Gå til innhold

Konflikt - råd?

Anbefalte innlegg

I sommer tok min datter på 21 og hennes kjæreste over en leilighet. Han som bodde i leiligheten jobbet på Nordsjøen og skulle flytte 100 mil nordover. Han spurte de pent om de kunne ta over leiligheten med hans møbler og ting i og pakke tingene hans samt oppbevare det for han i 3 mnd., noe de sa ja til. 

Etter 6 mnd sa han at det ville komme en flyttebil, og han spurte om de kunne ordne alt. Dette skulle de få en gammel sofa og vaskemaskin som han egentlig skulle ha 1500,- for. De gjorde som han sa. 

Nå i ettertid krever han 1000 kr av de fordi han mener de har påført han ekstra flyttekostnader som følge av dårlig pakking. Flyttebilen har også tatt med seg en overmadrass som ikke tilhører han. Denne overmadrassen mener han også har påført han ekstra kostnader fordi han brukte en flyttebil som selger plass i bilen. 

Jeg sier til de at de må gi han et motkrav på alle timene de har brukt på vasking, pakking, rydding og bæring i tillegg til at han kan komme og hente det de fikk for jobben (sofaen og vaskemaskina). 

Datteren min er så lei seg. De gjorde så godt de kunne, og dette er takken. Han har plaget henne i hele helga. 

Hvordan ville dere løst dette?

Anonymkode: 06e5f...8de

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sommer tok min datter på 21 og hennes kjæreste over en leilighet. Han som bodde i leiligheten jobbet på Nordsjøen og skulle flytte 100 mil nordover. Han spurte de pent om de kunne ta over leiligheten med hans møbler og ting i og pakke tingene hans samt oppbevare det for han i 3 mnd., noe de sa ja til. 

Etter 6 mnd sa han at det ville komme en flyttebil, og han spurte om de kunne ordne alt. Dette skulle de få en gammel sofa og vaskemaskin som han egentlig skulle ha 1500,- for. De gjorde som han sa. 

Nå i ettertid krever han 1000 kr av de fordi han mener de har påført han ekstra flyttekostnader som følge av dårlig pakking. Flyttebilen har også tatt med seg en overmadrass som ikke tilhører han. Denne overmadrassen mener han også har påført han ekstra kostnader fordi han brukte en flyttebil som selger plass i bilen. 

Jeg sier til de at de må gi han et motkrav på alle timene de har brukt på vasking, pakking, rydding og bæring i tillegg til at han kan komme og hente det de fikk for jobben (sofaen og vaskemaskina). 

Datteren min er så lei seg. De gjorde så godt de kunne, og dette er takken. Han har plaget henne i hele helga. 

Kan høres ut som dette er en fyr som uansett kommer til å lage kvalme og bråk - det enkleste er sikkert å betale ham de 1000,- og håpe at han holder fred... Jeg sier ikke at det er riktig, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008609
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Kan høres ut som dette er en fyr som uansett kommer til å lage kvalme og bråk - det enkleste er sikkert å betale ham de 1000,- og håpe at han holder fred... Jeg sier ikke at det er riktig, men...

De har dårlig råd, de lever på sosial stønad.  Derfor prøver de å unngå det. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008610
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har dårlig råd, de lever på sosial stønad.  Derfor prøver de å unngå det. 

Det skjønner jeg, da må de bare sette hardt mot hardt som du sier. Han har jo ingenting han skulle ha sagt egentlig, han har tydeligvis hatt tingene stående der dobbelt så lenge som han sa i utgangspunktet og overlatt all jobben til dem. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008611
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det skjønner jeg, da må de bare sette hardt mot hardt som du sier. Han har jo ingenting han skulle ha sagt egentlig, han har tydeligvis hatt tingene stående der dobbelt så lenge som han sa i utgangspunktet og overlatt all jobben til dem. 

Ja, han har det. Han slapp veldig billig unna.. flytting er mye jobb, og jeg synes det han driver med er stygt gjort, han burde heller vært takknemlig og sett ting mellom fingrene. Han herser med dattera mi. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008612
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres helt urimelig ut, og det kan virke som en god idé å komme med et motkrav. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008616
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ekstra skrev:

Han høres helt urimelig ut, og det kan virke som en god idé å komme med et motkrav. 

Ja, det hele er bare helt utrolig. Han argumenterer t o m med at det er ene og alene hans fortjeneste at de fikk leiligheten (men det var flere på visning samme dag). 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457835-konflikt-r%C3%A5d/#findComment-4008637
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...