Gå til innhold

Å bygge opp selvbildet på nytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg er dårllgere enn andre fordi jeg har så mye grums i min personlighet. Det er enkelte ting jeg takler veldig dårlig, og i helga gikk jeg på en storsmell som jeg nå sliter med ettevirkningene av. Jeg føler at noen avskyr meg. Jeg føler meg fæl, en person som er vanskelig å like og er til bry fordi jeg er som jeg er og ikke takler enkelte ting. Jeg ødelegger for meg selv. 
Jeg ble helt nedbrutt i helga, og prøver nå å reise meg igjen. Men tanken på at jeg er verre enn jeg selv har tenkt er veldig tung, og det er også sårt at jeg har mistet ting som betydde mye for meg. 
Jeg skal jobbe for å endre meg, men jeg skulle ønske jeg mestret tankene som nedvurder meg selv enda mer enn jeg allerede gjør. Er det noe jeg kan gjøre ned dette utenom å jobbe for å endre meg? Det er så synd, for dette river også ned en annen god utvikling som jeg har jobba med. Jeg har jobbet for å endre selvbildet mitt, nå er jeg omtrent tilbake på start igjen. Alt dreier seg liksom om hvor fæl osv jeg er, og hvor mye bedre andre er enn meg fordi de ikke er som meg. 

Anonymkode: b6176...801

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet

Vanskelig å si når du ikke forteller hvorfor du føler deg dårlig. Er det andre eller er det ting du selv roter deg opp i?

Likevel så kan jeg si jeg har det som deg. Jeg tenker bare at vi må ha psykopater og narsissister som forbilder (ikke starte med kriminalitet og drepe folk såklart) men få litt samme måte å gjøre ting på. 

Slike som oss, som nærmest er født med lavt selvbilde er lette offer for mange her i verden. De bruker hersketeknikker så vi skal tro det er oss det er noe feil med. Så lenge du holder deg på ditt lave nivå så kan de la deg være. Det er når du evt blir en trussel, det viser seg at du kan være flinkere i noen til noe at de begynner med den der «du er slem mot andre fordi du ....»
«du tror du er så mye bedre enn andre! Jævla narsissist!»   Så får du dårlig samvittighet og kryper tilbake der du fikk beskjed om at du hører hjemme. 

Vi må nok bare bli litt mer slemme rett og slett. Er vi snille og setter andre først går de forbi uten å se vår vei. Så får de bare bare skrike og gråte så mye de vil for hvor stygge vi er mot dem når vi «tar fra» dem noe.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg er dårllgere enn andre fordi jeg har så mye grums i min personlighet. Det er enkelte ting jeg takler veldig dårlig, og i helga gikk jeg på en storsmell som jeg nå sliter med ettevirkningene av. Jeg føler at noen avskyr meg. Jeg føler meg fæl, en person som er vanskelig å like og er til bry fordi jeg er som jeg er og ikke takler enkelte ting. Jeg ødelegger for meg selv. 
Jeg ble helt nedbrutt i helga, og prøver nå å reise meg igjen. Men tanken på at jeg er verre enn jeg selv har tenkt er veldig tung, og det er også sårt at jeg har mistet ting som betydde mye for meg. 
Jeg skal jobbe for å endre meg, men jeg skulle ønske jeg mestret tankene som nedvurder meg selv enda mer enn jeg allerede gjør. Er det noe jeg kan gjøre ned dette utenom å jobbe for å endre meg? Det er så synd, for dette river også ned en annen god utvikling som jeg har jobba med. Jeg har jobbet for å endre selvbildet mitt, nå er jeg omtrent tilbake på start igjen. Alt dreier seg liksom om hvor fæl osv jeg er, og hvor mye bedre andre er enn meg fordi de ikke er som meg. 

Anonymkode: b6176...801

Kanskje du skal bytte ut ord som -  avskyr- . Jeg har i løpet av hele mitt liv (har levd lenge) aldri opplevd at noen mennesker har AVSKYDD meg. Derimot finnes dem som ikke LIKER meg. Å ikke like er veldig mye mildere enn å AVSKY noen og dermed greiere å forholde seg til .

Synes også det er rart at du ser på deg selv som om du må bygge opp og endre alt ved deg , det trenger du ikke. Du kan heller jobbe med å bli mer tøyelig, som et siv som bøyer seg, enn å tenke at du  knekker av på midten ved hver minste motgang 🙂 

Anonymkode: c0975...6d8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...