Gå til innhold

Å fortjene kred

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, frosken skrev:

Noen mennesker har større behov for oppmerksomhet og anerkjennelse enn andre.  Av og til merker man at noen nærmest "krever" ros og anerkjennelse. I slike situasjoner kan det noen ganger være fristende å unnlate å gi vedkommende det de krever. 

Du mener at jeg er en av dem?

Anonymkode: 960bf...1b8

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke noe på. Ingen vet nicket mitt når jeg skriver anonymt. Ikke alle. Noen kan kanskje gjette.

Anonymkode: 4764e...178

Ikke vær naiv!;) Det er lett å vite hvem som skjuler seg bak anonym på gr av skrivestil og innhold. 

Anonymkode: 4ebd3...d06

På 9.12.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Fortjener det at man trosser en ekstrem stor angst og gjør noe som er stort for en kred av andre når man forteller om det? Eller er det unormalt å håpe på kred for det når man gjør noe som er stort for en? Skal man liksom klare seg uten kred, er det sånn livet er? Eller er det sånn at noen er så godt likt at de får kred for alt uansett hva de gjør, at det er personavhengig? Jeg er vant til at andre får kred for alt de gjør, både stort og smått, og føler derfor at det jeg gjør ikke er bra nok. Jeg vet ikke. Føler vel det er personavhengig. Bllr så lei meg når jeg tror at nå får jeg kred når jeg forteller om noe skikkelg stort jeg har gjort, og så får jeg ikke et eneste ord.. men jeg vet at andre ville fått det. 

Jeg ser at noen mennesker får utrolig mye anerkjennelse, mens andre får ingenting. Kan det ha noe med hvem man omgås? Miljøet man er i? Negative og sutrete folk så er aldri noe eller noen bra nok og de finner feil som ikke eksisterer. Disse menneskene er også de som aldri gir komplimenter og eller kred til andre, men krever. Også har vi de som er støttende, positive, ser og lytter til andre. 

Anonymkode: 685cf...86a

På 10.12.2020 den 6.01, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette handler om at de populære som tør å stikke seg frem blir sett og derfor får den som ikke er i den kategorien ikke det samme. Sånn har det iallefall vært siden jeg var liten. Det har alltid vært sårt for meg å se på at andre fikk det jeg også ønsket meg. Ingen fortalte meg at jeg var bra nok. Ikke en gang mine foreldre som aldri sa de var glad i meg en gang :( 

Ja, det handler nok litt om å tørre å stikke seg frem litt så man blir sett. Folk er mest opptatt av de man kjenner.

Jeg tror ikke du eller jeg klarer å forandre på det, men jeg har noen ganger tenkt det er synd for forumet at anonyme innlegg blir oversett. 

Annonse

1 time siden, Grendel skrev:

Ja, det handler nok litt om å tørre å stikke seg frem litt så man blir sett. Folk er mest opptatt av de man kjenner.

Jeg tror ikke du eller jeg klarer å forandre på det, men jeg har noen ganger tenkt det er synd for forumet at anonyme innlegg blir oversett. 

Du har nok rett i det tror jeg. Jeg føler også at det har noe med hvordan man er. Noen er bedre enn andre og blir satt pris på. 

På 11.12.2020 den 8.12, Grendel skrev:

Jeg leser alles innlegg med like stor interesse, enten de er fra anonyme eller med brukernavn, og for meg er det det viktigste hva vedkommende skriver og mener - og kanskje også oppfører seg generelt i tråden - og ikke først og fremst hva vedkommende heter. Om en person svarer frekt, nedlatende eller spydig, farger jo det vedkommendes innlegg i resten av tråden, og dersom det er en med brukernavn som utmerker seg i en eller annen retning positivt eller negativt, farges jo innlegget jeg leser litt av det jeg vet om vedkommende fra tidligere innlegg.

I en tråd for et par år siden, skrev jeg at jeg vektla svar fra brukere med brukernavn mer enn anonyme brukere. Da vet jeg at det var én som ble såret og ga meg et ærlig svar om at h*n hadde forsøkt å gi meg gode svar og brukt mye tid på det. Det svaret endret min holdning til akkurat det og jeg ønsker gjerne å trekke tilbake den påstanden. Jeg skulle ønske at vedkommende leser denne tråden og dette innlegget. Jeg vet at det er mange grunner til at en del velger å være anonyme, men de kan legge like mye tid og krefter ned i svarene sine for det. Jeg vet at mange bruker lang tid på å formulere svar på tråder her. En del engasjerer seg. Mange ønsker gjerne å hjelpe andre. Flere redigerer og omredigerer  innleggene sine inntil de blir fornøyd med svaret og får frem det de ønsker å formidle og kan klikke Send. Man bruker jo av det fineste man har i livet sitt - sin egen tid på andre mennesker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...