lellemor Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har en sønn på 5 år som jeg mistenker har ADD (konsentrasjons- og oppmerksomhetsprobelemer, lav toleranse for motgang - ikke hyperaktiv). Jeg har følt at noe er galt siden han var noen få måneder gammel. Men han er ikke alltid samme gutten. Så lenge han er hjemme "stemmer" symptomene hans, men i barnehagen sier de at han er helt normal! Leker fint og konsentrert, er sosial og innordner seg de andre. Fatter ikke at det er samme gutten - og DE fatter ikke hva JEG snakker om når jeg beskrever "hjemmegutten" vår. Jeg vet at gutten er trygg og glad i barnehagen, hjemme er han i stedet trygg og vanskelig.... Hvorfor? Kan bokstavbarn opptre ulikt på ulike arenaer - eller vil de ha problemer med å styre sine impulser uansett hvor de er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stina-72 Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Vi har også en sønn på fem som vi mistenker å være et bokstavbarn.Har alltid trodd at det har vært et eller annet.Han har gådt i barnehage siden han var ett,og jeg har alltid fått positive tilbakemeldinger derfra.Hjemme har han vært temmelig aktiv,mangler konsentrasjon,leker lite eller ingenting,alt skal skje straks og mange raserianfall hver dag.Men siste halve året har han vist sitt sanne jeg også i barnehagen.I fra å være snill og grei til tyrann på få uker.Personalet er fortvilet og endelig får vi hjelp!De har ikke trodd oss tidligere når vi fortalte om våre mistanker. Det er synd at det er barnehagens personale som skal avgjøre hvorvidt et barn skal utredes eller ikke.Det er vi foreldre som tross alt kjenner barnet best! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snevit Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Vi har en jente på 9 år som har hengt litt etter hun lekte lite med andre barn i bhg. hun fikk utsatt skole start men henger fortsatt etter de andre kan ikke bokstaver, tall.... Krev at barnehagen gjør noe det går ann å få de til å¨få PPt eller Bup til å observere ungene. HUSK DERE ER EKSPERTER PÅ DERES UNGE !!! ( jeg jobber selv i bhg.) Vår jente har en "maske" på Bhg/ skole / ute men slipper "masken" når hun kommer hjem da er hun sliten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snevit Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Vi har også en sønn på fem som vi mistenker å være et bokstavbarn.Har alltid trodd at det har vært et eller annet.Han har gådt i barnehage siden han var ett,og jeg har alltid fått positive tilbakemeldinger derfra.Hjemme har han vært temmelig aktiv,mangler konsentrasjon,leker lite eller ingenting,alt skal skje straks og mange raserianfall hver dag.Men siste halve året har han vist sitt sanne jeg også i barnehagen.I fra å være snill og grei til tyrann på få uker.Personalet er fortvilet og endelig får vi hjelp!De har ikke trodd oss tidligere når vi fortalte om våre mistanker. Det er synd at det er barnehagens personale som skal avgjøre hvorvidt et barn skal utredes eller ikke.Det er vi foreldre som tross alt kjenner barnet best! Det er helt vanlig at ungene er anerledes i bhg enn hjemme , det er tross alt hjemme de er trygge og tørr å vise sitt sanne jeg. STÅ PÅ HUSK AT DET ER DERES UNGE !!! KANSJE BHG ER ENIGE MED DERE HVIS DERE VIL AT PPT ELLER BUP SKAL KOMME Å OBSERVERE. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snevit Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Vi har en jente på 9 år som har hengt litt etter hun lekte lite med andre barn i bhg. hun fikk utsatt skole start men henger fortsatt etter de andre kan ikke bokstaver, tall.... Krev at barnehagen gjør noe det går ann å få de til å¨få PPt eller Bup til å observere ungene. HUSK DERE ER EKSPERTER PÅ DERES UNGE !!! ( jeg jobber selv i bhg.) Vår jente har en "maske" på Bhg/ skole / ute men slipper "masken" når hun kommer hjem da er hun sliten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hei. Du lurte på om sønnen din er bokstavbarn altid. Ja hvis han har en bokstavdiagnose, da er han bokstavbarn altid for han har jo da bokstavdiagnosen altid. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.