Gå til innhold

Frisk med leponex

Anbefalte innlegg

Først hadde jeg diagnosen bipolar rapid cycling men ble bra med litium i seks år

så var det slurv med medisin og jeg fikk manisk psykose 

så fikk jeg kaos i hjernemassen i 8 år og kontakten min i psykiatrien sier det er taktile hallusinasjoner 

så fikk jeg diagnosen uspesifisert schizoaffektiv og har blitt frisk med leponex. Før leponex gikk jeg på abilify og cisordinol depot, men ble visstnok veldig psykotisk da. Ble innlagt og satt på leponex 

Er det sannsynlig at schizoaffektiv lidelsen stemmer når man blir Frisk med leponex? Man er ikke lenger bipolar? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458268-frisk-med-leponex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er viktig å si at Abilify ikke er en medisin for alle. Teorien med en slags normalisering av stimuleringen av ulike deler av hjernen er god, men med tiden har det kommet holdepunkter for at den stimulerende effekten av Abilify er sterkere enn først forventet. Av denne grunn har det kommet nye medisiner med samme virkemåte, men svakere stimulerende effekt (f.eks brekspiprazol og cariprazin). 

Pappa prøvde Abilify og det var total katastrofe, han har aldri vært så psykotisk som da. For noen er Abilify en kjempefin medisin, men det er gjerne for de som har aller sterkest dopaminstimulering og er minst sensitive for det. Det virker jo som du er veldig sensitiv, ut fra hvordan ting har påvirket seg.

Leponex har også en fin stemningsstabiliserende effekt. Spørsmålet ditt er jo vanskelig å svare på, men kommer vel litt an på hvorvidt du bare har vært psykotisk i maniske eller depressive perioder? Har du vært psykotisk med nøytralt stemningsleie er vel schizoaffektiv mer riktig? Tror jeg? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458268-frisk-med-leponex/#findComment-4012849
Del på andre sider

31 minutter siden, ISW skrev:

Har du vært psykotisk med nøytralt stemningsleie er vel schizoaffektiv mer riktig? Tror jeg? 

Ja jeg var visstnok veldig psykotisk til slutt uten mani og depresjon 

Lurte på om bipolaren hadde brent ut 

men hvis leponex er stemningsstabiliserende forklarer det jo litt! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458268-frisk-med-leponex/#findComment-4012855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...