Gå til innhold

Medisiner, skal det være slik?

Anbefalte innlegg

Legen sa at det er lurt å ta 1 ukes pause av og til fra medisiner for å se om evt bivirkninger kan avta. Men er ikke medisiner til for å hjelpe? 
Jeg bruker medisin mot ADD og det funket veldig bra første tiden. 
Nå virker den som den skal 2 timer, med at jeg kjenner at jeg blir motivert for å møte dagen. deretter er jeg bare generelt urolig. Alt oppleves som mas. Jeg kan oppleve at alt jeg driver med bare mister mening. 
Har latt være å ta for noen mnd siden også, og da var den generelle uroen redusert, men jeg var også mer flat. Kjente ikke spesielt motivasjon hele dagen. Mye mer blir liksom litt kjedelig. 

Er det slik medisin skal virke? At den virker bra første månedene og så skal man føle seg bedre når man lar være etter en stund? 

Anonymkode: efbdf...9e5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/458279-medisiner-skal-det-v%C3%A6re-slik/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det er mye som taler for at psykiatriske medisiner virker som andre rusmidler. Det vil si at hjernen bygger opp en tolleranse og så vil det være behov for høyere dose for å få samme effekt. Når man slutter vil noen oppleve å føle seg værre enn da de begynte. Hvis du klarer å takle livet uten er det det beste eller bruke i lavest mulig dose ved behov (men være forberedt på at det er tøft når det går ut av kroppen). Jeg baserer meg på egne erfaringer med antidepressiva og boka jeg ble anbefalt av psykiateren min: https://www.norli.no/psykiatriske-legemidler

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...