Gå til innhold

Leste nettopp om Asperger igjen da


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

Avføringshjerne 😂 men ja det stemmer nok. Min hjerne er som en stor bæsj sitter fast inni hjernen og holder på å sprenge av for mye inntrykk

Anonymkode: 1627a...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at asperger er en drittdiagnose. Det er helt umulig å leve opp til folks forventninger, og man blir slått i bakken gang på gang. 

Anonymkode: ee680...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Enig i at asperger er en drittdiagnose. Det er helt umulig å leve opp til folks forventninger, og man blir slått i bakken gang på gang. 

Anonymkode: ee680...39c

80-90% er uføre. 60% har tildels alvorlige psykiske diagnoser i tillegg. Det sier sitt.

Anonymkode: c2474...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at asperger er en drittdiagnose. Det er helt umulig å leve opp til folks forventninger, og man blir slått i bakken gang på gang. 

Anonymkode: ee680...39c

Fordi man er svak kanskje? Jeg tar det isåfall slik. At jeg ble tråkket på den tiden jeg ble forteller sitt. 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

80-90% er uføre. 60% har tildels alvorlige psykiske diagnoser i tillegg. Det sier sitt.

Anonymkode: c2474...a01

Lurer på om jeg har feil diagnose. Jeg har ikke som ambisjon å bli uføre. Men jeg har ingenting imot å få støtte/uføre om sumen kan bli 600.000 i året da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Fordi man er svak kanskje? Jeg tar det isåfall slik. At jeg ble tråkket på den tiden jeg ble forteller sitt. 

Lurer på om jeg har feil diagnose. Jeg har ikke som ambisjon å bli uføre. Men jeg har ingenting imot å få støtte/uføre om sumen kan bli 600.000 i året da :) 

Tror du aspies har som ambisjon om å bli uføre?

Anonymkode: 7c6da...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du aspies har som ambisjon om å bli uføre?

Anonymkode: 7c6da...eb3

Vet ikke. Noen er så i egen verden at de er glade så lenge de har en PC og mat. Om de ikke har, kan de vel kanskje bare finne noe de kan mestre? Jeg kan ikke snakke for alle andre. Jeg vet hva jeg ønsker, andre aspies har andre ønsker. Men hvis sosial klossethet er hinderet så vet jeg ikke hvorfor de ønsker sosiale jobber. Så en mann en gang som fikk opplæring av ei på kanskje 24. Han må ha vært i 40 årene. Han virket så usikker. Jeg tenkte dette kanskje kan være Asperger. Når man blir litt barnslig for alderen osv. Men det kan ha vært noe annet...

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg sier det 90tallsbarn, men jeg synes innleggene dine driter på datteren min med samme diagnose som du har. Hun er definitivt ingen taper, og ikke har hun en dritthjerne for å nevne noe av det du pleier å lire ut av deg.  

Skjønner ikke hvorfor du får lov til å komme med så mange negative og fæle uttalelser om folk med Asperger og omtrent spamme forumene med drittprat om Asperger. Selv om du har det jævlig med din Asperger, så er det ikke sikkert at andre har det. 

Anonymkode: 166a9...16c

Tusen takk. Jeg har også en datter med Asperger og blir nesten litt skremt av disse innleggene. Godt å høre det du skriver. 

Anonymkode: a01f5...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med 90tallsbarn her altså. Asperger er en jævla drittdiagnose. Ødelegger alt. Ikke kan man ha kjæreste med den diagnosen fordi man ikke forstår de sosiale kodene og ikke kan man ha venner heller. 

Anonymkode: 1627a...424

Jeg har vært på dette forumet lenge men alt dette nedlatende snakket om Asperger går sånn inn på meg at jeg vurderer å ta en pause. 

Anonymkode: a01f5...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Vet ikke. Noen er så i egen verden at de er glade så lenge de har en PC og mat. Om de ikke har, kan de vel kanskje bare finne noe de kan mestre? 

 

Nå er du bare naiv.

Anonymkode: 7c6da...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Jeg har også en datter med Asperger og blir nesten litt skremt av disse innleggene. Godt å høre det du skriver. 

Anonymkode: a01f5...643

Ta dere en tur inn på kvinneguiden forum. «Autist. Flere barn?» tror jeg tråden heter. Ikke gammel. Der skriver de at de fleste foreldre sørger over at barna får slike diagnoser. I tillegg så skriver folk at hvis du først har fått et barn med Asperger/autisme er det stor sjanse for at også neste får det. Og noen foreldre skrev at de valgte å ikke få et barn til da autismebarnet krever for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ta dere en tur inn på kvinneguiden forum. 

Flesteparten på kvinneguiden er enten troll eller idioter, noen begge deler. Ville ikke basert meg mye på hva de skriver der, ikke lest tråden altså bare på generelt grunnlag :) 

Anonymkode: 29bff...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flesteparten på kvinneguiden er enten troll eller idioter, noen begge deler. Ville ikke basert meg mye på hva de skriver der, ikke lest tråden altså bare på generelt grunnlag :) 

Anonymkode: 29bff...a4e

Her da? Har funnet ut at det er en del av de samme folka på alle forumene dessverre. Men er forskjeller. Her er det mindre liv og mer. Psykologen min sa igår at forum bør man begrense da det er for mye uvitent folk, feilinfo, dårlige hensikter og andre som sliter son vil dra andre ned.. så jeg vurderer å slette meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ta dere en tur inn på kvinneguiden forum. «Autist. Flere barn?» tror jeg tråden heter. Ikke gammel. Der skriver de at de fleste foreldre sørger over at barna får slike diagnoser. I tillegg så skriver folk at hvis du først har fått et barn med Asperger/autisme er det stor sjanse for at også neste får det. Og noen foreldre skrev at de valgte å ikke få et barn til da autismebarnet krever for mye. 

Dette er farlig generalisering av mennesker. Dessuten er det veldig mange grader av autisme. Jeg kjenner folk med Asperger som lever tilnærmet normale liv. Du måå slutte å mate deg med slikt negativt tull. Din verdi er den samme uansett hvilken diagnose du har. Jeg har et barn som er psykisk utviklingshemmet og jeg sørget da hun fikk diagnosen men jeg elsket henne over alt og kunne ikke vært henne foruten . Men jeg skulle ønske at hun hadde sluppet denne diagnosen for hennes egen skyld og de utfordringene det gir. Da jeg også fikk er barn med Asperger hadde jeg ikke samme sorgreaksjonen fordi hun har normal inteligens og større muligheter tross alt. 

Anonymkode: a01f5...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på dette forumet lenge men alt dette nedlatende snakket om Asperger går sånn inn på meg at jeg vurderer å ta en pause. 

Anonymkode: a01f5...643

For min del skriver jeg jo på psykiatri nettopp av den grunn - at jeg opplever at syndromet ødelegger for meg, og jeg hater at jeg har det. Jeg har andre diagnoser som bunner ut i aspergeren, og jeg vet ikke hvordan jeg kan takle livet. Hvor mener du vi kan skrive om ikke på psykiatri? Hvis jeg hadde sagt at depresjon er en drittdiagnose, ville du vært uenig med meg da og ment at det er nedlatende å si? Det er ingen av oss som er her som kan snakke på vegne av alle, hverken andre aspergere eller andre. Det tenker jeg ligger litt implisitt i innleggene. 

 

 

Anonymkode: ee680...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er farlig generalisering av mennesker. Dessuten er det veldig mange grader av autisme. Jeg kjenner folk med Asperger som lever tilnærmet normale liv. Du måå slutte å mate deg med slikt negativt tull. Din verdi er den samme uansett hvilken diagnose du har. Jeg har et barn som er psykisk utviklingshemmet og jeg sørget da hun fikk diagnosen men jeg elsket henne over alt og kunne ikke vært henne foruten . Men jeg skulle ønske at hun hadde sluppet denne diagnosen for hennes egen skyld og de utfordringene det gir. Da jeg også fikk er barn med Asperger hadde jeg ikke samme sorgreaksjonen fordi hun har normal inteligens og større muligheter tross alt. 

Anonymkode: a01f5...643

Leste du tråden ? Eller er det meg du sikter til som generaliserer? Men ja.. vurderer slettibng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Greia er at jeg gjerne ikke orker å slippe folk for tett på samme tid som jeg blir såret av at jeg ikke får like mye respons. Det er aldri noen som skriver at de savner meg. Jeg har vært mange steder og flyttet mye men jeg fikk ikke noe varig vennskap noen av stedene. Men kanskje jeg er i det lavere sjikt da.. ikke noe interessant. Hvor starter man om man ikke har så mange? Om man ikke har særlig venner. Ikke har utdannelse? Jeg har generell studiekompetanse, men middelmådige karakterer. Men ser ikke hva jeg skal studere til, hvor jeg skal bo osv. Jeg fant det jeg mest ville etter mye leting i livet men da dalet gleden sakte men sikkert igjen.

Men så lurer jeg også på om det er litt bestemt hva vi tiltrekker oss. Jeg er tydelgivis slik «små steder» menneske og har ikke så mange folk rundt meg. Og så har det alltid vært veldig «tilbake til det kjedelige». Før var drømmen å bare flytte til en liten by ca 1 t kjøring fra mitt hjemsted, når jeg ble 18 ble Oslo drømmen. Men det skjedde liksom aldri, før det bare la seg til rette. Fikk kjempe fint sted å leie og jobb også. Så fant jeg trivsel og motivasjon men jeg følte at dette ikke var fremtiden. Deretter så gikk jeg for noe som var fullt mulig, men så var det liksom noe med meg. Litt hun som ikke kjenner så mange, jeg var veldig redd når jeg skulle møte et nytt sted og ikke kjenne noen osv. 
Men jeg følte meg hjemme til trodd for at det ikke var en dans på roser. Men det ble ødelagt og så ble det tilbake til start igjen. Nå vet jeg ikke hva jeg vil liksom... 

Studere i utlandet? Absolutt men ikke så realistisk tror jeg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å uttale seg om seg selv og om andre, og jeg synes faktisk at man burde kunne si at man synes ikke eget liv er et godt og verdig liv på grunn av en funksjonsnedsettelse(så kan det dessverre hende at andre tolker det som om man mener det samme gjelder dem...)
Aspergerdiagnosen blir noen ganger romantisert både av fagfolk og diagnostiserte, som noe som "bare gjør deg ekstra spesiell", og det må være lov å være ærlig om at det for en del innebærer ganske store utfordringer.  

Anonymkode: 11931...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man på dette forumet få lov til å fortelle hvordan man har det. Og det gjør meg svært vondt å høre hva mange med Asperger strever med. Spesielt når jeg har barn med diagnose.  Men det er stor forskjell på å fortelle hvordan en selv har det enn å hele tiden snakke om at dette er slik de med Asperger har det. Selv om det er noen fellestrekk er hvert menneske ulikt og har ulike grader av diagnosen. Jeg opplever det slik at flere på forumet her på en måte forakter seg selv og diagnosen. De snakker nedlatende om seg selv og diagnosen. Og det kan da oppleves at de forakter og snakker nedlatende om alle med denne diagnosen. Det er ikke så greit. Så det jeg prøver å si er at det er lov å uttrykke sine vanskelige følelse og opplevelser men tenk litt igjennom hvordan du selv fremstiller de med Asperger. 

Anonymkode: a01f5...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Jeg har også en datter med Asperger og blir nesten litt skremt av disse innleggene. Godt å høre det du skriver. 

Anonymkode: a01f5...643

Jeg har i alle fall funnet ut at aspergere er like forskjellige som andre. Kansje mer forskjellige til og med. Jeg tviler på at du vil forstå din datter bedre av å lese de verste utblåsningene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg har i alle fall funnet ut at aspergere er like forskjellige som andre. Kansje mer forskjellige til og med. Jeg tviler på at du vil forstå din datter bedre av å lese de verste utblåsningene her.

Grunnen til at jeg er litt mer mottakelig for andre sine meninger er nok fordi min datter nettopp har fått diagnosen. Har enda mye å lære. 

Anonymkode: a01f5...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...