Gå til innhold

Leste nettopp om Asperger igjen da


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Og kom tilfeldigvis over en tråd på et annet forum der det skrives om Asperger. Foreldre som får sorgreaksjon når de får autistiske barn/Asperger, at mange ender ufør, ja alt negativt. Jeg karer ikke annet enn å hate meg selv for å være for svak. Hun som mobbet meg får ha mann og sex, jeg er ikke myndig nok for å velge de menn jeg vil. Dritt hjerne, den er så lav kvalitet. Feilvare, avføringshjerne. 
Skal skrive hatmelding til pappa snart. Er fra han jeg har dritten. Ingen av avkomma hans har klart seg bra. Var på så god vei men Asperger ødelegger all moroa hele tiden. Talentløst å ikke klare å komme seg fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Avføringshjerne altså. Jeg føler meg så maskulin 😕 folk tror sikkert jeg driver kjønnsskifte om de ikke kjenner meg, noe som ikke er gøy når man er kvinne. Føler at møkkahjernen gjør meg mer maskulin i bevegelser osv. Når kan jeg oppleve å være feminin slik som andre kvinner? Ser på hvor vellykkede de er, de der som har et sted å høre til, oppnår liksom karriere. Her går aspergern 💩 og drømmer ikke lenger om noe og jeg føler jeg må lære alt på nytt. Forelske er f.eks straffbart.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: e6ee4...e58

Hvorfor spør du? Synes sikkert skrivinga var barnslig men jeg ser meg og diagnosen så verdiløs. Ingen ønsker et barn med Asperger. Det er en lavstatus diagnose og mange med Asperger havner ofte utenfor. Den diagnosen ødelegger slektens fremtid. Her ble ting isåfall brutt. Her kommer ingen barn , eller et vanlig voksen menneske med utdannelse. Her kom det heller ei med litt ekstra utfordringer. Det har vært lyst mange ganger, men alltid må jeg tilbake til det gamle kjedelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det 90tallsbarn, men jeg synes innleggene dine driter på datteren min med samme diagnose som du har. Hun er definitivt ingen taper, og ikke har hun en dritthjerne for å nevne noe av det du pleier å lire ut av deg.  

Skjønner ikke hvorfor du får lov til å komme med så mange negative og fæle uttalelser om folk med Asperger og omtrent spamme forumene med drittprat om Asperger. Selv om du har det jævlig med din Asperger, så er det ikke sikkert at andre har det. 

Anonymkode: 166a9...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Og kom tilfeldigvis over en tråd på et annet forum der det skrives om Asperger. Foreldre som får sorgreaksjon når de får autistiske barn/Asperger, at mange ender ufør, ja alt negativt. Jeg karer ikke annet enn å hate meg selv for å være for svak. Hun som mobbet meg får ha mann og sex, jeg er ikke myndig nok for å velge de menn jeg vil. Dritt hjerne, den er så lav kvalitet. Feilvare, avføringshjerne. 
Skal skrive hatmelding til pappa snart. Er fra han jeg har dritten. Ingen av avkomma hans har klart seg bra. Var på så god vei men Asperger ødelegger all moroa hele tiden. Talentløst å ikke klare å komme seg fra. 

Kjenner da flere med asperger som ikke er umyndiggjort? Noen lever i par andre alene.

Hatmelding til din far bør du holde deg for god for. 

Hvor lenge skal du innta offerrollen? Hvor lenge skal du terpe på at du er ubrukelig? Om jeg gikk å fortalte meg selv at jeg var ubrukelig hver dag hadde jeg også trodd det.

Anonymkode: d799c...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du får lov til å komme med så mange negative og fæle uttalelser om folk med Asperger og omtrent spamme forumene med drittprat om Asperger. Selv om du har det jævlig med din Asperger, så er det ikke sikkert at andre har det. 

Anonymkode: 166a9...16c

Off topic, men har du spurt datteren din hvordan hun opplever livet ? Godt mulig hun har det jævlig uten å fortelle deg det for å skåne deg, sånn er det ihvertfall for meg... 

Sikkert noen med asperger som har fine liv, men tviler sterkt på at det er vanlig, i dagens samfunn...

Anonymkode: 29bff...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner da flere med asperger som ikke er umyndiggjort? Noen lever i par andre alene.

Hatmelding til din far bør du holde deg for god for. 

Hvor lenge skal du innta offerrollen? Hvor lenge skal du terpe på at du er ubrukelig? Om jeg gikk å fortalte meg selv at jeg var ubrukelig hver dag hadde jeg også trodd det.

Anonymkode: d799c...92f

Jeg kom tilfeldigvis i går over en tråd på et annet forum, der folk snakker dritt om diagnosen. Og det er da jeg igjen påminnes det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off topic, men har du spurt datteren din hvordan hun opplever livet ? Godt mulig hun har det jævlig uten å fortelle deg det for å skåne deg, sånn er det ihvertfall for meg... 

Sikkert noen med asperger som har fine liv, men tviler sterkt på at det er vanlig, i dagens samfunn...

Anonymkode: 29bff...a4e

Hun hadde utfordringer på skolen med mobbing. Nå er hun 27 år, har samboer på 3. året og mestrer en 50% stilling i jobbverdenen. Hun har fritidsinteresser og hobbyer og er aktivt med i en gruppe som møtes en gang i uken. Pga Korona-situasjonen møtes de for tiden på video i stedet. Hun trives med livet nå, og har det tipp topp i følge henne selv, men jeg ser også at hun trives og har det tipp topp med livet sitt. 

Så selvfølgelig går det fint an å ha et bra liv med Asperger! 

Anonymkode: 166a9...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off topic, men har du spurt datteren din hvordan hun opplever livet ? Godt mulig hun har det jævlig uten å fortelle deg det for å skåne deg, sånn er det ihvertfall for meg... 

Sikkert noen med asperger som har fine liv, men tviler sterkt på at det er vanlig, i dagens samfunn...

Anonymkode: 29bff...a4e

Nå står ikke Asperger skrevet i pannen på folk. Men hele tiden noen virker annerledes så tenker jeg det må være Asperger. Og blir like nedstemt hele tiden. Slik er jeg og liksom. 
Ser på broren min og. Vi er forskjellige men også like. Bare at jeg er mer våken når det kommer til hvordan det er for folk rundt meg. Jeg hjelper til, hilser til folk, jeg har blikkontakt osv. Jeg holder en fast døgnrytme, jeg trener litt for å ta vare på kroppen, jeg gjør det jeg kan for å hjelpe miljøet. Jeg vil ha venner.
Broren min er fornøyd så lenge han har mat og PC. Ensporet kost, spiser så og si bare det samme hele tiden. Drikker bare brus og saft.m fordi vann smaker ingenting og er kjedelig. Sover mens andre er oppe, står opp litt før andre legger seg. Gjør ikke annet enn å sitte og stirre i PC skjermen. Kan sove i klærne han bruker dagen etter... 

Jeg skulle jo ønske vi var som andre. Vi hadde hatt familie og jobb nå om vi var vanlige. I stedet blir han den vi andre søsken kommer til å ringe for å få bekreftet at han ikke råtner i leiligheten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med 90tallsbarn her altså. Asperger er en jævla drittdiagnose. Ødelegger alt. Ikke kan man ha kjæreste med den diagnosen fordi man ikke forstår de sosiale kodene og ikke kan man ha venner heller. 

Anonymkode: 1627a...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde utfordringer på skolen med mobbing. Nå er hun 27 år, har samboer på 3. året og mestrer en 50% stilling i jobbverdenen. Hun har fritidsinteresser og hobbyer og er aktivt med i en gruppe som møtes en gang i uken. Pga Korona-situasjonen møtes de for tiden på video i stedet. Hun trives med livet nå, og har det tipp topp i følge henne selv, men jeg ser også at hun trives og har det tipp topp med livet sitt. 

Så selvfølgelig går det fint an å ha et bra liv med Asperger! 

Anonymkode: 166a9...16c

Selvfølgelig hadde hun det med Asperger. Jeg også hadde det, men ser nå ned på mobberne. Jeg er friskere enn de fleste av de. De har da fått det ene og det andre men nå vet ikke jeg navnet på alle sykdommene. Tenker at jeg må ha vært jævla svak siden jeg lot meg tråkke på av de der. Hadde jeg visst bedre den tiden skulle jeg vært mer narsissistisk og psykopat, for det straffer seg bare dersom man tar til seg kritikk og tar innover seg det vonde... ville bare bli godkjent av andre, gruet meg på skolen, følte jeg måtte passe meg hele tiden så jeg ikke provoserte dem osv. Men jeg ser nå ikke hvorfor jeg skulle være så redd for dem. Forbanna nekene
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en møkkadiagnose ja. Man får bare gjøre det beste ut av det. Selv om det er et meningsløst liv i ensomhet.

Anonymkode: 7c6da...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en møkkadiagnose ja. Man får bare gjøre det beste ut av det. Selv om det er et meningsløst liv i ensomhet.

Anonymkode: 7c6da...eb3

Jeg gidder ikke. Eneste målet mitt i livet er å bli det jeg vil. Hvorfor sette seg ned og bare ha som ambisjon å gå på nav og sitte hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med 90tallsbarn her altså. Asperger er en jævla drittdiagnose. Ødelegger alt. Ikke kan man ha kjæreste med den diagnosen fordi man ikke forstår de sosiale kodene og ikke kan man ha venner heller. 

Anonymkode: 1627a...424

Har nok med alvorlighetsgrad å gjøre. Men det er ingen regel på at Asperger ødelegger alt. Datteren min har hatt kjærester og nå er hun samboer. Har en god venn også. Og den foreningen hun er med i for fritidsinteresser. 

Anonymkode: 166a9...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nok med alvorlighetsgrad å gjøre. Men det er ingen regel på at Asperger ødelegger alt. Datteren min har hatt kjærester og nå er hun samboer. Har en god venn også. Og den foreningen hun er med i for fritidsinteresser. 

Anonymkode: 166a9...16c

Tenker hun har en veldig lett variant.

Anonymkode: 7c6da...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nok med alvorlighetsgrad å gjøre. Men det er ingen regel på at Asperger ødelegger alt. Datteren min har hatt kjærester og nå er hun samboer. Har en god venn også. Og den foreningen hun er med i for fritidsinteresser. 

Anonymkode: 166a9...16c

Men i vår verden er det ikke alltid det er noe som heter grad. Jeg forstår jo at det er grader av ting, og at det kan angripe på forskjellige områder. For min del er det det at jeg stuper rett ned i detaljene som er problemet, så jeg mister det store bildet. I tillegg til at jeg sliter litt med å få interesse for andre mennesker og jeg liker meg best i trygge roller..altså på jobb eller noe. Men jeg har interesse for samfunnet, hvordan ting er rundt meg osv. 
Mens andre er helt bortreist når det kommer til hvordan det er rundt seg. Altså, sitter med pcn og sitter der og sover også, bruker ikke seng 😛 

Men når jeg er i mitt verste humør heter det ikke grad. Det blir mer enten har man diagnosen enten har man ikke. Så da må jeg jo være retard...liksom

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på alderen din jeg da. Kommer seg nok når du blir eldre og ikke ser "asperger" i alt som er negativt og bruker det som en unnskyldning for alt. Det er mange skjebner rundt om, mange diagnoser. Av og til kan det være lurt å sette ting i perspektiv. 

Anonymkode: e6ee4...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde seriøst slutte å lese om asperger. Det er neppe asperger som begrenser ditt utvalg av menn. Tror de fleste skygger unna ei som omtaler sin egen hjerne som avføringshjerne. Og nei, du er ikke retard. 

Hvor du og ab 424 har fått det ifra at man ikke kan ha kjæreste eller venner når man har asperger, fatter jeg ikke. Man får ikke venner eller kjæreste med den innstillingen, det kan jeg si ganske sikkert. Men det finnes faktisk folk der ute som ikke bryr seg om at du er litt sosialt klønete. Du må skille litt på kan og vil. Jeg kan ha kjæreste, men jeg vil ikke ha det. Jeg kan velge å si at jeg ikke kan ha kjæreste fordi jeg ikke orker å bo sammen med en annen person og at jeg ikke klarer tilpasse meg. Men hadde jeg virkelig ønsket å bo med en annen person, hadde nok tilpasningen gått langt bedre. Men jeg liker best å være alene, og da passer det dårlig med kjæreste. Du kan få deg kjæreste, spørsmålet er om du er villig til å ofre noe for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Trine skrev:

Du burde seriøst slutte å lese om asperger. Det er neppe asperger som begrenser ditt utvalg av menn. Tror de fleste skygger unna ei som omtaler sin egen hjerne som avføringshjerne. Og nei, du er ikke retard. 

Hvor du og ab 424 har fått det ifra at man ikke kan ha kjæreste eller venner når man har asperger, fatter jeg ikke. Man får ikke venner eller kjæreste med den innstillingen, det kan jeg si ganske sikkert. Men det finnes faktisk folk der ute som ikke bryr seg om at du er litt sosialt klønete. Du må skille litt på kan og vil. Jeg kan ha kjæreste, men jeg vil ikke ha det. Jeg kan velge å si at jeg ikke kan ha kjæreste fordi jeg ikke orker å bo sammen med en annen person og at jeg ikke klarer tilpasse meg. Men hadde jeg virkelig ønsket å bo med en annen person, hadde nok tilpasningen gått langt bedre. Men jeg liker best å være alene, og da passer det dårlig med kjæreste. Du kan få deg kjæreste, spørsmålet er om du er villig til å ofre noe for det. 

Det er mye lettere for en kvinne å finne seg partner.

Anonymkode: 7c6da...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...