. Legg en plan for hvor lenge du vil prøve. Mange kvinner opplever at det tar en god stund før melkeproduksjonen er godt helt tilbake etter avsluttning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...