Gå til innhold

Må familiemedlemmer involveres i utredning?

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte en utredning til nyttår og lurte på om dere vet hvordan det er angående pårørende? Jeg er myndig men bor enda hjemme, så min mor er veldig involvert i mitt liv, men jeg har tatt et aktivt valg om å ikke involvere henne i mine problemer ettersom hun er psykisk syk selv og har nok med å ta seg av sitt. Kan DPS ta kontakt med henne uten mitt samtykke? Behandleren min vet at jeg ikke ønsker å involvere familiemedlemmer, jeg har takket nei til felles samtaler og pårørendesamtaler flere ganger. 

Anonymkode: 835ea...783

Fortsetter under...

MÅ ikke. Men ved flere lidelser kan det være helt avgjørende for å få riktig diagnose at en får opplysninger fra nære pårørende som har fulgt en i oppveksten.

Behandler kan ikke kontakte pårørende uten tillatelse fra pasienten.

15 timer siden, kupton skrev:

MÅ ikke. Men ved flere lidelser kan det være helt avgjørende for å få riktig diagnose at en får opplysninger fra nære pårørende som har fulgt en i oppveksten.

Behandler kan ikke kontakte pårørende uten tillatelse fra pasienten.

Ok. Lidelsene jeg skal utredes for har ingenting med oppvekst å gjøre. Jeg vet at det kan være lettere for behandler å utrede om hen vet hvordan jeg oppleves for andre i sykdomsperioder, men om det er absolutt nødvendig så vil jeg heller la være å utredes. Diagnose er ikke viktig for meg, det er behandler som presser på dette. Tusen takk for svar. 

Anonymkode: 835ea...783

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...