Gå til innhold

På rehabilitering men takler ikke det sosiale

Anbefalte innlegg

Jeg er på rehabilitering for overvekt på et senter, og har havnet i en gruppe. Det er bare damer. Takler ikke det sosiale, og i dag har jeg uteblitt fra både frokost og lunsj fordi jeg får så mye angst ved å spise med dem. Og spisesalen er stor, med mange folk. Min gruppe har eget bord. Jeg føler meg så ensom og forlatt. Og nå føler jeg at de andre holder meg utenfor. Jeg har unnvikende pf bl.a. 

Har trent hardt i flere timer uten næring i kroppen. Har sovet max 2 timer i natt. Under treningen i sted fikk jeg panikkangst.

Nå er det middag og jeg gruer meg, men må få i meg mat.

Noen ideer til hvordan takle dette? Er så stressa at jeg knapt hører hva de snakker om. Føler meg som en outsider, er helt lost her, et godt stykke hjemnefra. 

Anonymkode: 0eb32...e36

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på rehabilitering for overvekt på et senter, og har havnet i en gruppe. Det er bare damer. Takler ikke det sosiale, og i dag har jeg uteblitt fra både frokost og lunsj fordi jeg får så mye angst ved å spise med dem. Og spisesalen er stor, med mange folk. Min gruppe har eget bord. Jeg føler meg så ensom og forlatt. Og nå føler jeg at de andre holder meg utenfor. Jeg har unnvikende pf bl.a. 

Har trent hardt i flere timer uten næring i kroppen. Har sovet max 2 timer i natt. Under treningen i sted fikk jeg panikkangst.

Nå er det middag og jeg gruer meg, men må få i meg mat.

Noen ideer til hvordan takle dette? Er så stressa at jeg knapt hører hva de snakker om. Føler meg som en outsider, er helt lost her, et godt stykke hjemnefra. 

Ta tak i det, få hjelp til å håndtere det. Snakk med pleiere, snakk med damene i gjengen. Forklar at du strever litt med det sosiale og at du er litt utrygg når det er mange i matsalen.

Anonymkode: 6edf5...b3c

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta tak i det, få hjelp til å håndtere det. Snakk med pleiere, snakk med damene i gjengen. Forklar at du strever litt med det sosiale og at du er litt utrygg når det er mange i matsalen.

Anonymkode: 6edf5...b3c

Begynner å skjønne at mange av de andre også strever. Så sa til dem at jeg fikk angstanfall i sted. Flere kunne kjenne seg igjen...men likevel føler jeg at de ler bak ryggen min. Jeg sliter mye med at jeg er paranoid.. snakka med legen om dette i sted. Selvfølelsen er visst på bånn.

2 minutter siden, kupton skrev:

Hva kan skje ( som du er så redd for) ?

Føler meg som en stor flopp. Redd de skal le av meg og latterliggjøre meg. Jeg er på bånn, innrømmer det..og føler meg veldig alene på denne plassen. Men nå er jeg vel litt for negativ. 

Jeg har selv vært på et lignende sted, høres nesten ut som det samme stedet. Er det i Agder? Konkret vil jeg si at alle sliter med sine ting. Ingen legger merke til om du er stille og fokuserer på å spise maten din og så raskt gå. Det andre er å snakke med noen. Snakk med gruppelederen din, eller noen andre. Be om hjelp. Om det er på Evje kan du be om å snakke med Tønnes. 

har du vært der lenge? Det går seg til og gruppen blir mer og mer trygge på hverandre og kjent. Gi det tid og fokuserer på et og et måltid, en og en vanskelig ting.

Anonymkode: b343c...31d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...